That's where the real fun begin.
ValtersDeee e30 never ending story!
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Protams. Ne tas vien darīts uz zemes.VD177 wrote:Chillā, vajag tik darīt!ttd wrote:" kārba, kardāns, kulise, reika un izpūtējs"
That's where the real fun begin.
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Ar augstāk minēto daļu montāžu domāju, ka vienīgais čakars būs ar kārbu, pārējais salīdzinoši easy.ttd wrote:Protams. Ne tas vien darīts uz zemes.VD177 wrote:Chillā, vajag tik darīt!ttd wrote:" kārba, kardāns, kulise, reika un izpūtējs"
That's where the real fun begin.Vnk saku, ka būs ļoooti interesanti.
Labi, nezinu arī kā būs ar reiku, jo hidro reika man jaunums un ar to neesmu saskāries. Zinkā, tur šļauciņas nstuff
Bet nu uz m40 kārbu veselas 3x cēlu virsū un cēlu nost, guļot zem mašīnas, esmu jau piešāvies.
e30 lielo reduktoru pat bija grūtāk uzlikt, jo uz mazo izmēru svars daudz lielāks par kārbu un sarežģītāk noturēt viņu gaisā kkā ar celi/roku/vēderu un ar otru roku mēģināt skrūvi uzķert...
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Nu nez kā pārmetināsi izpūtēju.VD177 wrote:Ar augstāk minēto daļu montāžu domāju, ka vienīgais čakars būs ar kārbu, pārējais salīdzinoši easy.ttd wrote:Protams. Ne tas vien darīts uz zemes.VD177 wrote:Chillā, vajag tik darīt!ttd wrote:" kārba, kardāns, kulise, reika un izpūtējs"
That's where the real fun begin.Vnk saku, ka būs ļoooti interesanti.
Labi, nezinu arī kā būs ar reiku, jo hidro reika man jaunums un ar to neesmu saskāries. Zinkā, tur šļauciņas nstuff![]()
Bet nu uz m40 kārbu veselas 3x cēlu virsū un cēlu nost, guļot zem mašīnas, esmu jau piešāvies.![]()
e30 lielo reduktoru pat bija grūtāk uzlikt, jo uz mazo izmēru svars daudz lielāks par kārbu un sarežģītāk noturēt viņu gaisā kkā ar celi/roku/vēderu un ar otru roku mēģināt skrūvi uzķert...
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Rakstot galvā vislaik bija doma uzrakstīt par to, bet beigās tā arī aizmirsu...ttd wrote:Nu nez kā pārmetināsi izpūtēju.VD177 wrote:Ar augstāk minēto daļu montāžu domāju, ka vienīgais čakars būs ar kārbu, pārējais salīdzinoši easy.ttd wrote:Protams. Ne tas vien darīts uz zemes.VD177 wrote:Chillā, vajag tik darīt!ttd wrote:" kārba, kardāns, kulise, reika un izpūtējs"
That's where the real fun begin.Vnk saku, ka būs ļoooti interesanti.
Labi, nezinu arī kā būs ar reiku, jo hidro reika man jaunums un ar to neesmu saskāries. Zinkā, tur šļauciņas nstuff![]()
Bet nu uz m40 kārbu veselas 3x cēlu virsū un cēlu nost, guļot zem mašīnas, esmu jau piešāvies.![]()
e30 lielo reduktoru pat bija grūtāk uzlikt, jo uz mazo izmēru svars daudz lielāks par kārbu un sarežģītāk noturēt viņu gaisā kkā ar celi/roku/vēderu un ar otru roku mēģināt skrūvi uzķert...
Nav metināmais aparāts mājās un metināt nemāku. Saistībā ar to bija doma uzlikt tikai bikses (ja viņas vispār varēs uzlikt nepārtaisot kolektoru, jo viens e34 izplūdes kolektors skatās taisni uz balku) un aizbraukt tepat rajonā pie metinātaja, kas piemetinātu pārējo izplūdi.
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Pa brīvdienām daudz kas izdarīts un nekas daudz vairs nav palicis līdz pirmajam test drive!
Mans mega pacēlājs un ērtības!

