Iepazīstināšu jūs ar savu otro auto.
20+ gadu klubiņš - 1989. gada Volvo 245 (240 universālis), Midnight blue krāsa. Auto pirmais īpašnieks bija Zviedrijas vēstniecības darbinieks, ir pat vēl kaut kādi papīri, kur minēts tā cilvēka vārds uzvārds. Tiesa gan iepriekšējais īpašnieks bija vecs onkulītis, kurš īsti to auto nebija kopis..
Automobilis aprīkots ar 2 litru benzīna meh.šprices dzinēju (B200E), 5 robu manuālo kārbu (M47). Motors gan benzīnu nav redzējis vismaz pāris gadus, spriežot pēc bākas (bildes parādīs), dzīvo patērējot visai daudz gāzi. Audio sistēma ir oriģinālā, bet skaņa ir briesmīga.
Mans pirmais auto bija Ford Focus '03 universālis, pirkts līzingā. Sākumā treknajos gados bija ok, bet tad sapratu, ka naudas iespējas nav tik lielas, lai dzīvotu kā gribās un vēl maksātu līzingu katru mēnesi. Fordu notirgoju (pēc 9 mēnešiem

ss'ā tika atrasts šāds te auto. 300 lati, TA 5 mēneši, strādājoša gāze. Apskatot šo auto, varu ņēma emocijas, nevis saprāts. Visu laiku pie sevis domāju - nu var taču sataisītis, šitais tak sīkums utt.
Lielākais, ko es neievēroju vai vienkārši nepievērsu uzmanību:
Aizmugurējās arkās caurumi bija tādi, ka vienā pusē pat roku varēja izbāzt cauri, kārba gaudoja, bremzes visu laiku bremzēja un citi nolaista auto simptomi - piemēram bukses, kur vairs gumija nebija palikusi pāri, saplēstie vadi, kas aizstāsti ar padomju laika gludekļa vadu, satīti un ar skoču aizlipināti, šis tas ar krievu skrūvēm pieskrūvēts, šis tas ar izoleni aizlīmēts (virsbūves caurumi).
pirms pirkšanas vēl aizdzinu uz servisu, lai puiši apskatās vai ir vērts. Apskates laikā visai optimistisks čalis vēl noteica, ka grīda laba, virsbūve OK stāvoklī utt, bet visā visumā pēc šīs aspkates man ieteica nepirkt.
pēc 2 dienām es to dzelzi nopirku


Kādu brīdi ar tādu pat pavizinājos mazus attālumus, līdz beidzās skate (un vienreiz arī gāze

Jūlija vidū sagaidīju 2 nedēļu atvaļinājumu un ķēros klāt auto uzcelšanai. Lieki piebilst, ka sākumā vēl nodomāju "HOW HARD CAN IT BE?" un tā arī iecerēju 2 nedēļu laikā visu izdarīt.


Lūk bilde ieskatam, par ko šajā topikā būs runa

Diemžēl man nav neviena foto, kur būtu iemūžināts šī auto stāvoklis, lai varētu saprast, kā tas izskatījās ar neapbruņotu aci, kā izskatījās, kad ir paņemts rokā skrūvjgrieznis un kā izskatījās, ka rokā paņemts flekša kungs ar drāšu birstu..
Tātad šeit ir saraksts ar to, kas ir izdarīts (jaukta secība):
1. Sametināts izpūtējs pie bunduļiem, vēlāk arī uzlikts liels ielāpts izpūtēja līkumam un vēl pāris vietās aizķēzīts ciet caurums

