Page 1 of 2

Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 12 Dec 2024, 22:19
by Toretto
Labs vakars.

Nebūs nekāds iepāzīšanās portāla cienīgs intro. Tik varu pateikt, ka forumu scrolloju jau vairākus gadus.
Garajos depresīvajos vakaros pārāk daudz brīvā laika, tad nu nolēmu uzcept topiku par savu mūža projektu.

Long story short, bija pāris gadus Volvo C70 kabris, sēdināts, uz r19 un visu pārējo kontentu (tas bija mirkļa vājums, ka gribu kabri un ne kā citiem). Tad nu sapratu, ka vajag kaut ko interesantāku dzīvē. Ilgu laiku provēju tirgot, bet neviens nebija tik nelīdzsvarots, lai to auto pirktu. Plāns bija pārdot un skatīties uz S60R vai V70R, jo 5 podi un turbo un nav kā citiem.
Nevienam to C70 nevajadzēja, iedevu čomam, lai iemet placī dižpilsētā. Un tad mistiski uzradās igaunis, kas gribēja mainīt pret B8 S4. Vienmēr teicu, ka 4 riņķiem jābūt virtuvē, nevis uz auto, bet nu okey, kaut kā jātiek no tā C70 vaļā. Igaunis no Tartu, randiņš tiek sarunāts kkur pusceļā cirkulī. Kaut ko laužoties piekrītu mainīties ar manu piemaksu. Darījums notiek 2023. gada aprīlī.

Kontekstam bilžuks ar C70

Image

Un bilžuki ar tikko iegūto burbuli

Image

Image

Tad nu īsumā. 2009. gada beigās ražots Audi B8 S4 (3.0T V6 (hz kāpēc T, ja tur ir kompresors, ne turbīna)) ar 6 ātrumu manuāli. Komplektācija nasing spešl, nav ne bucket seats, ne aktīvā piekare, ne bang & Olufsen, bet tas gan nav galvenais tam auto (vismaz mazāk kam plīst).
Nākamajās dienās auto uz pacēlāja, tiek veikta pilna ekspertīze pie kuras tiek secināts, ka igaunis iesmērēja. Nobraukums burbulim 280k km, attiecīgi augšējās ķēdes pie cold start piegrab uz pāris sekundēm (līdz 3 sek piegrabot ir ok, ja ilgāk, tad jāmaina, manā gadījumā jāmaina), ēd eļļu vairāk nekā ražotājs noteicis, katalizatori uz iznīcības robežas, sajūgs arī pieslīd atsevišķos brīžos, rūsa uz priekšējo spārnu apakšām un sliekšņiem. Bet nu ko gan es gaidīju, maiņas vienmēr ir metiens :D + burbuli beigās dabuju diezgan zem tirgus vērtības.
Nu neko, pagājušo gadu vairāk vai mazāk nobraukāju ar to kāds ir, samainot kādu gultni, atsaiti, dizi vairāk neko nedarot. Ā nē, provēju novērst pastiprinātu eļļas ēšanu samainot kartera ventilāciju, kas šiem modeļiem esot slimība, bet bez izmaiņām, eļļu ēd tāpat. Bet vairāk nekādu īpaši tehnisku izvirtību netika veiktas.
Pa ziemu aizvests sakrāsot priekšējais buferis, priekšējie spārni un sliekšņi. Krāsa daudz maz sapas, baigi neiespringstu, jo viss auto ir bijis pārkrāsots pirms tam un ne taja labākajā kvalitātē :D
Te bilžuks pavasarī pēc pulēšanas + keramikas.

Image

Image

Image

Te vēl kaut kāds bilžuks no šī gada tripa uz Ultrace.

Image

Tad nu beidzot esmu saņēmies novērst, ja ne visus, tad vismaz lielu daļu no defektiem. Ja viss ok, tad paliks tikai katalizatori, bet nu tā ir sāpīga tēma un visticamāk, ka brauks līdz tie sabirs un tad domās ko darīt. Vai kkādus labākas caurplūdes kaķikus liks vai ko, bet tas jau stāsts citai reizei.
Te jau purns noārdīts un plānos sākt ar siksnu un visa pārējā, kas priekšpusē atrodas maiņu.