Tieši tādā veidā tika likta virsū kārba un viss pārējais!

Sākumā pabraukšu ar divmasu spararatu, vēlāk varbūt nāksies uzlikt kko vieglāku:

Getrag 250 kārba:

Visu veiksmīgi saliku - kārbu, kulisi, sabāzu daudz šaibas zem motora spilveniem, lai karteris paceļas nedaudz augstāk un ieplūdes kolektors neatduras pret stock vakumņiku.
Salēju eļļu, un varēju mēģināt darbināt, bet protams, ka ne tik veikmsīgi. Pirmais bija, ka negrieza starteris nemaz.
Diezgan ilgi ar čomu centāmies izprātot - Kur problēma! Pētijām veco e34 pravodku un pamaniju, ka + vads nemaz neiet uz starteri.
To pieliku, sāka griezt!
Protams, lekt tāpat neleca. Atkal prātojām, kas par vainu, izdomāju noskrūvēt spoles, sveces un visu satīrīt. Noņemot pirmo spoli un liekot iekšā svečatslēgu bija šoks - tur pilns ar ūdeni līdz sveces augšai!
Sapratu, ka no lielās motora mazgāšanas tur visas sveces ir noslīkušas.
Ar gaisu visu ūdeni izpūtu ārā, sveces izskrūvēju, visu smuki samazgāju, saliku, ar cerību, ka tagad leks, bet nekā...
Veselu dienu mainijām benzīna šļaukas vietām, vadus vietām, un vēl daudz ko, lai izpīpētu kā pareizi visam jābūt, bet tā arī nepieleca.
Nu neko, vakarā ierakstiju e30.lv Jautājumu topicā savu problēmu, lai kāds sniedz padomus.
Tā nu šodien gāju skrūvēt un mainīt vietām šos vadus pie klemmēm, jo viens e30.lv useris pateica, ka viņam tieši tādi paši simptomi kā man bija, kad nebija pareizi savienoti.

Samainiju, startēju, bet nekā. Nu neko, mēģināju vēl pēdējo ieteikto variantu - Paskatīties vai kloķenes stāvokļa devēja štekeris nav sajaukts vietām ar sadalenes stāvokļa devēja štekeri - samainiju vietām un pieleca!
Pagaidām motortelpā bardaks:

Gala rezultātā, lūpai sāni būs ap 6cm no zemes un vidus ap 7cm no zemes!

Sametot uz/zem motora spilveniem veselu kaudzi šaibas (labajā pusē ap 1.5cm, kreisajā pusē ap 1.8cm), karteris nostājās gandrīz vienā līmenī ar balku! Tagad no kartera līdz zemei ir ap 6cm! Protams, šaibas ir pagaidu barbariskais variants! Jādomā kas labāks, varbūt ar virpotāju jāpakontaktējas...

Tagad tik atliek noīsināt kulisei šo štoku:

Nopirkt kardānu, elektro ventilatoru, e36 hidro reiku, m50 izspiedējcilindru pie kārbas, uzmetināt izpūtēju un varēs mēģināt pirmo test drive!
Pēctam jāpieķeras mazliet vizuālajam un tad jāliek kopā salons!
Cerams, ka mēneša laikā būšu pabeidzis, savādāk vasara jau būs beigusies!

Mans mega pacēlājs un ērtības!

Tieši tādā veidā tika likta virsū kārba un viss pārējais!

Sākumā pabraukšu ar divmasu spararatu, vēlāk varbūt nāksies uzlikt kko vieglāku:

Getrag 250 kārba:

