Page 1 of 4

Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 16:32
by pilots
Sveiki!

Ir paradijusies interese par turbinas spiediena palielinashanu, so to esmu dzirdejis, bet butu labi ja kads vareetu nedaudz preciizak apskaidrot to lietu.

Kas ir nepicieshams lai vareetu (butu droshi ka turbina neizdomaas nomirt) atgriezt lielaaku spiedienu? Cik man zinaams tad blow-off vajag uzstadiit, taa ir? tikai tas vai veel kas? Cik bhp tas vareetu dot klaat? Kur var pieslegt turbinas spiediena meritaaju, tas ir pashu deveeju?

+ vel jautajums par intercooleriem, man ir stock, vai uzstadot jaunu (sporta) tas ko dos, kaadi plusi/minusi?

Paldies jau ieprieksh!

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 16:35
by Enko
Kads auto ? kads dzinejs ?

p.s blow off ir varsts kurs izlais lieko gaisu araa ;)

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 16:39
by Rihy
Blow off nav obligāts. Tā funkcija ir tāda, ka sistēmā palikušais gaiss, pēc gāzes atlaišanas, iziet ārā atmosfērā, nevis atsitās pret turbīnas lāpstiņām.

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 16:41
by EraSeR
Kāds izskatās sporta IC?

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 16:42
by Rihy
Gan jau, ka domāts lielāks, kā stock.

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 16:43
by EraSeR
Rihy wrote:Gan jau, ka domāts lielāks, kā stock.
Ehhh.... gribējās redzēt sporta....

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 16:43
by Rihy
EraSeR wrote:
Rihy wrote:Gan jau, ka domāts lielāks, kā stock.
Ehhh.... gribējās redzēt sporta....
:lol:

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 17:10
by pilots
dzinejs ir 2.0T 8v.

labi labi, ar sporta es tiesham domaaju lielaaku kaa stock :P

blow-off principu es zinu, bet cik liela tam jega? tatad es varu vnk atgriezt turbinu neko nemainot?

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 17:13
by Rihy
pilots wrote:dzinejs ir 2.0T 8v.

labi labi, ar sporta es tiesham domaaju lielaaku kaa stock :P

blow-off principu es zinu, bet cik liela tam jega? tatad es varu vnk atgriezt turbinu neko nemainot?
Nav ne jausmas, cik daudz tas motors ko tur, bet nedomāju, ka stock ir paredzēts kādiem lielākiem spiedieniem. Var būt vajadzība mainīt daudz ko - galvas blīvi, sprauslas utt. ;)
Vispār es neesmu tik gudrs tehnikā, lai to visu izskaidrotu :D

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 17:15
by pilots
nu jaa es arii tik gudrs neesmu, rubiit rubiju par tehniskajam lietaam, bet ne tik smalki 8)

gan jau kads iemetiis atbildes uz maniem jaut.

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 17:20
by harcho
atnaaks Troopers, pateiks savu sakaamo - domaajams buus skarbi vaardi, un topiku varees sleegt :D

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 17:25
by screwy
:skick:

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 17:27
by jaaniss
čipu var uzlikt

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 17:28
by pilots
chipa likshana jau ir planos iezimeeta un par sarunata 8)

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 18:08
by ParaTr00per
harcho wrote:atnaaks Troopers, pateiks savu sakaamo - domaajams buus skarbi vaardi, un topiku varees sleegt :D
:reeka:

neenu, es neko neteikshu, tikai kostateeshu, ka ir saacies pavasaris :mhm:

* griezhot spiedienu, aatraak teu izjuks pac motors, nekaa turbiina
* blow-offs ir pilniigi neaizstaajams, ja ir jaaatstaaj iespaids uz rajona pacaniem. tiesa, nevienu zs ar taa paliidziibu pievienot, jo turbodzineejiem peedeejos vismaz 20 gadus parasti jau no ruupniicas uzstaada recirkulaacijas vaarstus.
* turbiinas spiediena meeriitaaju vispareizaak ir uzstaadiit tur, kur interesee meeriit spiediedu - parasti iepluudes kolektoraa starp droseljvaarstu un motoru. tiesa, nepiecieshamiiba (ja mees norobezhojamies no iespaida atstaashanas) peec taa meeriitaaja ir tikai reguleejot dzineeju.
* uzstaadot sporta interkuuleri (nu to lielo, spozho, par 200ls) palielinaas respekts no pacaniem kaa arii kaa blakusefekts palielinaas turbolags un temperatuura iepluudes sisteemaa

ja kautko gribi dariit savam dzineejam, aizlien uz lauva auto (eee... ir tachu veel taads?). peugeotiem bija ljoti speeciiga ruupniicas tjuninga programma. savulaik kaukad laikam 2002. gadaa, kad apskatiiju peugeot 206, tad gandriiz visiem motoriem tika piedaavaats ruupniicas chiptunings, pat saglabaajot visas garantijas.

