Nolēmu parādīt savu ziemas "slīdamo dranduļetu"

Pirms tam bija "troika" uz kuru bija lieli plāni, bet kad sāku darbus konstatēju, ka tas derīgs tikai Tolmetam vai labākā gadījumā pļavai, tad tika norakstīts Tolmetā.......
Vajadzēja ko braucamu un arī skrūvējamu uz kā varētu realizēt idejas, un tā kā bija iekrājušās jaunas daļas no iepriekšējā žiguļa, tad nu atgriezos pie žiguļa! Situācija bija tāda, ka mājās no darbiem ārzemēs bija atgriezies čoms, viņam uz kādu laiku vajadzēja ko braucamu kamēr bija Latvijā un tas bija pamudinājums ātrāk organizēties auto meklējumos. Bija izvēle starp e30 un šo žiku, Ieraudzīju žika sludinājumu aizbraucu apskatīju, vienojāmies par cenu, apspriedos ar čomu un izlēmām, ka labāk nesapuvis žigulis kā bembis kuram jau jābrūk virsū ar svarku! pēc vairāku dienu gaidīšanas, kamēr pārdevējs uzlika atpakaļ uzskaitē, braucu pakaļ

Tagad gan par auto par auto:
Dzimis 1983 gadā.
Dzinējs 1.3l (iet labi).
Nobraukums 50 000km.
Žigulis ir ļoti labā stāvoklī, grīda ir sterila nav neviena cauruma, vienīgi bagāžnieka virs izpūtēja veidojās, bet tas tiks salabots, ir mazi rūsas pleķīši vietām, bet tas ir sīkums un tie tiks salaboti, motora telpā zem aķa ir pleķis rūsas un tas arī viss, kopumā vizuāli +/- normāls, bet prasās pārkrāsot.
Ierodamies:






Komplektā šādi lietie diski "made in england"


Sākam darbus:



Salikta priekša un aizmugure un uztaisīti papildus stiprinājumi beņķiem jo tie ir salauzti un arī pašu beņķu sliedes salauztas tāpēc liekam lancera, kuru stiprinājumi jau ir gatavi jo liku tos iepriekšējam žikam, nomainīju arī eļļas filtru un eļļu.



Pēc "test drive" konstatējām, ka rocene īsti nestrādā, izrādījās labā pusē ierūsējusi trose, aizbraucām uz Lienes ielu pēc troses un pie reizes nopirkām arī vidējo izpūtēja daļu jo esošajā bundulī atradās daži mazi caurumi

Pie reizes iepirkām arī bākas korķi ar slēdzeni



Korķis izrādījās hu*ņa jo jau pie pirmās reizes izjuka serdenis

Tā kā oriģinālais logu mīzējs neko sakarīgu nespēja samīzt uz loga tad uzlikām bačoku un sprauslas no lancera, lancerim bačoks ir ar diviem sūkņiem viens priekšējam logam otrs aizmugurējam, bet mēs žikam uzlikām katrai sprauslai pa sūknim









Uz tehnisko vēl netikām jo vienam bremžu lokam nokrita uzlika

Pirmdien braucam atkal uz Lienes ielu pēc bremžu lokiem:


Saliekam bremzes un braucam uz TA pa ceļam iebraucot Statoil uzpildīties, jau pie pirmās bākas korķa aizslēgšanas tas izjuka izņemot atslēgu bleķītis ar atsperēm aizlidoja katrs savā virzienā



