Turpināšu ar nelielu aprakstu kā nonācu līdz jeepam un uzreiz varu brīdināt tos, kuriem nepatīk daudz bilžu un gari apraksti iemest sirds drapi jo būs daudz bilžu un apraksti

Trīs gadus nobraucu ar audi, bet tā kā tas bija sedans un ar vien vairāk bija vajadzība pēc ietilpīgāka/universālāka auto, lai var vest būvmateriālus, dažādus auto agregātus kā motorus, kārbas un citas daļas savām vajadzībām kā arī pietiktu vietas ģimenei ar visām paunām un velo braucot uz laukiem vai atpūsties tad sedans galīgi nederēja.
Meklēju alternatīvas, vienā brīdī izskatīju kā variantu arī Ņivu vismaz uz kādu laiku un nebūtu tik žēl dzīt pa dubļiem, zinu tās plusus un mīnusus.
Biju daudzas apskatīt, bet nu galu galā negribēju maksāt jeep cenu par ņivu! Cenas bija kosmiskas manuprāt 2k-4k, tādi graustiņi līdz 2k kuriem baseins sliekšņos un remonts ar kniedētiem ielāpiem no ceļa zīmēm un makrofleksu.
Kādā brīdī sāku interesēties par USA džipiem, pētīju ss.lv fordus, Chevrolet, Dodge, Jeep arī par Opel Fronteru arī Pajero. Pec iegūtā info no abiem "flangiem" kas liela un kas nodirš un pieliekot klāt savas zināšanas opeli, Pajero atmetu. Džips kā tāds īpašumā nav bijis tad vairāk gribējās ko amerikānisku.
Sāku skatīties vairāk jeepus, kādā brīdī parādījās arī šis jeeps pārdošanā pie perekupiem cik sapratu. auto tirgojās ilgi un cena nokrita:


Šķita dīvaini, ka tik ilgi tirgojās un tā arī atmetu domu par konkrēto auto, Biju samierinājies, ka sliktākā gadījumā ziemu braukšu ar kādu no esošiem auto un materiālu vešanai turpināšu noīrēt busu vai piekabi aizņemšos. Bet BET tomēr palikt ar aizmugures piedziņu ziemā īsti negribēju jo pieradis ziemā ar quattro iebraukt praktiski visur. Braucot uz darbnīcu, kur ziemā sniegs parasti uz ielas nav tīrīts un pagalms pieputināts bez rakšanās ar rwd neizbraucams (pat ar labām svaigām radžu riepām kā tas bija pagājušajā ziemā). Tirgū maz kas bija, iepriekš redzamais sludinājums bija jau pazudis tātad auto pārdots.
Un te nu jāsaka paldies čomam par atbalstu, informācīju, par braukšanu līdz skatīties un vešanu! arī jeep īpašnieks.
Sludinājumos atkal parādījās šis jeeps:


