DeeCee wrote:ja pagaajshziem pietruuka naudinjas 1 nedeeljai sniega, ko buutu dariijushi ja buutu normaala ziema

Viss ir tieši pretēji. Ja būtu normāla ziema, tad būtu daudz mazāk līdzekļu aizgājis. Ja ziema ir tāda, kāda bija pagājušajā gadā - tad ir švaki, jo temperatūra visu laiku svārstās ap 0 grādiem, dēļ tā:
a) paātrināti veidojas bedres asfalta segumos - plaisās saiet ūdens, pa nakti sasalst, izpleš plaisu lielāku, pa dienu atkūst, lielākā plaisā satek vairāk ūdens, atkal sasalst, atkal papleš plaisu lielāku uttt.
b) ceļi jākaisa daudz biežāk, jo stipri paaugstinās risks, ka radīsies apledojums. Un arī vairāk jākaisa, jo, uznākot lietum/slapjam sniegam, sāls tiek aizskalota no ceļa virsmas, līdz ar to veidojas lielāka iespēja, ka ceļš apledos.
Ja ir normāla ziema, kur vidējā temperatūra ir vismaz -3 vai -4 grādi, tad:
a) ilgstošāk pieturoties zemākai temperatūrai, ceļa virsma ir sausa, tīra un bez sniega - tātad nav jākaisa, nav jāšķūrē, neveidojas bedres.
b) ceļa klātne sasalst, līdz ar to tā nav pārmitrināta - tai ir daudz augstāka nestspēja salīdzinājumā ar pārmitrinātu ceļa klātni. Tātad arī ceļa konstrukcijā ir daudz mazākas deformācijas, ceļš mazāk nolietojas.
c) ceļi ar grants segumu arī nešķīst.
Kā jau varbūt daudzi ir ievērojuši, tad ceļu stāvoklis parasti pastiprināti pasliktinās tieši pavasarī. Pagājušajā gadā pavasarim līdzīgi apstākļi bija visu ziemu. Līdz ar to arī ceļi tika bojāti daudz vairāk, un arī uzturēšanai tika iztērētas daudz lielākas naudas.