Braukšana neierasta dīvaina, bet tas kā izaicinājums


Galā nonākam labi, izstāvam rindu nomaksājam maksājamo ejam braukt uz pārbaudes vietu, bet motors nepielec, mazais 50Ah sprāgonis ko sauc par aķi žargonā ir tukšs, par laimi glābj rezerves aķis, auto pielec pēc laika tā arī nesapratām kas bija. Motoru neizslēdzot izstāvam rindu un tad tikai viss sākas, iebraucam iekšā pirmais defekts ir tuvās lampas par zemu un tās mums piedāvā noregulēt uz vietas to arī izdaru kaut labajai lampai nav regulējamās skrūves tik un tā ar roku sabīdu kā vajag, inspektors tik noteic, ka tā atstāt nevarot! Trakākais sākas uz kratekļa, man nekad nevienu auto nav šitā kratījuši, divas reizes inspektors pārgāja visām buksēm un citiem mezgliem, bakstīja ar skrūvgriezi, bet nebija neviena cauruma ko izbakstīt

Par pastiprinātajiem oriģinālajiem stiprinājumiem beņkiem un mitsubishi krēsliem ar starplikām gan neko diži neteica, kolēģis kurš spaidīja bremzes to gan ievēroja un izbrīnījās sākuma, apskatīja konstrukciju, otrs pajautāja vai tie ir no mazdas, atteicu, ka no mitsubishi un viņš noteica ko tipa, ka tad var, es vēl izskaidroju cik slikti ir oriģinālie un ka tie bija salauzti, visi trīs inspektori piekrita ka oriģinālie esot sūdīgi


Saņēmām melno uzlīmi, kurbulējam, bet atkal nepielec ar inspektora palīdzību izstumjam no boksa un pēc vairākām pārbaudēm tomēr pieleca, vēlāk sapratām ja tas atdziest kādu pusstundu tad nepielec tik tad kad gandrīz atdzisis un darba temperatūrā normāli pielec.
Pamanīju, ka aizmirsta uzlikt atsperei, bet par to neko inspektors neteica


Dažas bildes:



Bildē redzamais cilvēks gan laikam ienīdīs žiguļus jo kamēr mocīja mūsējo vismaz pusstunda pagāja un nevienu citu uz līnijas neielaida


Tika salabota elektroventilātora elektrība, nopirkām jaunu devēju, pārvilkām vadus un saslēdzām kā jābūt!

Dažas saules sargu turētāja tūna bildes:


Beņķi:

Pēc pusotras nedēļas gājām atkārtoto tehnisko apsakti, bet uz bremžu stenda saplaisāja bremžu cilindrs ko bijām uzlikuši jaunu


Protams ieķērām trijnieku un mājās devāmies ar autoevakuatoru

Čoms aizbrauca uz Skotiju strādāt pat neko daudz nesanāca pavizināties, bet cik nu vizinājās tas paliks atmiņā


Uzliku jaunu bremžu cilindru un vēl un nomainīju radiatora ventilatora motoriņu, oriģinālā vietā uzliku no lancera, svars oriģinālajam 4Kg., bet tagad 2Kg. pazuda vibrācija kas bija tāda, ka nesaprot kas strādā motors vai ventilators




Pagaidām uztaisīts panelītis:


Slēdzis radiatora ventilatora ieslēgšanai ja nu gadījumā nenostrādā devējs, dubults neplīst

Klusā daba


Uzliku atkal jaunu darba cilindru atgaisoju bremzes, uztaisīju dažus test braucienus un devos uz tehnisko apskati, kā jau pēc trijnieka bija pamatpārbaude un šoreiz jau parādījās seši divnieki pēc divpadsmit dienu stāvēšanas ( tik cik aizbraukts uz tehnisko un test braucieni kopā varbūt kādi 20km nobraukti) uzradās brīvkustība amju buksē, nestrādāja skaņas signāls (pēc tam mēģināju un strādāja), jāmaina aizmugurējā tilta gumijas bremžu šļauciņa jo tajā plaisas ( iepriekšējie inspektori paskatījās, ka plaisas tik virsējā kārtā un tikai pieteica, ka vēlams nomainīt, bet divnieku nelika!), Nenostiprināts ārējais stūres šarnīrs (ok nebiju piebilcis vienu skrūvi), bremžu mehānismi nenodrošina kluču (loku) ātru atvilkšanu (kamēr jaunie loki iestrādājas), Ievērojama motora dūmošana/eļļas sadegšana (pilnīgas muļķības, dūmoja ne vairāk kā citi auto, eļļa kā ielēju tik arī ir vēl šodien)!
Inspektors paziņoja ka viņam ir savi kritēriji pēc kā vērtē