2. Iegrieztas jaunas vītnes izplūdes kolektōrā un tajā pašā arī nolauzta viena skrūve. Uzlikta stieņa cilpa apkārt kolektoram
3. Atjaukta kārba, aizvesta nomainīt gultni, beigās veiksmīgi visas nakts garumā salikta arī kopā ar kaut kādu 9-o mēģinājumu.
Par kārbas gultņa operatīvo sagādi un nomaiņu, liels paldies lietotājam KarlisZ
4. Uztaisīti atsperes atbalsti-stiprinājumi (paldies Opim)
5. Uztaisīti aizmugurējo bremžu disku aizsargi
6. Sametināts dafiga (Paldies Opim par vairāku bleķu izveidošanu un metināšanu, pindzelēšanu):
6.1. Abas pakaļējās arkas - remonta bleķis no ārpuses, no iekšpuses roku darinājums
6.2. abas aizmugurējas "kabatas" aiz arkām
6.3. grīda no iekšpuses pie arkām aizmugurē un bagažnieka grīdā caurumi 4 gabali
6.4. caurumi stūros zem pasažieru beņķa
6.5. 3 caurumi/šuves pārmetināti ar jauniem bleķiem
6.6. visām četrām durvīm stūrīši - iemetināti bleķa gabali
6.7. sliekšņos aizmetināti moldinga montāžas caurumi - visā garumā iestutēts plakandzelzis. Slieksnim caurums pie aizm. arkas
6.8. bagažnieka vākam visa apakša
6.9. kreisajam spārnam iemetināts jauns 15x20cm gaļas gabals apakšā + daudz špaktele
6.10. pārvietots gāzes balons - ielikts sānā ar papildus atbalsta dzelzi
6.11. uzmetināti jauni aizmugurējā bampera stiprinājumi arkās - "austiņas"
6.12. aizmetināts vecās antenas caurums
7. visas šaubīgās vietas no apakšas apskrubinātas, nopindzelēts ar grunti un vēl vienu kārtu kaučuk-krāsas
8. Uzlodēts jauns vads kārbai priekš apukaļgaitas lampas. Ar to gan bija kaut kādas problēmas..
9. Izvilkti vadi pa jaunam priekš bagažnieka vāka (c.atsl.,numura apgaismojums, logu tīrītājs, loga apsilde)
10. Pielikts vesals masas vads motoram - iespējams uz tā rēķina palielānujies jauda (cik nu tur tas ir jūtams)
11. Iztērēts kopā 4kg špakteles - paldies opim un manai sievietei, galadarbs gan manējais

12. Liels sekss pārdzīvots ar bukšu nomaiņu - veco bukšu izpresēšana/zāģēšana/dedzināšana laukā. Bija ko darīt vesalu dienu
13. novērstas peļķes veidošanās zem priekšējiem paklājiem - hermētiķi utt zem pr.paneļa gar logu slotām utt.
14. Iemetināti citi stiprinājumi, lai priekšā ieimportētu spoooorta bmw e36 beņķus
15. priekšējā suporta pārjaukšana (paldies HSMotosports)
16. Šķūninga variants uztaisīts gumijas gabalam, kas gādā triecienu mīkstināšanu, kad izstrādā viss aizm. amju gājiens. Bildes nav, bet īsumā šitā: gumijas gabals nolūza no metāla korpusa. Tika izurbts caurums, ar 2 lielām šaibām gumija piestiprināta atpakaļ pie sava korpusa.
17. Ar melnu baloniņu nopūsts iekšējais korpuss pr. lukturiem, jo pēc reflektora atjaunošanas, abi vairs nebija vienādi
18. Jaunas cietās bremžu šļaukas aizmugures daļai un jaunas visas mīkstās šļaukas priekšā un pakaļā
19. Noravēts bremžu spēka sadalītājs aizmugurējai asij (doma tāda - kad sabremzējas un pakaļa salīdzinoši paceļas gaisā, lai pakaļējie rati nebloķējas..), jo bija ļoti sarūsējis. Problēmu nekādu nav, bremzē kā vajag.
20. Aizmugurējie bremžu suporti nomainīti uz idejālā stāvoklī esošiem 850/S/V70 suportiem no 1. paaudzes
21. Sapūsts grubulis uz grīdas, sliekšņiem, arkās un citās noderīgās kā arī nedaudz šaubīgās vietās
22. Nolauzta atspere - bet nu es nebiju vainīgs, pati nolūza