Vizuāli viņš man ļoti patika tikai aplīmētās lampas nepatika, bet tā kā bija aizdomīgi ilgā iepriekšējā tirgošana un jaunā saimnieka tirgošana uzreiz nebraucām skatīties.
Sludinājumā parādījās viens ZJ, bet kā izrādījās tas bija retais RWD variants, sludinājumā minēts nebija. Saimnieks dievojās, ka daudz esot ieguldīts, bet pēc auto to nevarēja pateikt un galu galā RWD, no šāda "džipa" jēga kā no priekšpiedziņas drifta auto.
Pēc laika sludinājumos parādījās viens WJ brūnas krāsas, sludinājumā izskatījās sliktāk kā dzīvē, vizuāli gan bija piesmērēts, pielabots tā kā uz pārdošanu gatavots. Bremzes apkoptas, 242 sadales kārba, bet braukuši visu laiku awd režimā, salons normāls (īpašniece sieviete, kura vadāja bērnus). Bet liels BET, braucot un uzspiežot nebija "drop down" kārbai, bija problemātiskā motora galva un vēl visādi sīkumi. Bet atkal BET, izdomājām aizbraukt uz Rēzekni apskatīt vienu sarkanu ZJ, brauciens bija pa tukšo, sliekšņi jau bija ar caurumiem, salonā zem roku balsta "pepeļņica" stūre lipīga kā ar medu nosmērēta (netīra), bagāžniekā starp vāku un virsbūvi džemperis, lai negrab. Šķita ka silst motors pārāk daudz un kad gribējām skatīties vai uz eļļas korķa nav "krējums" saimnieks piebilda, ka nesot tātad bija notīrījis, varēja redzēt, ka bija gatavojies. Negribēja, ka braucām uz mājām, uz satikšanās vietu (benzīntanks) vajagot 5min. ko atbraukt, bet brauca pusstundu ja ne vairāk. Tehniski auto nu tā un bez gāzes. Nepirku, negribēju tādu, kurš uzreiz jāmetina, vēl gāze jāliek, piekare jāpārlasa un iespējams problēmas ar motoru.
Braucot atpakaļceļā pazvanīju brūnā WJ saimniecei, sarunājam, ka pērku un varu pat rokas naudu ievest no kā viņa atteicās, sarunājam uz nākamo dienu 9:00 sazvanīties un braukt uz CSDD. Braucot tuvāk Rīgai zvans no brūnā WJ saimnieces, ka esot pārdots! viņai kāds esot atbraucis iedevis prasīto summu bez auto skatīšanās un uzreiz braukuši pārrakstīt. Sašutums bija, atzvanīju un pārjautāju vai tā ir cenas "uzsišana"? nē tiešām pārdots! būtu piemetis un ievedis rokas naudu, bet kā bija tā bija, uzskatu, ka nesmuki no saimnieces puses, bet nu arī labi. WJ man patīk tāpēc, ka propāna balonu var iemontēt zapaskas vietā, bet vizuāli un konstruktīvi labāk patīk ZJ.
Tā nu izlēmām apskatīties tomēr arī šo ZJ, aizbraucām uz Jelgavu un tieši sākās lietus, riktīgs gāziens dažas minūtes pirms, uz tikšanos vietu pie savas mājas ieradās auto pārdevējs. Sākotnēji bija skaidrs, ka sludinājumā norādītā cena ir pamatīgi pārspīlēta un likta ar domu ja nu kāds paķer

Pirms braukt skatīties telefona sarunā ar īpašnieku pajautāju kas ir mainījies kopš iepriekšējā saimnieka, ka cena ir tā uzkāpusi, atbilde bija, ka priekšējais tilts mainīts un vēl tur kas ko aizmirsu. Uz vietas esot kad čoms pajautāja par tiltu tad jau "bija" aizmugurējais tilts mainīts

Ne visu uz vietas var pārbaudīt un protams saprotu to, ka auto ir 20gadi, muzejā turēts tas nav un cik var saprast tad dubļos ir bijis. Pēc tam jau atklājās, ka daudz kas nestrādā, tilts mainīts nav, antikorozija ir uz rūsas uzpūsta un vietām lobās nost, pārējie defekti būs turpinājumā redzami. Vienkārši visi tie defekti ietekmē cenu un parāda iepriekšējo īpašnieku būtību. Šis tas noteikti bija jau pie perekupiem samuhļīts. Protams, ka man bija variants auto nepirkt, patika neskatoties uz visiem tobrīd redzamajiem defektiem un patīk joprojām. Pie pirkšanas pieteicu numura salīdzināšanu ja nu kas. Kamēr stāvēja ar darbojošu motoru čoms ievēroja, ka benzīna pribors rāda tukšu, pārjautāju saimniekam kas vainas, esot tukšs, ok vismaz gāze "ir gandrīz pilns" pēc gaismas diožu indikatora. Parakstām, apdrošinu un braucam, čomas pa priekšu diezgan dinamiski, cenšos tikt līdz un kā iespiež akseleratoru gāzes sistēma sāk "taurēt, bļaustīties" un slēdzas nost, kā izrādījās balons vecais bez devēja un balons ir tukšsssss. Tā nu sapildīju pusbāku benzīna un pilnu propānu, sagāja 69l pirmās reizes, ar to nobraucu 400km, pēdējo karstā laikā pildīju un iegāja 66 ar kaut ko. Gāzes auto man iepriekš nav bijis tāpēc tas viss vēl ir jaunums. Nu jā un čoms vēl pieslēdzās gāzes kompim paskatījās kas "iekšā dzīvo" un uzlika pārslēgšanās temperatūru uz 25celsījiem kā arī paregulēja treknāku maisījumu jo bija liess, patēriņš nemainījās.
Būtībā ar auto esmu apmierināts, apzinos, ka ir pārmaksāts to jau sapratu pērkot, bet kā jau parasti pircēja sindroms,un ar čomu pārspriedām, ka variants tomēr ir labs un ir vērts ar to darboties. Reāli atbilstoša cena būtu ap 2300eiro. Bet tā kā ar šo auto plānoju braukt ilgi un dikti čuķ ne saules mūžu ja nekas nemainīsies un kādi nelabvēlīgi apstākļi neietekmēs. Darbi ir uzsākti un turpināsies.
Pienācis laiks nelielam aprakstam un vizuālajam materiālam