Image

To be continued...

P.S. visus darbus darīšu pats, jo man ir trust issues servisiem :D + servisa manuāli esmu dabujis un teorētiski, galīgs analfabēts ar dzinējiem neesmu.

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 12 Dec 2024, 22:35
by Juzix
Nu paaaag. Šis tāds līdz pusītei un nekustināt!

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 12 Dec 2024, 22:38
by ttd
Toretto wrote: 12 Dec 2024, 22:19 To be continued...

P.S. visus darbus darīšu pats, jo man ir trust issues servisiem :D + servisa manuāli esmu dabujis un teorētiski, galīgs analfabēts ar dzinējiem neesmu.
Pilnībā saprotu. Man ir tas pats. Es savirzi vedu servisā tikai, bet visu pārējo daru pats.

Gaidu bildes no remontiem. :naac:

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 12 Dec 2024, 23:37
by Ch.
Niice, welcome


Pirmajaa bildee izskatijas ka volvo ir zhilete uz bagana. :shura:

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 13 Dec 2024, 12:42
by rrrainis
Kad pabeigsi ved čipot, būs jūtamas izmaiņas.

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 13 Dec 2024, 12:51
by UldisUldis
Man jau šķiet, ka tīri laba maiņa sanākusi :D Veiksmi un izturību.

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 15 Dec 2024, 14:57
by RaL
Izskatās jau labi :D man ar liekas, ka modeļu ziņā maiņa bijusi veiksmīga :naac:

Rūsa sliekšņu galos abos un uz spārniem šiem ir tipiskā problēmzona. Nākamais vēl ir aizmugures arkas pie bufera

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 15 Dec 2024, 16:07
by howitzer
Man vienmēr licies, ka tāds volvo maksā maksimums 3k eur, tāpēc ceru, ka ar maiņu esi apmierināts un dikti daudz nenācās piemaksāt. :naac:

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 20 Dec 2024, 19:16
by Toretto
rrrainis wrote: 13 Dec 2024, 12:42 Kad pabeigsi ved čipot, būs jūtamas izmaiņas.
Par tāda veida izvirtībām domās nākamziem. Šoziem galvenais tehniski savest kārtībā un finansiāli atkopties :D
RaL wrote: 15 Dec 2024, 14:57 Rūsa sliekšņu galos abos un uz spārniem šiem ir tipiskā problēmzona. Nākamais vēl ir aizmugures arkas pie bufera
pa visu kuzavu ir kādi 3 mazi rūsas burbulīši, bet nu kamēr nekas vairāk nelien ārā neaiztikšu. Līdz muzeja eksponātam te tālu, ņemot vērā 50 greja nokrāsas :emo:

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 20 Dec 2024, 19:32
by Toretto
Tā, nākamais mazais update.
Sākumā bija doma tikai siksnas mainīt, bet nu noņemot vecās nost, visi rullīši oriģinālie un visi pipec :emo: + ģeneratora kolektora ass normāli iedilusi. Atrasts meistars, kas samainīja asi, nočekoja visu pārējo un alles gut. 220eur vietā par jaunu ģeneratoru, tikai nieka 60 :]

Image

Vispār rēcīgi. Vasarā novēroju kad ieslēdzu a/c, tā kaut kas diezgan pretīgi sāk čivināt no siksnām/rullīšiem. Visu noārdot, vaina izrādās ģeneratora kolektora ass + oglītes. Nespēja abi sadzīvot. Pēc jaunās kolektora ass, viss kluss un mierīgs. Bija doma, ka pie vainas a/c sūknis, bet nikujā.
Samainītas abas siksnas, visi rullīši + spriegotāji + tosola truba, kas savieno abas galvas un visas iespējamās blīves vakuumsūknim, jo tas nabags dzīvoja eļļā