23. Saregulēti logu pacēlāji, lai visi logi aiztaisās bez spraugām
24. noregulēju pašrocīgi lukturus bez nekādās ierīcēm - apmēram 40m attālumā ar tuvajiem, lai ir stars un pret sienu, lai ir vienā līmēni :rock: izieta TA, bet pēc tam gan lukturi pacelti nedaudz augstāk, jo tumsā tomēr spīdināja pārāk tuvu un neko neredz. Arī pretimbraucošie vairs nemidžina, ka spīd acīs, tākā augstums laikam ir ok

25. Stūres reikas remonts. Organizēja servisa puiši. Sākumā gan nācās vēl pieliet apmēram puslitru eļļas, bet tagad ir OK.
26. Biju pie gāzenieka, uztaisīja reduktoram apkopi. Reduktors gan pats noklājās pēc 2 nedēļām, nācās iegādāties jaunu nevis vēl ieguldīt ieguldīt vecajā..
Saraksts ar to, kas ir nopirkts, kur ir iztērēta nauda:
Cena detaļa
22,11 Zobsiksna + spriegotājs
3,74 Eļļas filtrs (2 reizes pirkts, jo es to skrūvējot klāt ar briesmīgu atslēgu nedaudz sabojāju

4,12 Vārstu vāka blīve
18,12 Pr. stab. atsaites abas
44,68 Priekšējie riteņu gultņi abi divi 44.68 abi (jāmaina gan nebija)
31 Priekšējie bremžu diski abi divi 31 abi
7,03 Priekšējie bremžu kluči
7,68 Rocenes bremžu kluči
3,1 rocenes sīkumu komplekts 3.10
15 Ātrumkārbas ass gultnis+nomaiņa, Paldies KarlisZ no burnout.lv
2 Piekargultnis
5,41 Piekargultnim gumijas prezis (tāds gumijas apvalks, iekš kura ļurkājas gultnis)
8 Reduktoram blīvslēgs pie kardāna
4,44 Motora gala blīvslēgs (pie kārbas)
14,03 Gumiju komplekts priekšējiem suportiem
5 Gumijas aizmugurējiem suportiem (nekad nepērciet suportam remkopmlektu pa 2,5Ls. Pilnīga kaka.)
112,32 Sajūga komplekts (izspiedējgultnis, disks, kurvis)
39,44 Bukses pak.tiltam: visas
7,5 Kārbas/reduktora minerāleļļa 80w85 eļļa 4 litri
12 Grubulis pūšamais - ķopķēzis 3 baloni (Pērciet U200. U600 ir stipri biezāks, sūdīgi pūšās. Mēģināju visādus spiedienus, man nepatika)
24 Pakaļējie bremžu diski
40 Pakaļējie bremžu suporti (sterili) no 850/S70/V70 1. paaudzes
5,5 Pakaļējie bremžu kluči
20 Fleksim ripas, birstes, vibratoram smilšpapīri
12 Špaktele 2 bundžas
25 Kreisā pr. luktura reflektora atjaunošana iekš angars.lv kvalitāte laba.
35 e36 priekšējie beņķi
21 Pakaļējo arku bleķi
58 aizmugurējās atsperes (heavy duty - vienīgais visā rīgā, kas uz vietas.)
20 bremžu šļaukas ar krikumiem aizmugurei
15 dekoratīvās R14 disku uzlikas. Paldies Volvokluba lietotājam recluse par sagādi