Tātad JEEPa pamatfunkcija ir ģimenisks ikdienas auto ar iespēju aizbraukt atpūsties jebkur, kur var iebraukt, izbraukt laukos tur, kur ar vieglo auto nevar izbraukt un protams ar čomiem iebraukt kādā dublī vai citā grūti izbraucamā reljefā

Par auto:
Marka:......................... Jeep
Modelis:....................... Grand Cherokee-ZJ
Dzimis:........................ 1997g.
Virsbūves tips:................ Džips
Durvju skaits:................. Četras + bagāžnieka nodalījuma durvis
Stūres novietojums:...........Bardačoks ir tur kur jābūt
Dzinējs:........................ 4.0l I-6 HO MFI (ERH) benzīns/gāze
Jauda:.......................... 190hp/4600rpm
Grieze Griezīte................ 305ņergas/3000rpm
Pārnesumu kārba:............. Četru pārnesumu tomāts (pagaidām)
Piedziņa:........................ Īstā /4x4/AWD/
Tilti.............................. Bloķējošais reduktors aizmugures tiltā.
Krāsa:........................... Melna
Iegādāts:....................... 20.06.17
Komplektācija: Elektriskie logi, ABS, SRS, Maģis/kasette playjer/FM tjūners, un citas ekstras

Bildes:

































Pirmais darbs ko izdarīju, norāvu stūres ādas apšuvumu jo tas bija padilis un bija lipīgs:

Tuvākā nākotnē pāršūšu.
Otrais darbs bija bagāžnieka vāka amortizatoru maiņa un paceļamā stikla amortizatoru maiņa:

Trešais darbs, plēves noplēšana no lukturiem:

Bija "jautri" plēšot plēvi izplēsu arī priekšējo lukturi daļēji jo bija pielīmēts stiprinājums

Nomainīju akumulatoru jo visu dienu auto bija ar atvērtām durvīm un aķis izlādējās...


Ķīnietis, bet it kā labs.
Un tālāk salona jaukšanas darbi jo gļukoja signalizācija, atradu papildus uzstādīto signalizācijas bloku un sāku pētīt kā tas pieslēgts un pamazām ravēt nost:




Cik izpētīju, kādu parasto signalizāciju uzlikt ir grūti, ļoti grūti jo sevišķi, lai saglabātu OEM centralkas/signalkas funkcijas. Sanāk, ka visa elektronika vadās caur vienu vadības bloku, durvīs un bagāžnieka vākā un citur ir vadības bloki un ir savstarpēja ciparu saziņa tā kā ja grib pieslēgt papildus signalizāciju pie centrālās atslēgas ir jāvelk vadi tieši pie slēdzenes vai jātaisa dekodera bloki kas ir nevajadzīgs darbs
Bez signalizācijas nepalika, ir papildus paštaisīti drošības elementi par, kuriem kad vēlāk uzrakstīšu un ielikšu shēmas, katrs pats varēs atkārtot un maskēt un pieslēgt pa savam. Vēlāk arī OEM signalku nedaudz pārveidošu saglabājot pamatfunkcijas.
Pārlodēju sliktos lodējumus VIC blokam:

Atjaunināju stūres paneļa šo iedobi, ielīmēju īstu ādu:

Savedu kārtībā aizmugurē salonā kreiso stūri kur vadi un bloks piekabes āķim:


Vadi savienoti caur dirsu un daudzi nopuvuši, gaismas piekabei nestrādātu.
Ķēros klāt priekšai, kā var redzēt no kārbas šķidruma dzesēšanas radiatora gumijas trubiņu līkumiem suloja šķidrum un ir sulojis ilgstoši:



Radiatoru pārbaudīju un liku kopā:





Bez ļaunuma nav labums, būtu kondicionierim freons būtu jālaiž atmosfērā, bet bija tukšs, tagad varēs uzpildīt.
Stiprinājumi bampers, plasmasas karkas, virsbūve bija nopuvuši, taisu jaunus, parauga nebija un internetā neatradu, uztaisīju šablonu:



Varbūt vajadzēja internātā meklēt vvz vai hvz....
Priekšu varēja salikt:

Bagāžnieka vāka stikls nestrādāja, kā izrādījās slēdzenes slēdzis bija kidrikt, visu atjaunoju:


Vecajā korpusā labi ieņēma vietu padomju laika mikriks.
Gatavs:


Vadītāja puses durvju eņģes bija tā sadilušas, ka durvis slēdzenes pusē par ~10mm cilājās:


Jaucās viss cilvēcīgi

Eņģes īsti nav paredzētas jaukt, bet var izjaukt:



Konstrukcija cilvēcīga

Atjaunoju:




Vadītāja durvju rokturim ķepiņa bija tā izdilusi, ka bija ar abām rokām jāiespiež, lai var atvērt durvis, ļoti kaitinoši:


Atjaunoju:



Durvīm kur nāk iekšpusē rokturi durvju atvēršanai ir tādi ieliktņi kā no kādas vecas padomju maisa drēbes ar nedaudz uzlabotu, uztaisīju no dermantīna:

Un tā kā vadītāja pusē laižot stiklu lejā tas ķērās gar skaļruni likvidēju arī šo caurdirsību:

Pro darbs, makgaiverene + vēl zilā un profesionāli savienoti vadi:

Ieliku labus SONY skaļruņus no televizora, bet toties ar patiesu jaudu, skan labi, neesmu Raimonds Pauls tā kā man profesionālu skaņas sistēmu nevajag:




Uztaisītas pārejas un saskarsmes vietā uzlīmēta gumija, lai nav rezonanses izraisītu kropļojumu un citu nevajadzīgu trokšņu.
Aizmugurējā vāka plastmasa bija pabojāta tāpēc nedaudz modificēju, lai ir ērtāk aizvērt bagāžnieku:




Jaucot priekšu savedu kārtībā lukturu regulēšanas mehānismus:



Aizmugurējā stikla logu tīrāmā motoriņš bija ierūsējis, konkrēti augšējā bukse, salabots:



Spārnu pagriezienu lampiņas tādas nekādas, matētas un salauztas, viena krita ārā, protams varēja nopirkt jaunas, bet manuprāt kantainam auto šādas formas nepiestāv tāpēc ieliku savas kas bija krājumos no mitsubishi lancer 1992g.:


Pirms brauciena uz laukiem bija maz laika, ātri sagatavoju žiguļa jumta bagāžnieku un uzliku, lai var uzlikt velo:



Vēlāk uzbūvēšu kārtīgu ekspedīciju tipa bagāžnieku

Kādā brīdī sanāca arī nedaudz pa mežu patestēt, izbraucu kopā ar čomiem:



Dubļu un bezceļu tēma nav galīgi sveša, ar džipiem gan neesmu braucis, bet kādreiz laukos darba ietvaros ir diezgan padubļots, tā kā kāds pamats tomēr ir.
Šie visi bija tādi sīkie darbi, bet vajadzīgi, tie bija jāatrisina kamēr gaidīju detaļas,
beidzot saņēmu lielāko daļu detaļu:

Aizdedzes sistēmu esmu apkopis, vāciņš, rotoriņš, sveču vadi uzlikti jaunie.
Tuvākais darbs būs ar kārbu jo pēc ~1000+km nobraukšanas parādījās daži nepatīkami simptomi un arī eļļa ir gaiši brūna ar burbulīšiem. Filtrs, blīve, eļļa ir nopirkti, nemainīšu visu tikai to kas eļļas karterī, tā teikt- pieliešu.
Paralēli visam sākšu vākt pārbūves komplektu uz manuāli. Ar tomātu braukt patīk, bet ar manuāli tomēr vairāk jaudas līdz riteņiem nonāk un drošāka ekspluatācija kopumā manuālis būs izdevīgās un uzticamāks.
Kārbai eļļu pieliju, pie reizes vēl korķi iemetināju:

Kāds virpotais uzgrieznis no krājumiem un pats korķis no žiguļa galvenā bremžu cilindra gala vāks (korķis)







Samainīta eļļa un eļļas filtrs motoram, filtra "bubļiku" nav tik viegli noskrūvēt, uzmetināju specatslēgu.
Hermētiķu karaļi darbojušies





Tā kā gaudoja "labais aizmugurējais gultnis" (gaudoja tā, ka nevarēja testa braucienā saprast tieši kur) pēc iepriekšējā saimnieka teiktā jo tā esot "servisā konstatēts".
Ķēros klāt tilta apkopei:

Atgaisojamais ventilis







Pēc reduktora atvēršanas bija skaidrs, ka tilts ir hlamā nokauts, pateicoties bloķim auto brauc!




Dana 35 skaitās švaki tilti, negribās piekrist jo neskatoties uz to, ka reduktora gultņi ir hlamā izdiluši, arī pusasu gultņi padiluši un viss reduktors un tilts bija pilns ar metāla skaidām, samaltie satelītu zobratu gabali, tilts joprojām darbojās........
Sāku meklēt citu tiltu jo daļas jau bija sapirktas, bremžu diski, gultņi, blīvslēgi. Apzvanot sludinājumus vai nu pārdoti vai cena kosmoss, viens izcēlās ar 300e par tiltu, kura stāvoklis nav zināms. Kaspars no 4x4 kluba piedāvāja par 150eiro, bet tieši tāpat ar nezināmu stāvokli. Nolēmu, ka ja jau esošais ir braucis un viņam bija nu ļoti ļoti ļoti slikti tad ar jaunām daļām būs labi un brauks. Pagaidām jānobrauc 35ā dana un laicīgi jāiepērk ford 8.8 tiltu, kuram resurss ir ļoti liels.
Turpināju attīrīšanas un sagatavošanas darbus:














249 sadales kārbai visi blīvslēgi samainīti:

vecos bremžu suportus iztīrīju saliku, jaunie kluči kā dīvai visai stingri uzvērās uz bremžu diskiem it sevišķi aizmugurē, šķita dīvaini, bet saliku. Pirmajā braucienā bremzes uzkarsa tā ka kūpēja, sīkumos neiedziļināšos, bet vaina izrādījās pārāk biezi bremžu kluči. Ar bremzēm kādu laiku cīnījos, pa starpām izgāju tehnisko apskati:

Skatē bija tikai viens divnieks par rokas bremzi, jo biju par maz pievilcis. Pievilku un uz atkārtoto kur uzlīme logā. Jāpiebilst, ka pamatpārbaudes inspektors 4x4 bremzes nemācēja pārbaudīt, aizrādījums protams nepatika.
Tas moments kad žigulim jauni loki ir labāki, jo jeepa rocenes ferodo loki bija šādi kad atvēru pēc skates:

Bremzes ik pa laikam paķīlēja, bet ļoti nenoteikti, nobrauc 100km nekas, nobrauc vēl 5 un sāk ķīlēt. Ne visi riteņi reizē, izlases kārtībā. Priekšējam ritenim kam vairāk ķīlēja nomainīju remkomplektu, keramiskā virzuļa vietā metāla, bet palika vēl sliktāk.