Image

Nākamie plāni ieplūdes kanālus provēt ar kko iztīrīt, jo vārsti viegli apauguši ar uzdedžiem. Naivi ceru, ka izdosies ar brake cleaner :D Nu un tad jau jāsāk kārba celt nost un ķēdes mainīt. Viss internāts saka, ka ķēdes var samainīt tikai mataru izceļot, bet nu hz, gribētos domāt, ka ar izlauztām rokām ir pietiekami daudz vietas, lai samainītu neceļot ārā. Will update. Tik jāgaida janvāra vidus kad intercars sarūpēs visu nepieciešamo

Image

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 20 Dec 2024, 21:13
by arniks8
Ar brake cleaneri un zobu birsti kko pat varētu notīrīt ja relatīvi maz ir aizaudzis, bet tad kaut kā jādabū to visu pēc tam ārā.

Nav tā ka šajā posmā izcelt motoru ir relatīvi mazs gemors pret to cik vieglāk būtu mainīt ķēdes?

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 20 Dec 2024, 21:42
by Toretto
arniks8 wrote: 20 Dec 2024, 21:13 Ar brake cleaneri un zobu birsti kko pat varētu notīrīt ja relatīvi maz ir aizaudzis, bet tad kaut kā jādabū to visu pēc tam ārā.

Nav tā ka šajā posmā izcelt motoru ir relatīvi mazs gemors pret to cik vieglāk būtu mainīt ķēdes?
Vispār laba ideja par zobu birsti. Izsūks ar putekļsūcēju pēc tam

Baigi negribas celt ārā, jo tad man dzinēja kāja vai kā to aparātu sauc jāaizlienē un man telpa nav pietiekami liela, lai siltumā to dzinēju skrūvētu. Negribas pirkstus atsaldēt :emo: vopše noskrūvēs kārbu vispirms un tad jau sapratīs vai ir jāceļ ārā vai nē. Kaut gan visi raksta, ka uz jack standiem kārbu ņemt nost arī esot nāve :emo:

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 18 Jan 2025, 20:35
by Toretto
Lasāmviela biedriem.

Pa decembra brīvdienām kamēr vēl nebiju uzsūtījis detaļas, satīrīti ieplūdes kanāli. Provēju ar acetonu, ar bremžu klīneri, tā draza vispār nepaliek mīkstāka un neizšķīst. Beigās ar trulu skrūvgriezi apskasīts cik nu var, protams, tā, lai kaut ko lieki nesačakarētu.

Pirms

Image

Pēc

Image

Ieplūdes kanālu plāksnes??? arī visas ar uzdedžiem, bet interesantākais, ka abām bank'ām tieši tālākie cilindri, kas tuvāk salonam, ir vairāk eļļaini, gan ieplūdes kanāli, gan plāksnes, gan klapes.

Image

Image

Satīrīts cik nu iespēju robežās, cerams, ka šis daļēji uzlabos tukšgaitas darbību, jo uzsilušam dzinējam bija nevienmērīga darbība. Amerikāņi forumos arī sūdzas un it kā pēc kanālu tīrīšanas paliek labāk.

Šonedēļ saņēmu visas sūtītās detaļas i no intercars, i no mollera (ķēdes, spriegotāji, sajūgs, un ļoti daudz skrūves :D ).
Nieka ~20h un kārba nost. Vai vēl reiz šo gribu darīt? Nē. Visa procesa laikā jūtu kā vācu inženieri smejas par mani, jo nu epal, brīžam vnk apgulies zem tā auto un gaidi kad uzkritīs un izbeigs tās mokas.
Un varu pateikt, ka visa procesā nebūtu baigā atšķirība izcelt kārbu+dzinēju vai tikai kārbu nocelt, jo visa kārbas apkare tāpat jānoārda, pie kuras tikt var tikai ar izlauztām rokām. Amerikanosi arī stāsta, ka visgrūtāk esot atskrūvēt augšējās 2 kārbas skrūves un vienu startera skrūvi, vajagot 30 pagarinājumus un jēzu, kas uztrāpa muciņu uz skrūvēm. Laikam neviens neiedomājās, ka tām 3 skrūvēm tiek klāt no motora augšas :D
Enīvei, kārba ārā.

