tolx wrote: ↑28 May 2025, 11:42
Tautai vajag arī vecu opeļu kontentu, ja?
ja vajag, tad vajag. jābrīdina jau tagad - šoreiz es tiešām sāku apšaubīt savu veselo saprātu, bet pohjolo, dzīvojam vienreiz
februāra vidū ar dāmu aizšāvām ātrajā divu dienu tripiņā uz Tartu - viss forši, pastaigājām pa ahhaa, pa pilsētu, pa botānisko dārzu, utt. pasaldējām degunus, tur trāpījās kaut kādas galīgi aukstas dienas. tagad droši varu teikt, ka arī pie -15 salonā var uztaisīt taškentu. šim auto par pečku sūdzību nav pilnīgi nekādu
iegādāju jaunu kasetes adaptieri, vecais jau saknē bija sūds, jo nemācēja stereo, un tad vēl sāka mirt nost, divreiz jau taisīju vadu, karoče izmest. ar šito cita iršana, skan arī labāk.
tad baigi neko, ap marta sākumu sapratu, ka jāsāk meklēt caurumus, jo 1. aprīlī beidzas skate, kā nekā. vienā vārdā - 3,14zda

kad piegāju visam kārtīgi un ar lielu skrūvgriezi, nāca apskaidrība, ka tas auto tiešām ir sapuvis lupatās. grīda sierā, lanžerons sierā, iekšarku nav, ārējās daļas arī sierā, durvju apakšu nav, spārna apakšas nav, domkrata vieta iebrukusi, nu, respektīvi, apmēram pilns komplekts, lai cilvēks pie pilna saprāta to auto aizvestu uz tolmetu. vai es to izdarīju?
ar šo arī sākās brīdis, kad tas auto diezgan pārbaudīja pacietību

lieta, kas jau laiciņu atpakaļ bija pamanīta, sāka kļūt arvien neatliekamāka. sierā bija aizgājis arī labās puses trumuļa backplate, kurš beigās arī paņēma un atvērās

šitādu lietu redzējis vēl nebiju. kā to 2mm bleķi var dabūt līdz tādam stāvoklim, man palika ļoti interesanti. bet nu ok, labi, ka no sarkanā donorheča pakaļējo tiltu biju atstājis, bija no kā to plati savākt. pārsteidzošā kārtā, atskrūvēju bremžu trubu no cilindrīša un aizdomīgi veiksmīgi samainīju.
nākamais bija jocīga skaņa sildot auto pie mājas pirms darba un apmīzies motors. tas bija izspļauts sadalenes blīvslēgs

mēģināju pacelt nost zobenes vāku un kaut drusku viņu iestumt atpakaļ, lai var aizbraukt līdz darbam. ar tādu pusieliktu šķību arī aizbraucu. mans minējums, kāpēc tādu šķību neizspieda, bet izspieda tādu pilnīgi vietā dzīvojošu, bija aizsalis jogurts kartera ventilācijas šļaukā, un no tā izrietošais spiediens. nu labi, to iztīrīju, blīvslēgu jaunu pasūtīju, ieliku, viss forši.
pēc tam - dzeses noplūdes visādos stūros. labi, to, ka sulo radiators, es zināju jau sen, viņš tāds bija jau no sākta gala, un motoram uzkarstot, viņš beidza tecēt, tāpēc īpaši uz to neiespringu. tad randomā bija sācis tecēt starp termostata flanci un radiatora šļauku. ok, tur sagāja kaut kā pakustināt to šļauku, citādāk pievilkt hamutu un tecēt tā kā beidza. bet tad sāka tecēt otrs flanča gals - kur viņš pieskrūvējas pie galvas un iesendvičo termostatu. nu bļed. šī bija padevusies sakaltusī termostata blīve. unītim viņu izskrūvēt bija krietni vieglāk, jo ir citādākas konstrukcijas zobenes vāks, kurš te diezgan traucēja, bet, palaižot viņu vaļā, kaut kā izgrozīju.
un tad beigās saldais ēdiens ar ķirsīti pa virsu. veips pa izpūtēju, diezgan labā tempā zūdoša dzese un jogurts visur