85 Dunlop ds-2 ziemenes 8,5mm riepas (ss.lv) R14 185/70
20 Salona ķīmiskā tīrīšana (aizvedu tikai salonu bez paša auto), izmantojot cherry.lv kuponu. Iztīrīja kvalitatīvi, nesabojājot nevienu aizlausto plastmasu un citas bojātās detaļas
24 lodbasti abām pusēm
10,5 Motora 'spilveni'
45 Bleķa disku strūklošana-pulverkrāsošana @ Brilliantart.lv
60 Jauns lietots degvielas sūknis pasūtīts no jebeja ASV. Pagaidām izskatās, ka lieks pirkums
28 Gāzes reduktora apkope (pēc 2 nedēļām nobeidzās pats reduktors)
95 Jauns gāzes reduktors, reduktora maiņa, degvielas izvēles slēdzis
70 Reikas restaurācija
Protams, visu viens pats es nedarīju, man bija palīgi. Palīdzēja sieviete nedaudz pamēģinot špaktelēt. viņai gan apnika, bet vismaz turpināja atbalstīt arī pēc 3 mēnešiem, kad mājās ierados netīrs, smirdīgs un pēc plkst. 23-iem, viņa joprojām mani sagaidīja

Paldies tēvam, kura darbnīcas priekšdurvē 3 mēnešus nekustināms stāvēja auto un veidoja ap sevi sarūsējušu bleķu kaudzi.
Paldies Opim, kurš izgatavoja gandrīz pusi no visiem bleķiem priekš metināšanas un par pindzelēšanu ar grubuļiem utt.
Paldies HSmotosports par detaļu sagādi un par atsaucību, kad braucu ciemoties.
Un tagad bildes, kuras esmu uzņēmis procesā laikā. tagad gan nožēloju, ka nesabildēju arī to, kā tas viss izskatījās pirms es sāku darboties: (Šeit būs lielāka izmēra bildes, ja kādam interesē)
Šādi auto izskatījās labu laiku, kamēr darbojos. slēgtu telpu nedabūju, tāpēc tika izvilkta pirms 4 gadiem Maximā pa 8 latiem pirktā nojume (kas izdzīvoja visus 3 mēnešus, lietus, vētras utt).

Aizmugurējās arkas

Šādi izskatījās aizmugurējo arku "kabatas"

šī ir čupiņa, kur tika samesta lielākā daļa (bet ne visa) ar izgrieztiem sarūsējušiem virsbūves elementiem


Šādi izskatījās aizmugurējo bremžudisku "aizsargi" jeb šķīvji



Tākā šī detaļa maksā 25 lati gabalā, man kaut kā negribējās to pasūtīt, ilgi gaidīt un vēl samaksāt. Tika uzmeistarots divu vakaru gaitā alternatīvs variants. Ieskatam bildīte, kā tur izskatās šobrīd.

Rokdarbi - 'šaiba' ar kuru tiek nostiprināta atspere pie nesošās sviras. vecā un izdarinātā

Šāds bija vecais reflektors. Diemžēl nav bilde, kāds tas izskatījās pēc remonta. katrā ziņā rezultāts ir kvalitatīvs. Pēc šīs akcijas tika arī ar melno krāsu izpūsts iekšējais korpuss lukturiem, jo bija ievērojamas atšķirības to gaišumā. izslēgtām gaismām tas bija redzams.

Tākā rūsu, caurumus un citas briesmas es kaut kā sākumā sakautrējos bildēt, padalīšos tikai ar iemūžinātajiem ielāpiem, kas uzdarināti:
Šī ir grīda zem šofera beņķa


Šofera grīda zem kājām.

Pasažiera grīda zem kājām

Pasažierim zem beņķa tika šādi ielāpi


Aizmugrējo pasažieru grīdas caurumam tika šāds ielāps

Visām četrām durvīm un bagažnieka vākam arī tika piešķirti vairāki šādi ielāpi



Šī ir bagažnieka grīda. Saskaiti cik ielāpus tu redzi?


Pāris bildes ar pakaļgala 'kabatām' jeb angļi tās dēvē par "buttcheeks"



kaba no iekšpuses un stienis, uz kura nobalstīts gāzes balons. sākotnēji tas bija novietots tieši aiz pak.beņķa muguras, līdz ar to tas bija universālis, kurā pat nevarēja izgulties




Un šeit būs bildītes ar aizmugurējām arkām






Šeit ir redzama punktā Nr.16 minētā detaļa, kurai tika veikta modifikācija, lai turētos vietā.