Negribēju čakarēties tāpēc nopirku jaunus suportus un jaunus klučus:
Priekša:


Protams sporta krāsā


Aizmugure:


Ar bremzēm problēma atrisinājās

Sanāca iepirkt labus diskus ar riepām, sākumā plānoju pirkt dubļu riepas, bet tās kas bija uz diskiem bija pietiekami labas un braucu joprojām:


Pagaidām tikai braucu. Dažas problēmas ir bijušas.
Problēma kad auto pastāv un slikti pielec pilnībā nepazuda, ilgi jāgriež ar starteri kas samazina startera resursu.
Pēdējā laikā parādījās benzīna smaka, citreiz vairāk citreiz mazāk, varbūt tā bija jau no pirkšanas dienas. Sieva vismaz atceras, ka kas esot smirdējis, bet tā kā man problēmas ar degunu pēdējo gadu tad iespējams nesajutu.
Atradu, ka tek no bākas augšas, bāku nost ņemt negribēju jo pēc mēneša vai vairāk tik un tā būs jāceļ nost tāpēc uztaisīju tehnisko atveri, lai vienmēr būtu piekļuve. Kad ņems nost bāku uztaisīs kārtīgu vāku, no apakšas metāla rāmīti ar vītnēm, lai var kārtīgi pieskrūvēt.
Pēc visa spriežot kāds kādreiz ir ņēmis nost bāku un nav atvienojis benzīna maģistrāli, tā tad arī izlauzusi (ģeniālās konstrukcijas) degvielas spiediena regulatora/filtra izvadu jo tecēja gar savienojumu. Nomainīju spiediena regulatoru/filtru un benzīna sūkni. Pielec no pusapgrieziena






Vakardienas bilde ceļā uz Rīgu.

Un nedaudz par plāniem

Kā minēju paralēli vācu detālas mehāniskas swapam:
Kārba AX-15 no Jēkabpils atvesta, gluži kā grafiti objekts






Un sadales kārba arī iepirkta 242

Apskatījos vai sader ar sadales kārbu



Kārba ir sagatavota, tikai blīvslēgi jāiepresē:

Jauns spararats, spararata skrūves, sajūga kurvis un kurvja skrūves, sajūga disks, izspiedēja gultnis, kloķenes gala gultnis.


Novirpota pāreja ar nelielu uzlabojumu kloķenei, kur sēž kārbas primārā ass. Vajag vienu, bet ar rezervi


Tā kā tomātam un mehānikai kloķenes devēji atšķiras tad arī jauns devējs, blīvslēgi kloķenei, blīvslēgi kārbai, blīvslēgi 242 sadales kārbai.

Plāni:
1. Pārmetināt un pastiprināt apakšu, sliekšņi lonžeroni.
2. Noswapot kārbu.
3. Uztaisīt spēka bamperus priekšā un aizmugurē.
4. Uztaisīt un uzstādīt aizsarg pannas apakšā motoram, tiltiem, sadales kārbai un bākai, idejas ir, par gaisa plūsmām zinu.
5. Uztaisīt kārtīgu viņču (ir darīts) jo variants izvēlēties starp labu vai sūdīgu ķīnieti vai kādu "kruto, brendīgo" viņču kura tāpat nav tā vērta, man īsti neapmierina.
6. Nopirkt un uzstādīt diožu prožektoru uz ekspedīciju tipa bagāžnieka kad tas būs.
7. Uztaisīt un uzstādīt gaisa kompresoru.
8. Nopirkt "Farm Jack" (vai kā tur sauca) domkratu.
9. Izdarīt vēl 101 sīkumu saistībā ar uzlabojumiem un remontiem.
10. Viss ko aizmirsu vai vēl nezinu.
P.S.
Droši interesēs patēriņš, benzīnu ielēju kad pirku uz 50eiro, nākamā pildīšanās bija pēc 7mēnešiem, benzīnu nebiju lējis 7 mēnešus! Vasarā jauktais cikls ar 68-69 litriem gāzes/400km, ziemā ~360km. kā brauc un kur brauc. Ar mehāniku un 242 sadales kārbu būs mazāks patēriņš.