
Tālajā 2007. gadā sievastēvs no sava kolēģa (kuram vēljoprojām pašam ir vēl viens šāds auto un ir faktiski pārdevis visus šos Baltijas džipus nākamajiem īpašniekiem) iegādājās konkrēto Baltijas džipu. Auto agrāk 2007.gadā pēdējo reizi ir ieta tehniskā apskate un fiksētais nobraukums bija 7815 kilometri. Ar to auto īsti nav braukts!
Tad vienā foršā dienā ar auto tika iebraukts šķērslī, kuru ir grūti pārvarēt, auto tika uzvārīts dzinējs un kopš tā laika auto nolikts sausā šķūnī un aizmirsts. Nu nu gluži aizmirsts, bet vienkārši nekas netika darīts. Padsmit gadus.
Pāris reizi tika piedāvāts to auto atpirkt, bet atbilde vienmēr bija noraidoša. Nekad nepārdošot līdz kapa mailai. Nu tā mala pienāca.
Kopš Jūnija domājām ko ar to auto iesākt, kamēr tiek kārtota mantojuma un visas legālās lietas. Un tad tika pieņemts lēmums - tas auto ir jādabū braucams!
Kas ir Baltijas džips?
No 1996 līdz 2002. gadam Rīgā pastāvēja kompānija “Baltijas Jeep Ltd.”, kura savas pastāvēšanas laikā izlaida aptuveni 10 modeļa BD-1322 Tantor eksemplārus (reāli 9 mašīnas kopā tikai), ko izstrādāja inženieris Dmitrijs Parfenovs no Sankt-Pēterburgas, projekta “Pilots” ietvaros. Par priekšteci kalpoja pilnpiedziņas automobilis, kas izstrādāts dizaineru birojā “Stils”. Pēc tam Kirovas automobiļu rūpnīcā pēc projekta “Pilots” tika izgatavota pilnpiedziņas automobiļu testa partija. Tomēr dažādi apstākļi neļāva turpināt ražošanu un virsbūves detaļu ražošanu pārcēla uz Baltijas valstīm, kur arī plānojās “Tautas” džipa turpmākā ražošana.
Pie tam Baltijas valstīs automobiļa konstrukciju uzlaboja Felikss Tontegode, pēc kā tika iegūts sertifikāts nelielas šīs sērijas automobiļu izgatavošanai.
Felikss Tontegode, iepriekš pazīstams autosporta darbnīcu inženieris, ne tikai sertificēja ražošanu, bet arī modernizēja to : piestrādāja pie automobiļa virsbūves un piedāvāja saviem klientiem uzstādīt pasaules automobiļu ražotāju dzinējus. Šis automobilis ieguva nosaukumu “Tantor” ar saīsinājumu BD-1322, kas ir saīsinājums vārdiem “Baltijas džips”.
“Baltijas džips” tika prezentēts autosalonā "Мир автомобиля-96" Sankt-Pēterburgā.
Baltijas džips bija aprīkots ar nesošo rāmja konstrukciju un plastikāta virsbūvi. Automobiļa ražošanā izmantoja daudzus agregātus no UAZ-3151 : ātrumkārba, tilti u.c. Automobilis tika aprīkots ar pieslēdzamu pilnpiedziņu. Automobilis tika piedāvāts tikai ar pikapa tipa virsbūvi : ar vienkāršu, pagarinātu riteņu bāzi, kravas platforma varēja tikt aprīkota ar pasažieru sēdekļiem. Pasūtītāji varēja izvēlēties, kādu dzinēju uzstādīt automobilim : benzīna ZMZ dzinēju ar tilpumu 2.3 un 2.4 litri vai turbodīzeļa dzinēju no IVECO ar tilpumu 2.5 litri.
“Baltijas džipu” bija grūti uzskatīt pat par nelielas sērijas automobili, tas tā arī palika “dažu eksemplāru” ražošanas modelis. Baltijas džipa BD-1322 cena bija apmēram 14000 dolāru
Konkrētais auto ir aprīkots ar ZMZ 2.4 litru tilpuma benzīna dzinēju.
Auto ir arī "unikāls" ar to, ka ir vienīgais eksemplārs, kuram tā virsbūve ir ražota vēl Sanktpēterburgā.
Tipa sazvanīts Mr.Krish ..


un auto no šķūņa nogādāts uz RJ Motorsports, kurš arī rūpēsies pa to, lai auto atkal ierūcētos


Salons protams ir modīguma paraugkalns


Auto ir pārsteidzoši dzīvs (jo ir stāvējis sausumā visus šos gadus ar visiem saviem pērnajiem dubļiem

Tika uztaisīta vizuālā inspekcija, saprasts aptuveni virziens kādā ejam un Raivis lēnāk sāks darboties. Turpinājums sekos!
Un bez uztraukuma - tiks apsegts ar pārvalku, nestāvēs tā vienkārši ārā!