Visu veiksmīgi saliku - kārbu, kulisi, sabāzu daudz šaibas zem motora spilveniem, lai karteris paceļas nedaudz augstāk un ieplūdes kolektors neatduras pret stock vakumņiku.
Salēju eļļu, un varēju mēģināt darbināt, bet protams, ka ne tik veikmsīgi. Pirmais bija, ka negrieza starteris nemaz.
Diezgan ilgi ar čomu centāmies izprātot - Kur problēma! Pētijām veco e34 pravodku un pamaniju, ka + vads nemaz neiet uz starteri.
To pieliku, sāka griezt!
Sapratu, ka no lielās motora mazgāšanas tur visas sveces ir noslīkušas.
Ar gaisu visu ūdeni izpūtu ārā, sveces izskrūvēju, visu smuki samazgāju, saliku, ar cerību, ka tagad leks, bet nekā...
Veselu dienu mainijām benzīna šļaukas vietām, vadus vietām, un vēl daudz ko, lai izpīpētu kā pareizi visam jābūt, bet tā arī nepieleca.
Nu neko, vakarā ierakstiju e30.lv Jautājumu topicā savu problēmu, lai kāds sniedz padomus.
Tā nu šodien gāju skrūvēt un mainīt vietām šos vadus pie klemmēm, jo viens e30.lv useris pateica, ka viņam tieši tādi paši simptomi kā man bija, kad nebija pareizi savienoti.

Samainiju, startēju, bet nekā. Nu neko, mēģināju vēl pēdējo ieteikto variantu - Paskatīties vai kloķenes stāvokļa devēja štekeris nav sajaukts vietām ar sadalenes stāvokļa devēja štekeri - samainiju vietām un pieleca!
Pagaidām motortelpā bardaks:

Gala rezultātā, lūpai sāni būs ap 6cm no zemes un vidus ap 7cm no zemes!

Sametot uz/zem motora spilveniem veselu kaudzi šaibas (labajā pusē ap 1.5cm, kreisajā pusē ap 1.8cm), karteris nostājās gandrīz vienā līmenī ar balku! Tagad no kartera līdz zemei ir ap 6cm! Protams, šaibas ir pagaidu barbariskais variants! Jādomā kas labāks, varbūt ar virpotāju jāpakontaktējas...

Tagad tik atliek noīsināt kulisei šo štoku:

Nopirkt kardānu, elektro ventilatoru, e36 hidro reiku, m50 izspiedējcilindru pie kārbas, uzmetināt izpūtēju un varēs mēģināt pirmo test drive!
Pēctam jāpieķeras mazliet vizuālajam un tad jāliek kopā salons!
Cerams, ka mēneša laikā būšu pabeidzis, savādāk vasara jau būs beigusies!

Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Teikšu godīgi, te nekas nekustās uz priekšu! Nav palicis vairs daudz, bet tik ļoti grūti saņemties sākt skrūvēt, līst zem auto, čakarēties.
Nākošreiz motora swapu noteikti neveikšu mājās bez pacēlāja, nu i nafig
Visam vēl pa vidu naudas problēmas uzrodās, bet nu gan jau pārvarēšu visu un paspēšu pa šo vasaru kādu aplīti izbraukt ar e30...
Veco, nodilušo zamšādas stūri ar visu pāreju pārdevu pirms kāda laika, tapēc beidzot paņēmu vietā jaunu stūres komplektu, tikai kvalitatīvāku un ādas. Savādāk ar cimdiem nav vēlme braukt pa ielu!

Tiku pie nesen restaurētas e46 reikas:

Takā dēļ m50 swapa bija arī jāpērk cits kardāns, tad uzreiz iepirku jaunu piekaramo gultni, uzinstalēju un kardānu saliku pareizi, pēc punktiem:

e46 stūres stieņi:

Un priekš e46 reikas iepirkti e36 šarnīri:

Reiku visu uzstādiju, nācās veikt dažas sīkas modifikācijas, bet pa lielam viss der plug&play.
Vienīgi jāmeklē reikas šļaukas, jo e30 šļaukas neder dēļ tā, ka galiem izmēri atšķirās. Tur, kur ir vajadzīgs resnais gals, e30 šļaukām ir tievais gals un otrādi...
Tagad cīnos ar pārmērīgi cietā sajūga problēmu, jau pāris reizes kārbu liku virsū/ņēmu nost utt.
Jāmeklē no kā aizņemties m50 sajūga kurvi, lai paskatītos, varbūt mans sajūga kurvis ir vainīgs pie cietā sajūga.
Reāli līdz testride nekas daudz vairs nepietrūkst, jātiek galā ar sajūgu, tad varēšu likt virsū kārbu, kardānu, kulisi.
Jāsameklē reikai šļaukas, jauzliek e34 elektro ventilators un var mēģināt izbraukt!
Tad paliek izpūtēju uzmetināt un likt salonu kopā!
Nākošreiz motora swapu noteikti neveikšu mājās bez pacēlāja, nu i nafig
Visam vēl pa vidu naudas problēmas uzrodās, bet nu gan jau pārvarēšu visu un paspēšu pa šo vasaru kādu aplīti izbraukt ar e30...
Veco, nodilušo zamšādas stūri ar visu pāreju pārdevu pirms kāda laika, tapēc beidzot paņēmu vietā jaunu stūres komplektu, tikai kvalitatīvāku un ādas. Savādāk ar cimdiem nav vēlme braukt pa ielu!

Tiku pie nesen restaurētas e46 reikas:

Takā dēļ m50 swapa bija arī jāpērk cits kardāns, tad uzreiz iepirku jaunu piekaramo gultni, uzinstalēju un kardānu saliku pareizi, pēc punktiem:

e46 stūres stieņi:

Un priekš e46 reikas iepirkti e36 šarnīri:

Reiku visu uzstādiju, nācās veikt dažas sīkas modifikācijas, bet pa lielam viss der plug&play.
Vienīgi jāmeklē reikas šļaukas, jo e30 šļaukas neder dēļ tā, ka galiem izmēri atšķirās. Tur, kur ir vajadzīgs resnais gals, e30 šļaukām ir tievais gals un otrādi...
Tagad cīnos ar pārmērīgi cietā sajūga problēmu, jau pāris reizes kārbu liku virsū/ņēmu nost utt.
Jāmeklē no kā aizņemties m50 sajūga kurvi, lai paskatītos, varbūt mans sajūga kurvis ir vainīgs pie cietā sajūga.
Reāli līdz testride nekas daudz vairs nepietrūkst, jātiek galā ar sajūgu, tad varēšu likt virsū kārbu, kardānu, kulisi.
Jāsameklē reikai šļaukas, jauzliek e34 elektro ventilators un var mēģināt izbraukt!
Tad paliek izpūtēju uzmetināt un likt salonu kopā!
- Rii
- Posts: 7714
- Joined: 21 Sep 2008, 17:50
- Location: 200km uz Austrumiem
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Kāpēc e46 reika? Viņa kaut kā atšķiras no e36?
NB MX-5 99'
MB W211 07'
MB W203 08'
MB W211 07'
MB W203 08'
Kada sedinasana? Tourings domats prieks R16.Ar normalu kliriensu. Pa grunteni pabraukt ari. Kartupelu maisu iekraut.
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Manā gadījumā tāpēc, ka brālim uz e36 iepriekš stāvēja tā e46 reika, salīdzinoši nesen restaurēja un tad tika pie z3 reikas. Tādējādi e46 reika palika lieka un es tiku pie viņas, lai viņam garāžā nemētājas viņa!Rii wrote:Kāpēc e46 reika? Viņa kaut kā atšķiras no e36?
Nezinu kā būs, nezinu kā ir ar e36 hidro reiku uz e30, un nezinu arī kā ir ar e30 hidro reiku, jo vislaik braucu ar parasto reiku (bez pastiprinātaja).
Bet nu ārzemju forumos daudzi liek e46 reikas uz e30, itkā laikam īsāka/asāka sanāk par e36 reiku.
Car---------------mm/ per. turn--------BMW Part #
E30---------------36.5 mm------------32 13 1 092 335
E30 M3----------- 38 mm--------------32 13 2 225 556
E36 M3 '95--------39 mm--------------32 13 2 227 191
E36-------------- 45.5 mm------------32 13 1 096 280
E36 M3 96+-------45.5 mm-----------32 13 1 096 280
E36 Z3 M--------- 45.5 mm-----------32 13 1 096 280
E46 Std-----------50 mm------------32 13 6 755 065
E85 Z4 M--------- 51 mm------------32 13 7 836 844
E36 Z3 non-M-----53.5 mm----------32 13 1 095 575
Kad visu salikšu līdz galam, redzēs cik apgriezieni būs lock-to-lock un cik tālu griezīsies rati!
Bet nu tāpat drošvien likšu speiserus starp reiku un stūres stieņiem, lai rati izgrieztos tālāk, tādā veidā laikam arī lock-to-lock būs lielāks
- spainis666
- Posts: 527
- Joined: 23 Feb 2009, 22:15
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Laikam ne viena, ne otra...spainis666 wrote:reika - 065 vai arī 064?
Reikai virsū zilā plāksnīte!
Virsū kodi:
7852974490 un 1096907
Iemetot googlē, neko īpaši neatrod. Pēc ebay sludinājumiem skatoties, tāda reika ir nākusi uz 320/323 2000.gada e46.
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Kaut kas te arī notiek!
Sāka likties, ka nekad netikšu galā ar m50 swapu...
Takā kaut ko uzlieku, tā atklājas, ka kaut kas neder un tā jau vairākas x ar dažādām detaļām.
Pēdējais bija ar kardāna piekaramo gultni. Nopirku, saliku kopā, lieku virsū uz e30 un neder savā vietā. Tad sāku štukot un domāt kas par problēmu, paskatos kodus, izrādās divi dažādi gultņi nāk. Preface un facelift atšķiras.
Nācās atkal visu jaukt vaļā un pirkt citu gultni.
Dabūju kulisi no virpotāja, ielika bronzas buksītes, teica, ka turēs ilgi. Redzēs kā būs!
Izdomāju, ka šortšifteru pagaidām nemetināšu, bet vienkārši atradīšu no z3 šifteru.
Brālis izstāstija, ka viņš sev 4 reizes pārmetināja šifteru, kamēr sametināja taisni kā jābūt! :mhihi: Man vēlme pārgāja.