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 18:28
by pilots
Liels paldies par izklaastu, tiesham nodereja :beer:

nu blow-off es taa vnk virsuu toch neliktu man taa skanja liekas pienemama ja ir kaartigi lopinji mashinai, man tur nav ko spokoties :-D tatad secinaajums taads, turbinu valja negriezhu, tad laikam pie lielaas galvas monteshanas japiekeraas buus un chipa. par ic, vinjam tiesham ir tikai vizuala nozime, jo cik zinu ja vinjsh lielaaks un iznests priekshaa aiz bampera, tad itkaa labak tiek dzeseets turbinas spiestais gaiss kurs nonaak iepludee, lidz ar to labak ejot. vesaa vakara parasti var just ka biku labaak taa turbina dod.

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 18:30
by pilots
aaa, par lauva auto obligaati paintereseeshos, nebutu slikti ja vareetu kadus rupnicas uzlabojumus uzbaazt 8) :drive:

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 20:36
by TAX
ir ir par tiem IC tā, Trooperam tik biš pa tām temperatūrām otrādāk uzrakstījās
viss atkarīgs, ko gribi panākt un cik vari atļauties. IC pasākums ir gana dārgs un pats par sevi baigo jūtamo labumu nedos visu pārējo atstājot standartā.
tas par to lagu var būt strīdīgs jautājums, nezinu konkrēto dzinēja "dizainu", bet principā ir tā, ka lags palielināsies ja ieplūdes tilpums palielināsies. rūpnīcu izpildijumos mēdz būt baigie līkloči... ja trāpās kāds "dizainers", kas izštuko labu variku, moš pat tilpums nemainās, uzliekot lielāku IC...

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 22:13
by pilots
nu jaa, par to turbinu bus vel japadoma, bet kopsumma nemot turbinu ir verts krukjiit ja motors ir upgreidots, jo savadak parak liela slodze uz motoru un var neiztureet!

Re: Turbinas spiediena (jaudas) palielinashana!

Posted: 18 Apr 2009, 22:53
by ParaTr00per
TAX wrote:ir ir par tiem IC tā, Trooperam tik biš pa tām temperatūrām otrādāk uzrakstījās
viss atkarīgs, ko gribi panākt un cik vari atļauties. IC pasākums ir gana dārgs un pats par sevi baigo jūtamo labumu nedos visu pārējo atstājot standartā.
tas par to lagu var būt strīdīgs jautājums, nezinu konkrēto dzinēja "dizainu", bet principā ir tā, ka lags palielināsies ja ieplūdes tilpums palielināsies. rūpnīcu izpildijumos mēdz būt baigie līkloči... ja trāpās kāds "dizainers", kas izštuko labu variku, moš pat tilpums nemainās, uzliekot lielāku IC...
par IC es uzraxtiiju pareizi :) IC, kuru var atljauties nopirkt, buus sliktaaki par ruupniicas. bet IC, no kura buus jeega, parasti maxaa tikpat cik vidusmeera p 406 :shura:
un nedomaaju, ka tam peugeotam kaadreiz buus tikdaudz zirgi, lai tur pateishaam labs IC speetu izpausties... :)
pilots wrote:nu jaa, par to turbinu bus vel japadoma, bet kopsumma nemot turbinu ir verts krukjiit ja motors ir upgreidots, jo savadak parak liela slodze uz motoru un var neiztureet!
nu ja necenshas izspiest tur 600zs, tad var jau paspeeleeties ar spiedienu. ganjauka vienkaarshs boost kontrolieris buus pietiekami paardesmit droshiem zirgjeljiem :) vieniigi vajag to uzticeet kaadam, kam wideband zonde un izluudes temperatuuras meeraamais ir pie rokas...