nu, jūs visu sapratāt, galvas blīve. labi, sūds ar visu, ņems un samainīs. pēc būtības jau cik tur tā darba, šitādai pagalei. klāt tam visam bija arī tā on/off sācis diezgan skaļi klapēt viens kompensators. varbūt nepatika tikt barotam ar jogurtu

tas gan it kā pārgāja pēc kāda laika, bet pie noceltas galvas tādus nesamainīt būtu ultra stulbi. paņēmu tādus vidējā gala febi pa nepilnu piecīti gabalā, saies. kā arī, no unīša motora remonta man bija pāri palicis komplekts ar jauniem vārstu saļņikiem, izdomāju, ka humora pēc jāsanaglo arī tos. paņēmu sev lētu vārstu atsperu saspiedēju komplektu, karoč maucam. man jau viss bija konkrēti zaļibalts, tāpēc piegāju tam visam tā bez nenormālas iespringšanas, lai var ātri salikt atpakaļ un aizmirst. visu nost, nokasīt, notīrīt, plaknēm skočbraitu, detaļām uzbrukt ar breikklīneri, un salikt kopā. ne kolektorus, ne vārstu vāku nemaz nenoskrūvēju, jo vāka blīvi nesen biju samainījis, tur viss bija smuki sauss, lieku darbu negribēju darīt. un opeļa dalītajai galvai nafig arī nevajag.
principā arī bija skaidri redzams, kura bija tā vieta, kur blīvei bija sapujusi metāliskā daļa un dzese nāca 4. cilindrā, tā kā, viss čotka. un cik tīra bija nomazgājusies virzuļa augša, vienkārši skaisti

vārstu saļņiki arī izrādījās neslikta doma, vecie likās samērā vaļīgi. beigās puse procesa nav nobildēta, gribējās ātri un bija slinkums iet pēc telefona
sakasīju arī ļoti labu bezmaksas motora skalošanas komplektu - iesākta max lētā eļļa nedaudz caurā kanniņā, un jauns vecs eļļas filtrs, ko man kaut kam kaut kad sen iedeva līdzi.
salieku, uzšķiļu, sagaisoju dzesi, sastrobēju aizdedzi, pēdējais solis galvas skrūvēm, viss jauki, viss skaisti. tas tā kā būtu.
vēl ar beigtu blīvi un klabošiem kompensatoriem biju aizbraucis paķidāt sarkano tukuma šrota asconu. tur principā viss priekš cita auto, bet priekš lāses savācu radiatoru, jo izskatījās daudz maz ok, un man nestāvēja uz domu šitādam auto pirkt jaunu. skuju, viņš beigās zem karstuma un spiediena tecēja vēl vairāk, nekā vecais

bet viss ok, čaļi paņēma atpakaļ, aizgāju principā tikai ar vienu kannu antifrīza. starp citu, man nemaz nebūtu jāder lielajam asconas radiatoram, bet kādreiz kāds censonis visus stiprinājumus ir pārtaisījis un viņu tur iebāzis, un tāpēc tie stiprinājumi pēc kolhoza arī izskatas. bet es toč neiešu tur sipties visu taisīt atpakaļ, lai jau ir. lielāks radiators taču ir labāk

beigās nonācu pie vidusceļa - jaunu radiatoru bija jāņem, bet lāsei ieliku savas asconas veco
pie sarkanās pabiju divas reizes. pirmajā izskatījās, ka pirms manis neviens nebija bijis, viss vietās. otrajā pēc nepilnām divām nedēļām baigi vairs nekas pāri nebija palicis. laikam ir pieprasījums
ā, jā. manā kontā vēl viens jauns auto
mēnesi pabraukāju un paskaloju, tagad normāla eļļas maiņa
labir, atgriežamies pie caumuriem. tā reāli viss tika darīts paralēli pārējam, pa drusciņai no viena gala brīvajos brīžos. viss vismaz tikpat slikti, kā pagājušgad - kur pabaksti, izkrīt gabals, kur metini, trāpi mīkstumā, visur viss jau 30x pārmetināts, kārtām visādas mastikas, nu es tiešām nesaprotu, kāpēc sev to nodarīju. kaut kādā brīdī nonācu pie domas - ja galvas blīve būtu beigusies pirms es sāku viņu metināt, būtu nahoy aizstūmis un nometis opelšrotistam pie sētas. bet tajā brīdī viņš jau bija pussametināts, atpakaļceļa nebija tm. virsbūvju restauratoriem tālāk neskatīties, šeit tika sadirsināts uz skati, nevis restaurēts, jo loģiski, ka šim auto ir stipri par vēlu. mēģināju atrast tādu zelta vidusceļu, lai būtu iespējami ātri un vienkārši, bet nebūtu pilnīgi caur dirsu un man nepatiktu.
sāku ar labās puses grīdu. apmēram šādi bija visur - sāc ar caurumiņu, beigās tāds gabals, ka galvu izbāzt cauri, jo apkārt nekā nav.