Otro vakaru tik biju atstājis pie mājas Vecmīlgrāvja mikrorajonāun un žigulis tika nozagts no mājas priekšas, ap vieniem naktī pamanīju, ka vairs nav, izsaucu mentus tika sarakstīti papīri, tajā paša laikā zagļi vizinājās pa rajonu, pēc stundas kā biju ticis atpakaļ mājās atskanēja zvans, ka auto atrasts, bija pamests uz krustojuma ar degošiem tuvajiem, bet motors nedarbojas. Uz vietas jau bija divi busiņi, izmeklētājs kurš rakstīja papīru un operatīvie darbinieki, gaidījām stundu kamēr ieradās ekspertīzes onkoļi, jā tiešām nebiju domājis, ka poliči tam pieies tik salīdzinoši nopietni, tika noņemti pirkstu nospiedumi un savākti citi materiāli, karoč pierādījumu netrūka arī pudele ar šveps no kā dzerts.
Tikai otro vakaru turēju pie mājas, zagļiem bija sagatavoti instrumenti un pat līdz benzīna pudele! Zagļi vienkārši ar atsistām vai atpīpētām smadzenēm, atsaldētie kroplīši

Salons izārdīts izdemolēts, bagāžnieks uzlauzts jo pārsituši vai pārdūruši riteni, uzlikuši rezerves kuru piepumpējuši un pumpi salauzuši, bagāžnieka slēdzene un vāks samīņāts, slēdzene sabojāta, aptieciņa izārdīta salonā tikai daži sīkumi no tās mētājās, skaļruņus mēģinājuši izņemt, bet nav varējuši un saplēsuši kaut gan skrūvgrieži bija kādu tik vajag, vadi no aizdedzes atslēgas norauti daži nogriezti savienoti, durvīm kam izsists stikls arī izlauzts mazais lodziņš, izpūtējs nolauzts no stiprinājuma (vienkārši demolēts) nobraukuši ~100Km labi, ka nav sasituši vai nosvilinājuši, varbūt gribēja, bet nepaspēja hvz











Plinti krūmos nemetu un salaboju

Uzlikts jauns galvenais bremžu cilindrs:

Bremzes ir kā naži

Sagatavojos ziemai, uzliku ļoti labas šipotās ziemenes ar 8mm proķi

Nomainīta arī aizmugures tilta bremžu trubiņa, ieliktas jaunas serdes visām slēdzenēm, radiators tika pie jauna korķa un vēl visādi sīkumiņi sadarīti




Bagāžniekam sačakarēto malu sašpaktelēju un nopūtu ar grunti, tā arī pagaidām paliks līdz pilnai pārkrāsošanai.


:yahoo: tehniskā apskate izieta :brauc:
Gribēja kur piekasīties, bet apstrīdēju un rezultatīvi!
šoreiz piesējās beņķiem, pats inspektors pasauca maiņas priekšnieku, tas paskatījās noteica:
"Ja ir kvalitatīvi uztaisīts tad mēs ļaujam" un aizgāja

Pāris svaigas bildes:





Pateicoties draudzenes brālim esmu ticis pie Ņivas 1.7L motora :yahoo:


Njā nu tagad gan ir cita problēma, žiks ir pārāk labs, lai to šķūnētu un mocītu trasē, reti kuram ir tik laba virsbūve un kopējais tehniskais stāvoklis un līdz oriģinālam ir tikai viens solis visas hromētās līstes arī ir. Uzturēt vēl vienu auto vairs negribu


