Atsperes - how to coilover!
Moderator: Focus
Atsperes - how to coilover!
Izveidošu topiku, jo nekur latviski tādas lietas nav aprakstītas. Šoreiz ne par atsperu zāģēšanu, bet veiktspēju.
Gribu izvēlēties savam track day auto pareizās atsperes, lai iegūtu max performanci. Iespējams kāds šeit tai lietai ir piegājis nedaudz zinātniskāk un var padalīties ar info.
Ir custom made coiloveri, kuriem vajag izvēlēties pareizo atsperi.
https://adparts.eu/lv/auto/suspension/coilover-springs" onclick="window.open(this.href);return false;
Izvēle liela. Ieteikumi kā?
Pieņemsim auto svars ir 1400kg. Priekša 420kg - 420kg. Aizmugure 280kg - 280kg uz katru riteni. Amortizatora gājiens ~160mm.
Gribu izvēlēties savam track day auto pareizās atsperes, lai iegūtu max performanci. Iespējams kāds šeit tai lietai ir piegājis nedaudz zinātniskāk un var padalīties ar info.
Ir custom made coiloveri, kuriem vajag izvēlēties pareizo atsperi.
https://adparts.eu/lv/auto/suspension/coilover-springs" onclick="window.open(this.href);return false;
Izvēle liela. Ieteikumi kā?
Pieņemsim auto svars ir 1400kg. Priekša 420kg - 420kg. Aizmugure 280kg - 280kg uz katru riteni. Amortizatora gājiens ~160mm.
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465

Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465
Re: Atsperes - how to coilover!
Uz kura auto arī jāpiemin, jo jāsaprot, kur novietots motors, pirms ass vai aiz ass.
"Bišku traucē zīmes 30 pie skolām, jo kā jau visiem zināms,lēnām gar skolām brauc tikai pedofīli."
Re: Atsperes - how to coilover!
Kaross, izklausās pēc trick question... 
personigi es saaktu ar kautko banaalu, tipa
http://www.optimumg.com/docs/Springs%26 ... _Tip_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
piekares geometrija ir zinaama? lai tiktu pie motion ratio.
160mm ammo gājiens izklausās kosmiski daudz (ja nemaldos, tad Tev nav neviena džipa).
par zinatnisko pieeju man patiik shis raksts:
https://failiem.lv/u/34649a6e" onclick="window.open(this.href);return false;
veel interesants jautaajums par izsvarojumu - neticu tik rozhainiem cipariem. vai realitaatee ir domats "corner balancing" dariit?
p.s. ir doma arii kautkaa zinaatniskaak fikseet rezultaatus?
-AF-, polaaro inerces momentu njemt veeraa, protams, IR cool... tikai kaa?
p.s. cerams, ka shii teema nenomirs... pagaidaam gan baigais klusums

personigi es saaktu ar kautko banaalu, tipa
http://www.optimumg.com/docs/Springs%26 ... _Tip_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
piekares geometrija ir zinaama? lai tiktu pie motion ratio.
160mm ammo gājiens izklausās kosmiski daudz (ja nemaldos, tad Tev nav neviena džipa).
par zinatnisko pieeju man patiik shis raksts:
https://failiem.lv/u/34649a6e" onclick="window.open(this.href);return false;
veel interesants jautaajums par izsvarojumu - neticu tik rozhainiem cipariem. vai realitaatee ir domats "corner balancing" dariit?
p.s. ir doma arii kautkaa zinaatniskaak fikseet rezultaatus?
-AF-, polaaro inerces momentu njemt veeraa, protams, IR cool... tikai kaa?

p.s. cerams, ka shii teema nenomirs... pagaidaam gan baigais klusums

Re: Atsperes - how to coilover!
Super materiāls. Paldies.
http://www.optimumg.com/technical/technical-papers/" onclick="window.open(this.href);return false; te pat veseli 6 PDF.
Džipu man nav, mērīju to cik amortizators spējīgs "nostaigāt". Iespējams ko ne līdz galam saprotu. Pilnīgs iesācējs esmu.

Piekares ģeometrija nav zināma. Kas ir domāts ar "Corner balancing"?
Ja iedosi kādu hintu kā to visu fiksēt zinātniskāk, tad mēģināšu to īstenot. Pašlaik primārais ko vēlos izdarīt ir nosvērt auto, lai tiešām saprastu izsvarojumu uz katru riteni.
Pašlaik tā tīri aprēķinam izmantošu iedomātos 420 un 280kg un formulu no pirmā PDF.
Izmantošu 2Hz priekšai un +10% aizmugurei - 2.2Hz. no PDF 1.5 - 2.0 Hz for sedan racecars and moderate downforce formula cars
Priekša K = (2pi * 2Hz)^2 * 480 = 66323 N/m = ~6.7kg/mm (pārvērtu uz vienībām, kas pieminātas ADparts katalogā)
Aizmugure K = (2pi * 2,2Hz)^2 * 280 = 53501 N/m = 5.45 kg/mm
http://www.optimumg.com/technical/technical-papers/" onclick="window.open(this.href);return false; te pat veseli 6 PDF.
Džipu man nav, mērīju to cik amortizators spējīgs "nostaigāt". Iespējams ko ne līdz galam saprotu. Pilnīgs iesācējs esmu.