kreisā iekšarka - varētu būt sliktāk, tikai grūti iedomāties, kā
pēc satikšanās ar kakaškaju arī labajā pusē bija skaidrs, ka būs viss slikti. jā, bija arī. tur bija vēlreiz izbirusi jau vienreiz pārmetināta arka, zem visas 3mm špakteles kārtas. iekšarkas arī vairs nebija vispār. bākas kakliņu bija jāskrūvē ārā, visu jāsazāģē un jābūvē no jauna. man pa 10eur gadījās komplekts ar abām lāses remontarkām, bet tās negribējās tērēt uz šitādu auto
1. aprīlis jau bija pienācis un bija skaidrs, ka neko neesmu paspējis. okej, brauks pēc divniekiem. vispār ideāls auto, ja rūsu neskaita, neviena aizrādījuma

bet nu, ķipa "ar mierīgu sirdi tagad varēs pabeigt, jo ir vēl mēnesis laika".
tās durvis gan bišku iegruzīja, jo es pat nebiju iedomājies tur paskatīties. jap, visa apakša drūp ārā. to, ka izspaidīs spārna apakšu, arī nebiju gaidījis. bet tas gabaliņš sanāca tik nepieklājīgi smuks, ka gandrīz bija žēl tādu metināt iekšā
tas "mierīgu sirdi" pārvērtās par "skuju tev vēlreiz". visas tās šausmas nepaspēju savest kārtībā arī pa vēl vienu mēnesi

laika ir tik, cik ir, slimības lapas laikā bija arī galvas blīves epopeja, rezultātā lapa beidzās, auto kādu pusotru nedēļu nomētājās bez skates un dabūju iet vēl vienu pamatpārbaudi. uz to laiciņu man īsti nebija ar ko braukt, gandrīz dabūju pabraukāties ar andrama sāābu, bet arī tas no manis nomīza un sāka taisīt spiedienus dzesē

bet man tagad viss bija tik cītīgi sataisīts, ka nebija variantu, jāsaiet. pa šito gadu novīlēju 15k ar to kasti, tagad vajag vēl vismaz tikpat, lai šis viss nebūtu bijis pilnīgi bezjēdzīgs pasākums
tad man brītiņu gribējās atpūsties no mūžīgās dzīvošanas zem sarūsējuša auto. atsāku viegli un prātīgi, samainīju otru atsaiti, jo tai visas šaibas bija vairāk vai mazāk disintegrējušās. nevienā skatē tas nevienam neinteresēja, bet man nepatika.
tad vēlreiz biju atjaucis durvis, jo tur jau sen reizēm parādas pretīga čīkstoņa, bet tu sit mani nost, es nevaru atrast, kas tur pīkst. izņēmu slēdzenes mehānismu, tur bija viena pārrīvējusies gumija, domāju, varbūt tas, aizstāju ar šļauciņas gabaliņu. tas nebija tas. jāgriež skaļāk mūziku.
uz siltāku laiku sāka kļūt aktuāla arī lieta, ka fēns mēdza nesākt griezties. šoreiz pa vienkāršo, atlūzuši konektori pie termoslēdža. uztaisam jaunus.
un šobrīd pēdējā lieta - spoortiskāks taisns gals trubai. vienkārši jo man gribējās
kkā tā. motortelpa arī ieņem man daudz maz pieņemamu stāvokli
kopskats šobrīd. vajag saņemties sašpaktelēt metinājumus un pielipināt atpakaļ moldingu.
viens spots, 2017 vs 2025