Visumā gribu auto ar ko trenēties driftēt, lai tas būtu legāli lietojams koplietošanas ceļos un kad ir laiks un velme var aizbraukt uz trasi. Droši vien rēksiet, bet bija doma ko tādu būvēt no žiguļa, līdz tam gan ir "garš ceļš" priekšā un arī daudz naudas vajag, cik dzirdēts no speciem uzbūvēt vaz dzinēju ar 200Zs izmaksā ap 2K/Ls un tas ir tikai dzinējs, manuprāt tas to nav vērts jo par to summu var labi sagatavot (iesācēja līmenim)to pašu e30 un vēl degvielai paliks!
Vienīgi ar žiku ir sava veida izaicinājums jo nav pieejams vai grūti pieejamas un salīdzinoši dārgas "tūninga" daļas, tas liek pašam izgudrot tehnisko risinājumu un meklēt alternatīvas

Un par alternatīvām, Pirms kāda laika pavadīju daudzas stundas internetā meklējot dažādus bloķa risinājumus un atradu šādu variantu ko kādiem padomju kravas auto uzstāda no rūpnīcas!
Ir čaļi izmantojuši šo variantu vieglajiem, bet izpildījums ir šāds:

buksītes ir paredzētas, lai atspere nevērpjas, bet es bukšu vietā izmantoju šeibas!
Ieliku GAZ-21 vārstu atsperi jo tā bija viss stiprākā kas bija saimniecībā atrodama un pēc izmēriem piemērotākā!

Lai to atsperi iedabūtu vietā bija jāuztaisa šāda vadīkla:

Kopumā izskatās šādi:

Matemātika nav man stiprākā puse, bet atsperes stiprumu var izmērīt kg un gan kopumā var apreiķināt bloķējumu.
Iespiedu vienu pusasi skrūvspīlēs un otru griezu, pagriest var, bet ar lielu spēku, kad reduktorā būs eļļa droši vien griezīsies vieglāk un arī dils mazāk, iespējams šis nebūs ilgdzīvojošs variants, bet nu izmēģināsim

Pagaidām nekas būtiski netiks pārbūvēts tikai uzlabots!
Uz ziemu atstāšu esošo 1.3L motoru, ziemai pilnīgi pietiks un ziemas laikā pārlasīšu un uzlabošu ņivas motoru!
Plāni uz ziemu:
1. No apakšas grīdu izpūst ar grubuli.
2. Uztaisīt vai nopirkt un uzlikt dziļo stūri.
3. Uzlikt "sporta" pēdējo izpūtēja bunduli vārnu un tantiņu baidēšanai

4. Ielikt sporta beņķus ar četrpunktu jostām (varat piedāvāt).
5. Eksperiments ar kompresora uzstādīšanu dzinējam.
Kopumā plānots:
Virsbūve:
1. Pārkrāsot virsbūvi
2. Priekšā uzlikt vfts tipa lūpu.
3. Aizmugurē uz bagāžnieka uzlikt vfts astīti.
4. Paplatināt arkas, doma ir par vfts arkām, bet negribu graizīt virsbūves arkas, iespējams tiks taisītas individuālas arkas.
5. Izlietot jaunās detaļas, pārlasīt piekari utt...
Dzinējs:
1. Ielikt pārlasīto uzlaboto ņivas dzinēju (kādā līmenī tiks dzinējs sagatavots vēl nav skaidrs).
2. Doma par degvielas iešprices uzstādīšanu.
Piekare:
1. Piemeklēt vai pārtaisīt cietākas un zemākas atsperes.
2. Pārtaisīt aizmugurējo tiltu uz disku bremzēm (TA atstāt standarta ar lokiem).
3. Uzlikt dubulto stabilizatoru priekšā un uztaisīt stabilizatoru aizmugurē.
Pagaidām viss, bet turpinājums sekos

P.S.
Kādreiz burnoutā lasīju rakstus par žiguļu projektiem, pie sevis nodomāju nu gan jocīgi cilvēki, ka no žiguļa grib nez ko sabūvēt, bet patreiz pats tāds esmu palicis

Te arī detaļu bāze, visas daļas ir jaunas



