krabiz wrote: ↑29 Nov 2022, 20:07
Pēc pēdējās bildes izskatās, ka lauz ceļu priekš pilsētas džipiem fonā
Nu tur ir tā, ka piparu Porsche gāja nedaudz dūšīgāk, jo viņam bija dusmīgākas riepas un man vienmēr ir nedaudz žēl/bail maukt "yolo" režīmā, jo kaut kā vakarā gribas arī aizbraukt mājās tos 200km.
Bet vispār - tā nu, kā minēju iepriekšējā posta finālā, bija just japakimerejas biki pa motortelpu un jāiemāca motoram nepalaist savas gāzītes dzesēšanā. Un protams, ka tas bija jādara pašā ziemas "spelgonī", kad vienīgā opcija kaut ko izmazgāt ir miljons klīnera flakonu. "Nu štoš, lašara..." ©vasyarnd
Gribēju pārliecināties, ka eļļas patēriņš ir no motora izdiluma un, pirms jaucu ārā, izdomāju pamērīt kompresiju, jo, nu, ja nu jāmaina arī gredzeni pie reizes, tā teikt...? Bet tā kā visos 4 cilindros kompresijas rādījumi atdūrās kaut kur starp 16.5 un 17 bar, es sapratu, ka tur nu točna nav, ko kašķi meklēt. Vienā piektdienas vakarā izspārdīju pa garāžu ieplūdes pusi, noņēmu galvu, sestdien izārdīju pašu galvu. Secinājumi - blīvei nevienu tādu vietu, par ko varētu svinīgi rādīt ar pirkstu un teikt "vot, šite", neatradu, visiem vārstiem blīvslēgi mīksti, bet kādām 3 vai 4 vadīklām blīvslēgi nokrita paši... Gadās.
Izskatās, ka kaut kādi nesmukumi no 4.cilindra virzienā pa labi, taisnstūrainais dzeses kanāls. Un tur arī virzulis slapjš.
Klusā daba īsumā.
Te izskatījās aizdomīgi - 2 cilindriem apakšpusē (bloka pusē) cilindru gredzeni saplaisājuši... Dīvaini.
Protams, galvā daži kanāli pilni ar eļļainiem uzdegumiem. Iedevu noslīpēt galvu - onkulis teica, ka esot bijusi "smuki šķība". Arī dīvaini. Galvu savācu atpakaļ, pielīdzīnāju bloku, iztīrīju kanālus, degkameras, virzuļus, vārstus un ieplūdes kolektoru. Ar salstošiem pirkstiem uzmaucu jaunus 16 vārstu blīvslēgus, 22:30 vakarā ar skaļiem lamuvārdiem sapratu, ka šaibas zem vārstu atsperēm pāri blīvslēgiem nedabūšu un ka esmu veiksmīgi norakstījis jaunus 16 blīvslēgus
Bonusā, lai viss būtu jautrāk - bobixam dzeses sistēmā nāk plastmasas dzeses maģistrāle, kas no apakšas pieskrūvēta ieplūdes kolektoram.
Lasot drive2 čaļu problēmas ar galvas blīvēm, nevarēju ierubīties, kāpēc tā maģistrāle jātaisa kaut kāda jauna no kaut kāda metāla...

tad, kad izvads uz eļļas filtra siltummaini (bildē kreisais pipsis uz augšu), saspiežot caurules atspersavilcēju, palika gumijas šļaukā, pat necenšoties, es sapratu, kāpēc viņi tā dara

nu ok, ņems jaunu OEM detaļu, cik tad tā trompete var maksāt..? Mh, ap 160eur, skaidrs, ne šoreiz. Virpotājs uzvirpināja štucerīti ar M10 vītni, es novīlēju lieko no plastmasas caurules, iegriezu M10 vītni un uztupināju jauno štuceri uz vītņu līmes. Job done.
Ah, pareizi. Kamēr fiziski ir redzamība un var ieraudzīt starteri, kas ir iepakots starp ieplūdes kolektoru, priekšējo reduktoru, kārbas zvanu un ģeneratoru (un motora kronšteinu), vajadzēja uzmest arī lūriķi starterim, kāpēc silts starteris diezgan bieži izgriežas pa tukšo bez bendika. Nepatika, ka atslēgas pinam uz ierāvēja releja bija vaļā uzgrieznītis un startera reduktoram salūzis plastmasas korpuss. Kad 9os vakarā biju izjaucis starteri un sapratis, ka prasītos laikam jaunas detaļas un šovakar viņu nesalikšu, čomiņs iedeva papētīt, moška kaut kas labs no Volvo 2.4T startera noder. Beigās no diviem saliku vienu, ar svaigām oglītēm un nesalauztām detaļām, viss pa smuko un uz ātro.
Finālā - jauni 32 gab. VR vārstu blīvslēgi (16 neskaitās - RIP, 16 ar uzrakstiem SKF), jaunas VR kolektoru blīves, jauna VR galvas blīve, jaunas VR skrūves, jauna VR vārstu vāka blīve, jauns INA zobenes komplekts, jo "ka jau, ta jau" un viens rullītis bija palicis dzirdams, jauni VR sadaleņu blīvslēgi, starterim mīļvārdiņu kūre, ah, un jā, jaunas LPG sprauslas, jo... bija jau iepirktas
Bobixam izdomāju uzlikt tās pašas AC W031 sprauslas kā mersim, jo ar šīm sprauslām,
manuprāt, ir visvieglāk dabūt max īsas un max vienādas caurulītes no sprauslas uz dīzi kolektorā, lai nav šādi...
Tā kā nebija pa rokai smukie vienreiz lietojamie savilcēji, tad pagaidām tur tāds nevājš žurku midzenis, bet gan jau kaut kad... drīzumā

Stock dīzes 1.5mm, bet pa lielam jau paredzētas urbšanai pēc vajadzības, tā nu ar čomiņu pavilkām ar pirkstiem pa tabulu, domīgi pacēlām acis griestos un izdomājām, ka bez 2mm tur nav, ko darīt. Pagaidām tā arī saregulējās, un viss ir džiku.
Interesanti tas, kā paredzēts gaisot dzeses sistēmu - servisa manuālis saka, ka jādod miziņā 3k rpm pusstundu, un jāpapildina antifrīzs ik pa laikam. Man tik smuki, protams, jau otro reizi nesanāca, un kamēr izvanda ārā gaisu no sistēmas, tikmēr vēl pāris litri zaļās šņagas pa zemi, panelī jau šas 110 grādi, bet kaut kādā brīdī ar apgriezieniem jau saiet.
Rezultāts - bobiku var piešķilt arī siltu ar pirmo reizi un silst kā pēc grāmatas paredzēts. Gan motors, gan pečka, gan gāzes reduktors. Uz LPG pārslēdzas vispār nejūtami. Radiatora caurules ļenganas, ar spiedienu, kādu radiatora korķis parakstījis. Un joprojām ne sūda neiet.
Priecīgus Ziemassvētkus!
