2009 gada rudenī sāku domāt par auto nomaiņu.
Teorētiski tika izskatīti dažu marku daži modeļi ar nedaudzām bet nepārkāpjamām prasībām:
- 2000+ gads
- liels vieglais.
- bēšas ādas salons
Acīs, pavisam netīšām, iekrita zemāk attēlotais agregāts, un, bez liekas domāšanas un citu variantu izskatīšanas, arī tika iegādāts.
VW Phaeton V10 TDI, 4-seater, Business edition.
Eksterjers - patīkams. Acīs nelecošs, konservatīvs.
"Kas tas? Pasāts?"
Tajā pat laikā - skatu vilinošs.
"Skatījāmies un netikām skaidrībā... Kas šī par mašīnu, ar ko Jūs braucat?"
Interjers - elegants. Ergonomika uz 9 ballēm. Apdares materiālu kvalitāte - labāku grēks vēlēties!
Salonā kluss, nekas negrab ne no iekšas, ne no āras, trokšņu izolācija perfekta.
Varētu vēlēties ērtāku borta datora displeja navigācijas arhitektūru un interfeisa dizainu, bet nu - 2004 gads, tomēr....
Bagāžnieks - kā džipam (tā kaste nav sabs, bet gan ledusskapis

Ekstras... daudz. Visas, kādas uz 2004 gadu bij tehnoloģiski iespējamas.
Dažas ekstravagantākās un mazāk ekstravagantās:
- Bezcaurvēja 4 zonu klimatkontrole. Respektīvi, tie pūšamie caurumi pie dzinēja pielaišanas aizveras ciet un rezultātā sanāk tāda kā centrālā apkure.... radiatori....

- Saules batereju lūka. Arī pie izslēgtas aizdedzes uztur salonā klimatkontrole iestādītos parametrus, enerģiju saņemot no saules baterejas. Respektīvi, ziema salons netiek pilnībā atsaldēts, bet vasarā - sakarsēts.
- Neaizsvīstoši logi.
- Lieti noder pēdējās nedēļās - iespēja regulēt klīrensa augstumu un piekares cietības režīmu. Paceļamies "uz papēdīšiem" un izbraucam visas kupenas.
- Keyless go
- Ledusskapis ar seksīgu neona izgaismojumu (attēlā zemāk gan nevar redzēt neonu, jābildē tumsā...)
- nu un visvisvisādas daudz un dažādas vēl ekstras (nekam nederīgs fakss, piemēram


Gaitas īpašības ir vairāk piemērotas kruizēšanai ātrgaitas režīmā, bet arī pilsētas ieliņās sajūtas ir lieliskas.
V10 biturbo dīzelis, kombinācijā ar 4x4, līdz 100km/h 3tonnīgo laineri spēj iekustināt 6unkautkas sekundēs.
Ātrumu nejūt... īpaši likteni izaicināt netaisos, bet uz 170 (Lietuvas maģistrāle) nedzird prakstiski neko.... Vien patīkami bubina v10.
Paātrinajums ir vienmērīgi elpu aizraujošs kā pie 50km/h tā arī arī pie 150km/h.
Režīms "pedālis grīdā" pretī "current consumption" iedaļai iededz cipariņu 200l/100km un vairāk.
Absolūti vidējais patēriņš: 12.8l
Šoseja uz 90km/h: 6l
Šoseja uz 120km/h: 8l
Pilsēta: 17l
Korķi: 25l
Subjektīvās emocijas - citu mašīnu negribu.

Jau tīri teorētiski, pēc parametriem, auto, neapšaubāmi, ir labs. Taču, piešēžoties pie pilota vadības paneļa....
Krēslu ērtums un to regulēšanas iespējas ir bīstamas dzīvībai, jo - iekārtojies ērtāk un... tā vien velk uz miegu...

Tikai labākos vārdus var teikt par automātisko ātrumkārbu, kuras pārslēgšanās ir jūtama vien tik, cik aktīvā ātruma cipariņa nomaiņa displejā.
Arī stūres pastiprinātājs izraisa sajūsmu. Riteņi, stāvot uz vietas, zem V10 lielgabarīta ir pagriežami ar vienu mazo pirkstiņu...
Tika iegādāts kā pilnīgs stock un nekas arī nav mainījies.
Nākotnes plānu nekādu īpašo nav.
Ja nu vienīgi uzlabot audio sistēmu un, varbūūūūtttt, nobanditizēt. Nu, visu hromu, lampas u.c. ne-melnās detaļas pārlīmēt virsbūves krāsā.
Par salīdzinoši zemu cenu, salīdzinoši labs aprīkojums un lielisks izpildījums.
ja kāds apsver/šaubās par iegādi - varu tikai ieteikt!