Nācās bm auto pirkt kulisei dzeltenās šaibas, jo citur nebija uz vietas. Dabūju arī 4mm speiserus reikai, lai lenķi palielinātu.



Kāds laiciņš pagāja, kamēr ar brāli izprātojām un praktiski pārbaudijām kā strādā tie speiseri!
Iepirku e34 kondicioniera elektro ventilatoru, uz ātro uztaisiju stiprinājumus, lai turās vietā.
Saistībā ar to vēl tik jaaizbrauc pie elektriķa, lai saslēdz termo slēdzi kopā. Pagaidām aizvilku vadus pa taisno no akumulatora un ieliku slēdzi salonā.

Vēl joprojām neesmu sapratis, kapēc man FK 75/50mm atsperu komplektam aizmugurējās atsperes ir tik ļoooti augstas. Galīgi nešķiet tur -50mm.

Motortelpa +/- salikta. Paliek vēl tik vadus ielikt čeholā un nopirkt citu gaisa filtru ar pāreju vai resnāku diametru, lai nav ar skoču jātin klāt.

Tosola izplešanās trauks paliks turpat, stiprinājumu jau uztaisiju, tik bildē nav. Takā viņš ir tik tizls, tad nav kur citur likt to trauku.
Akumulatoru kaut kad ir plānots pārnest uz bagažnieku, tik jānopērk + vads. Tad arī likšu virsū glāžu atsaiti.