Piekares ģeometrija nav zināma. Kas ir domāts ar "Corner balancing"?
Ja iedosi kādu hintu kā to visu fiksēt zinātniskāk, tad mēģināšu to īstenot. Pašlaik primārais ko vēlos izdarīt ir nosvērt auto, lai tiešām saprastu izsvarojumu uz katru riteni.
Pašlaik tā tīri aprēķinam izmantošu iedomātos 420 un 280kg un formulu no pirmā PDF.
Izmantošu 2Hz priekšai un +10% aizmugurei - 2.2Hz. no PDF 1.5 - 2.0 Hz for sedan racecars and moderate downforce formula cars
Priekša K = (2pi * 2Hz)^2 * 480 = 66323 N/m = ~6.7kg/mm (pārvērtu uz vienībām, kas pieminātas ADparts katalogā)
Aizmugure K = (2pi * 2,2Hz)^2 * 280 = 53501 N/m = 5.45 kg/mm
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465

Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465
Re: Atsperes - how to coilover!
Vēl viena lieta. Kā saprast cik garu atsperi vajag?
Atspere max lejā

Atspere max augšā

Atspere max lejā

Atspere max augšā

Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465

Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465
Re: Atsperes - how to coilover!
1) piekares geometriju vajadzees. gan priekshu, gan aizmuguri.
taapeec, ka, banaali, izreekjinaatais smuki "aizpeldees".
kaa piemeeru - vecs raksts, kur cilveeks sameeriija e30
http://zeeasylum.com/albums/bimmerforum ... ge%202.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
prieksha (mcpherson) ir 0,88 un aizmugure (trailing arm) ir 0,48. tas, protams, nav konkreetais auto, bet, tiiri ilustracijai - derees.
taatad - ieliekot shos skaitljus formulaa - redzeesim, ka prieksha kljuust par 5,14kg/mm un aizmugure 12,3kg/mm.
ja auto ir audi 100, tad
priekshas piekare ir apmeeram shaada - http://www.realoem.me/Audi/RDW/A10Q/199 ... /411/40000" onclick="window.open(this.href);return false; ?
aizmugures piekare ir apmeeram shaada - http://www.realoem.me/Audi/RDW/A10Q/199 ... /513/48000" onclick="window.open(this.href);return false; - ja?
ar pirkstu debesiis bakstot, tad es teiktu, ka tur motion ratio buus abiem ap to 0,9. realitaatee, noteikti, ka abi buus dazhaadi un skaitliskaa veertiiba arii cita.
tad prieksha uz 5,3kg/mm un aizmugure 4,3kg/mm.
2) ja pareizi redzu, tad shiem diy coiloveriem nav iespeejas reguleet augstumu nemainot ammo un atsperes savstarpeejo staavokli, ja?
3) corner balancing - aatrumaa neatrodu rakstu, kas man ljoti patika, bet, divos vaardos: censhas vienaadot kreisopriekshejo+laboaizmugurejo svaru ar labopriekshejo+kreisoaizmugurejo. ja shie "starpsvari" stipri atshkjiras, tad auto uzvedas kreisajaa liikumaa vienaadi un labajaa citaadi.
http://www.nsxprime.com/FAQ/Performance ... alance.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - shis tiiri neko shkjiet.
btw, dieviigs komentaars par sho teemu traapiijaas "the reason I won't corner balance is because I want there to be less wheel gap in front and more in the rear. I also want the wheel gap to be the same on the passenger side as the drivers side." :DDD
4) atsperes garums ir labs jautajums. zinot motion ratio un stuura svaru - vari sareekjinaat cik saspiediis katraa stuurii atsperi(rupsh apreekins, protams). un tad skaties - aptuveni cik augstu gribi auto un, attieciigi, cik garu, miera staavoklii, uz auto, vajadzees rezultaataa atsperi.
5) zinatniski petnieciski - vajadzeetu loggeri ar gps, katrai piekarei augstuma meritajus uc, kas ienaak praataa. un tad, ja ir dati ar citu piekari - var skatiities un saliidzinaat.
taapeec, ka, banaali, izreekjinaatais smuki "aizpeldees".
kaa piemeeru - vecs raksts, kur cilveeks sameeriija e30
http://zeeasylum.com/albums/bimmerforum ... ge%202.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
prieksha (mcpherson) ir 0,88 un aizmugure (trailing arm) ir 0,48. tas, protams, nav konkreetais auto, bet, tiiri ilustracijai - derees.
taatad - ieliekot shos skaitljus formulaa - redzeesim, ka prieksha kljuust par 5,14kg/mm un aizmugure 12,3kg/mm.
ja auto ir audi 100, tad
priekshas piekare ir apmeeram shaada - http://www.realoem.me/Audi/RDW/A10Q/199 ... /411/40000" onclick="window.open(this.href);return false; ?
aizmugures piekare ir apmeeram shaada - http://www.realoem.me/Audi/RDW/A10Q/199 ... /513/48000" onclick="window.open(this.href);return false; - ja?