Šeit ir apskatāmas aizmugurējās arkas no iekšpuses





Nācās arī pielocīt atpakaļ un piemetināt aizlaustos pag.beņķa stiprinājumus


Te ir viena bilde ar špaktēšanu. tiesa gan špaktelēts ir abos sānos, bagažnieka vāks un arī purns

Lūk ieskats, kā paredzēts nostiprināt e36 beņķus iekš šī auto



Un brīdī, kad es biju pārliecināts, ka VISI ielāpi ir vietās un vairāk caurumu nav, es apgūlos zem auto, lai sāktu pindzelēt esošos ielāpus. Pēkšņi ievēroju nelielu vecā grubuļa 'burbulīti'. Gribēju to pabakstīt ar pirkstu, bet TAD es vienkārši izbāzu pirkstu cauri. Jā, es atradu vēl vienu caurumu! Pēc tam atkal iedarbināju Flekša kungu ar drāšu birsti, attīrīju visu šaubīgo zonu un sapratu, nepieciešams nedaudz lielāks izmērs ielāpam. Tā nu man sanāca vēl 37 cm garš ielāps uz grīdas patīkamākai vakara noskaņai


Visas šuves pēc tam tika kārtīgi noķēpātas ar šuvju ķiti. Visa liela daļa no grīdas un visas šuves tika nopūstas ar U-200 grubuli. viena bundža bija arī U-600, bet tas ir baaigi baigi grūti pūšams, jo ir biezs un sūdīgas klājas.
Kad biju kārtīgu laiku izdarbinājies ar flekša kungu, āmuru un metināmo aparātu, bija laiks sākt to automobili likt kopā. Gāja ar visādiem sarežģījumiem.
Izpūtējs - pie kolektora bija 3 vītnes sliktā stāvoklī. nofleksēju nost, izurbu kolektora flancī 2 caurumus, iegriezu M10 vītnes priekš skrūvēm. Diemžēl muļķa prātā nepaskatījos kādu skrūvi no kastes paņēmu un triecu tik iekšā. Rezultāts: ieskrūvēju kaut kādu sūdīgu mīkstu skrūvi, kurai novērpās galva. Nākamajā dienā izurbu skrūvei caurumu un ņēmu palīgē skrūves 'ekstraktoru'. Kā gadījās, kā nē, tas rūdītā tērauda mēsls arī nolūza



Tagad es arī zinu, kur ir starpība starp labo un kreiso bremžu suportu. aizmugurējos sajaucu un tad ilgi domāju, kāpēc nevar atgaisto. Izrādās, ka gaisotājam jāatrodas augšpusē

Kad izņēmu ārā lielo grīdas tepiķi, zem tā atradās kaut kādi dubļi un cita draza, kas briesmīgi smirdēja pēc čurām

Kad sāku jau stutēt atpakaļ uz riteņiem, atgadījās šāda šaizīte ar atsperi (nekas neliecināja par šo iznākumu). brīdī, kad ar šaibu atspere tika pievilkta savā vietā, atskanēja neliels knikšķis. nolūza pēdējais vijums.

Lūk ir arī apskatāma viena no buksēm, kas saturēja (nesaturēja) tiltu savā vietā

Kā jau biju minējis, šis auto degvielas aromātu motorā nav jutis vismaz pāris gadus. Šādi izskatās bākas benzīnsūknis (pakratot, izbirst ārā rūsas putekļi





Tākā ziema un aukstums arī kādreiz pienāks, nepieciešams nodrošināties, ka mīnusos arī varēsu iedarbināt auto, jo līdz šim startēju tikai ar gāzi. Kā zināms, gāzei mīnusos īsti nesanāk ierūcināt aukstu dzinēju..
Es biju apņēmības pilns un pārliecināts, ka varu vēl saglābt savu veco benzīnbāku, jo vietā labāku atrast nesanāca.
Ņēmu rokās atkal felkša kungu ar drāšu birsti un attīrīju bāku no piķa, krāsa un brīvās rūsas. tad ieraudzīju šo




Īpaši daudz nesabijos un sāku grauzīt kārtējos plauktus un metināt klāt stiprinājuma bortus un ielāpus uz caurumiem.