Tehniski vēl palikuši daži sīkumi ko izdarīt un tad varēs pēdējās tehniskās apskates dienas paripināties. Septembrī beigsies skate un tad e30 arī likšu nost. Jāpievēršas mazliet ikdienas auto (e34) un jāiet skate tam. Diviem auto skati nespēšu atļauties iziet.
Pirmo test ride jau izbraucu, tik bez izpūtēja. Liekas jau, ka iet baigi labi tas motors. Jauzmetina izpūtējs, jānoregulē savirze un tad redzēs kāda būs braukšana. Pēc m40 noteikti, ka liksies raķete!
Sāka likties, ka nekad netikšu galā ar m50 swapu...
Takā kaut ko uzlieku, tā atklājas, ka kaut kas neder un tā jau vairākas x ar dažādām detaļām.
Pēdējais bija ar kardāna piekaramo gultni. Nopirku, saliku kopā, lieku virsū uz e30 un neder savā vietā. Tad sāku štukot un domāt kas par problēmu, paskatos kodus, izrādās divi dažādi gultņi nāk. Preface un facelift atšķiras.
Nācās atkal visu jaukt vaļā un pirkt citu gultni.
Dabūju kulisi no virpotāja, ielika bronzas buksītes, teica, ka turēs ilgi. Redzēs kā būs!
Izdomāju, ka šortšifteru pagaidām nemetināšu, bet vienkārši atradīšu no z3 šifteru.
Brālis izstāstija, ka viņš sev 4 reizes pārmetināja šifteru, kamēr sametināja taisni kā jābūt! :mhihi: Man vēlme pārgāja.

Nācās bm auto pirkt kulisei dzeltenās šaibas, jo citur nebija uz vietas. Dabūju arī 4mm speiserus reikai, lai lenķi palielinātu.



Kāds laiciņš pagāja, kamēr ar brāli izprātojām un praktiski pārbaudijām kā strādā tie speiseri!
Iepirku e34 kondicioniera elektro ventilatoru, uz ātro uztaisiju stiprinājumus, lai turās vietā.
Saistībā ar to vēl tik jaaizbrauc pie elektriķa, lai saslēdz termo slēdzi kopā. Pagaidām aizvilku vadus pa taisno no akumulatora un ieliku slēdzi salonā.

Vēl joprojām neesmu sapratis, kapēc man FK 75/50mm atsperu komplektam aizmugurējās atsperes ir tik ļoooti augstas. Galīgi nešķiet tur -50mm.

Motortelpa +/- salikta. Paliek vēl tik vadus ielikt čeholā un nopirkt citu gaisa filtru ar pāreju vai resnāku diametru, lai nav ar skoču jātin klāt.

Tosola izplešanās trauks paliks turpat, stiprinājumu jau uztaisiju, tik bildē nav. Takā viņš ir tik tizls, tad nav kur citur likt to trauku.
Akumulatoru kaut kad ir plānots pārnest uz bagažnieku, tik jānopērk + vads. Tad arī likšu virsū glāžu atsaiti.

Tehniski vēl palikuši daži sīkumi ko izdarīt un tad varēs pēdējās tehniskās apskates dienas paripināties. Septembrī beigsies skate un tad e30 arī likšu nost. Jāpievēršas mazliet ikdienas auto (e34) un jāiet skate tam. Diviem auto skati nespēšu atļauties iziet.
Pirmo test ride jau izbraucu, tik bez izpūtēja. Liekas jau, ka iet baigi labi tas motors. Jauzmetina izpūtējs, jānoregulē savirze un tad redzēs kāda būs braukšana. Pēc m40 noteikti, ka liksies raķete!
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Ar FK atsperēm mēdz tā būt, ka nav nemaz tik zemas, priekš Opeļa kad sūtīju arī bija par augstu.
Jeep Grand Cherokee
BMW E91 320D
VAZ 2105
Audi S8
SAAB 9-5 Vector
VW Golf 8
BMW E91 320D
VAZ 2105
Audi S8
SAAB 9-5 Vector
VW Golf 8
- AtmoBenzin
- Posts: 12041
- Joined: 01 Nov 2012, 16:10
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Bet 50mm ir tikai 50mm. Man bildēs tā arī izskatās.rrrainis wrote:Ar FK atsperēm mēdz tā būt, ka nav nemaz tik zemas, priekš Opeļa kad sūtīju arī bija par augstu.
Re: ValtersDeee e30 never ending story!
Man bildēs un dzīvē izskatās kā ar standarta atsperēm...AtmoBenzin wrote:Bet 50mm ir tikai 50mm. Man bildēs tā arī izskatās.rrrainis wrote:Ar FK atsperēm mēdz tā būt, ka nav nemaz tik zemas, priekš Opeļa kad sūtīju arī bija par augstu.