Image

Uzreiz izrāvu vienu pusasi, kas iet caur divmasnieku (pirmo reizi redzu tādu uzbūvi), un izrāvu divmasnieku ar sajūgu ārā. Nekādu baigo brīnumu jau nav, viss dedzis zils, pleķains, pilns ar sajūga putekļiem, īsumā viss slikti.

Image

Image

Image

Image

Image

Morāli briestu uz to, ka būs jāsūta jauns divmasnieks, jo ticība kādam dot restaurēt man nav + negribu tvaicenē nonākt otrreiz šo visu darot. Bet nu iemetīšu update, kad būs pieņemts gala lēmums ko ar šo darīt.

Norāvu arī katalizatorus nost, grabēt vēl negrab, bet jūtu, ka tas var būt drīz. Sabirs vai kad iemetīs limp mode, tad domās ko darīt. Ja zinātu, ka ar pliku etanolu var iziet apskati, tad jau nafig griežu ārā un race car.

Image

Skaidrs arī tas, ka kamēr viss ir noārdīts un tiek klāt, starteri aizvedīšu, lai notestē, jo to nomainīt var tikai noārdot visu purnu un noceļot kārbu. Vēl jānočeko kādi ir motora spilveni. Karājošais kardānam arī saplaisājis. Vobše tas auto ir dzīvi redzējis, bet nu ko gribu, 290k km panelī :D

Pozitīvais, ka nav nekādu lielu eļļu noplūžu, tik gar vienu galvas ķēžu vāku nedaudz sulo.
Un varu akceptēt, ka ķēdēm tiek klāt neizceļot dzinēju. Lab, ok, neesmu vēl visu noārdījis, bet visam brīvi tiek klāt.

Image

Image

Nākamais posts jau būs ar kkādām bildēm no ķēžu maiņas, tik hz kad sanāks pieķerties

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 18 Jan 2025, 22:38
by RaL
Kaut ka pēdējā laikā te padaudz "nelielas apkopītes" dzinējiem vai saistītajām daļām :emo:

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 19 Jan 2025, 00:28
by arniks8
Kaķikus ja nolem nahreizēt, ārā negriez - piepisisies apskatē, var paņemt un izsist saturu.

Es jau iepriekš minēju, bet tgd toč nav labāk izcelt motoru un likt iekšā kopā ar kārbu :D?

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 19 Jan 2025, 11:00
by Toretto
arniks8 wrote: 19 Jan 2025, 00:28 Kaķikus ja nolem nahreizēt, ārā negriez - piepisisies apskatē, var paņemt un izsist saturu.

Es jau iepriekš minēju, bet tgd toč nav labāk izcelt motoru un likt iekšā kopā ar kārbu :D?
Apskate viņi nekādīgi nevar redzēt kaķikus ne no augšas, ne apakšas, nu tas tā, starpcitu :D Bet jautājums vai ar atgāzēm izietu apskati?

Vispirms samainīs ķēdes, tad domās kā iestūķēt visu atpakaļ. Bet nu fakts, ka nemīlu sevi, tad moš tāpat arī cīnīšos, lai saliktu, will see :emo:

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 19 Jan 2025, 20:22
by Artis01
Kādu apskati bez katalizatoriem? Ja tas būtu zem 2001.gada, tad jā..

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 19 Jan 2025, 20:22
by Artis01
Kādu apskati bez katalizatoriem? Ja tas būtu zem 2001.gada, tad jā..Atgāzes nevis ir vai nav.

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 19 Jan 2025, 20:28
by ttd
Nezinu kāpēc visi to aizmirst vienmēr, bet Audi VISI ir inženierēti tā, ka step nr. ir noraut visu priekšu un izvilkt motoru. Vienmēr.

Re: Toretto B8 S4 (Burbulis)

Posted: 19 Jan 2025, 23:46
by arniks8
Artis01 wrote: 19 Jan 2025, 20:22 Kādu apskati bez katalizatoriem? Ja tas būtu zem 2001.gada, tad jā..Atgāzes nevis ir vai nav.
Nē nu ja saiet atgāzes tad jau poh, bet te vel noteikti 2. zondes bļaus achtung katalizator kaput un degs checks