Diemžēl, kad ar šādām nodarbēm jau bija pavadījis 3 garas dienas, tēvs mani pārliecināja, ka vajadzētu pārbaudīt vai tam ir kāda jēga. Aizbāzu bākas abus lielos caurumus ar lupatu, ar kompresoru iepūtu nedaudz gaisu un sasmērēju ar ziepjūdeni gan šuves, gan savienojumus bortiem, gan šaubīgās vietas uz visas bākas.
Rezultāts man neiepriecināja - 9 vietās uzpūtēs ziepju burbuļi: Gan no šuvēm, gan starp ielāpiem, gan no borta, kur bāka ir savienotā no 2 daļām kopā. Sapratu, ka īsti nav manos spēkos šo bāku sablābt



Šobrīd iesākts process ar 10L benzīnkanniņas importēšanu bagāžas nodalījumā. Šo uzticēšu automeistariem.
Lūk bildītes, kā auto no ārpuses izskatās šobrīd. Paldies http://www.mgfoto.lv/





KOPSAVILKUMS:
Tātad īsuma neliels kopsavilkums.
Auto nevar 2 nedēļu laikā pārjaukt, pārmetināt, salasīt kopā. Vajag nedaudz vairāk laika

Ne velti autokrāsotāji prasa piķi par savu darbu. Tākā galā šapktelēju un krāsoju pats (pistoli rokā turēja tēvs, es asistēju), rezultāts tuvplānā ir redzams. Bišku žēl, bet tagad es zinu..

Tagad es apmēram arī protu metināt.
Ja neskaita arkas ar bleķiem un iekšpuse un aizmugurējās dibena kabatas, kopā iemetināti virsbūvē 49 ielāpi (visādu izmēru)
Bildēs nav fiksēts auto bagažnieka metināšanas darbs (visa vāka garumā), priekšējā spārna 15x20cm ielāps, izjauktā ātrumkārba un vēl visādi sīkumi, kas man prasīja vairākas dienas

Uz doto brīdi Volviķī ir ieguldīti ap 1200 lati (neskaitot servisa darba izdevumus), 300 lati auto iegāde.
Liels paldies tiem nevajadzīgajiem 2mm biezajiem veikalu plauktiem, kurus es graizīju lielā daudzumā un izmantoju par ielāpiem visam, kur vien vajadzēja

Kas vēl ir atlicis:
Jārealizē startēšana ar benzīnu. Tam nepieciešams benzīnsūknis, jaunas degvielas līnijas. iespējams vēl kaut kas.
Jāmetina izpūtējs, jo laikam aizķēru kaut ko ar bunduli. skaļi rūc un pūš dūmus laukā caur riteņa arku

Ir atkal pazudušas atpakaļgaitas gaismas (jau otro reizi)
Jātiek skaidrībā ar patēriņu, jo vēl pavasarī ar veco reduktoru, kur nekas nebija saregulēts, motors tukšgaitā purinājās utt. Patēriņš pilsētā bija 14-15 litri. Šobrīd regulēju un grozu un nevaru joprojām dabūt zem 20 litriem (tikko izbraucu balonu ar 25 litru patēriņu)

Jāaizved pie šuvēja pāršūt salona zilajā audumā e36 beņķi
Jāuzsūta uzšūt tepiķīšus
Aizmugurējais loga tīrītājs nestrādā (vainīgs motorītis, apdredzis rotors)
Jāievelk nedaudz skanošāka mūzika. Šobrīd var tikai klausīties braukšanas procesā

Jāsaved kārtībā salons (aplauztās plastmasas, salona apgaismojums).
Kad ārā atkal būs silts, jāizārda salons un jāsalīmē skaņas izolācija, jo šobrīd ir troksnis braucot.
Jādomā par auto tuvināšanu zemei vasaras sezonā.