ar pirkstu debesiis bakstot, tad es teiktu, ka tur motion ratio buus abiem ap to 0,9. realitaatee, noteikti, ka abi buus dazhaadi un skaitliskaa veertiiba arii cita.
tad prieksha uz 5,3kg/mm un aizmugure 4,3kg/mm.
2) ja pareizi redzu, tad shiem diy coiloveriem nav iespeejas reguleet augstumu nemainot ammo un atsperes savstarpeejo staavokli, ja?
3) corner balancing - aatrumaa neatrodu rakstu, kas man ljoti patika, bet, divos vaardos: censhas vienaadot kreisopriekshejo+laboaizmugurejo svaru ar labopriekshejo+kreisoaizmugurejo. ja shie "starpsvari" stipri atshkjiras, tad auto uzvedas kreisajaa liikumaa vienaadi un labajaa citaadi.
http://www.nsxprime.com/FAQ/Performance ... alance.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - shis tiiri neko shkjiet.
btw, dieviigs komentaars par sho teemu traapiijaas "the reason I won't corner balance is because I want there to be less wheel gap in front and more in the rear. I also want the wheel gap to be the same on the passenger side as the drivers side." :DDD
4) atsperes garums ir labs jautajums. zinot motion ratio un stuura svaru - vari sareekjinaat cik saspiediis katraa stuurii atsperi(rupsh apreekins, protams). un tad skaties - aptuveni cik augstu gribi auto un, attieciigi, cik garu, miera staavoklii, uz auto, vajadzees rezultaataa atsperi.
5) zinatniski petnieciski - vajadzeetu loggeri ar gps, katrai piekarei augstuma meritajus uc, kas ienaak praataa. un tad, ja ir dati ar citu piekari - var skatiities un saliidzinaat.
- petka17
- Posts: 7090
- Joined: 30 Sep 2010, 00:18
- Location: Zaļās želejas racing tiim
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Atsperes - how to coilover!
Ļoti labs topix! beidzot varēs vēl kkur spamot!
kkad atpakaļ palasījos par piekarēm un beigās nonācu pie secinājuma, ka nav tādas mega konkrētās atbildes par to, ko izvēlēties pie konkrētā setupa. Galā sanāca, ka mēģini vairākus variantus, kamēr atrodi sev tīkamo.
Tur galvenais bija izvēlēties max regulējamu sistēmu lai vari faintūnot to visu...
Edit: šeit ar kko var atrast:
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... Tires.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
kkad atpakaļ palasījos par piekarēm un beigās nonācu pie secinājuma, ka nav tādas mega konkrētās atbildes par to, ko izvēlēties pie konkrētā setupa. Galā sanāca, ka mēģini vairākus variantus, kamēr atrodi sev tīkamo.
Tur galvenais bija izvēlēties max regulējamu sistēmu lai vari faintūnot to visu...
Edit: šeit ar kko var atrast:
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... Tires.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu daudz, bled, neaizdedz kamēr tu, bled, jebalā nedabūn! ©IzdedzesVīrs#IzdedzesVīrs2017
KTM FANBOY
Subaru Leone
KTM 690 Enduro
Ex:
BMW F650 Funduro
S210 E430 kombi
Toyota Supra Mk3
E39 528i
Honda Civic EG D15B2
Toyota Celica GT4 2.0T 4x4
VW Golf Mk2
BMW E30 318
Opel Omega 3.0
BMW E36 2.8
Audi 80 B2 1.8
KTM FANBOY
Subaru Leone
KTM 690 Enduro
Ex:
BMW F650 Funduro
S210 E430 kombi
Toyota Supra Mk3
E39 528i
Honda Civic EG D15B2
Toyota Celica GT4 2.0T 4x4
VW Golf Mk2
BMW E30 318
Opel Omega 3.0
BMW E36 2.8
Audi 80 B2 1.8
Re: Atsperes - how to coilover!
Neesmu ticis joprojām nosvērt auto, tad varēšu saprast ko vairāk. Ar piekari esi trāpījis pareizi.
Diemžēl nav iespējams regulēt augstumu nemainot amja un atsperes savstarpējo stāvokli. Tas jau būtu pārāk sarežģīti jau tā problemātiskajai piekarei. Nevarēja Audi kā pie normāliem cilvēkiem stūres mehānismu nolaist lejā. Bija jāatstāj kaut kur pa vidu gaisā.
Ja sāk pētīt visu piekari, tad var smagi apjukt, bet pašlaik es gribu "uzbūvēt" lietojamu koilu ar labām/pareizēm komponentēm. Amortizators ir izvēlēts Bilstein B6. No pieejamām atsperēm pašlaik esmu atradis tikai BC racing, kas liekas gana labas.
Data logging idejas pāris ir uz ātro papētot netu. Gatavi risinājumi ir mega dārgi svētdienas braucējam, bet ir DIY varianti izmantojot parastu lineāru potenciometru, kas kaut kādā veidā piestirpināts piekarei. Informācijas apstrādei varētu derēt kāds Arduino projekts. Ir te kādi programmētāji forumā?
Diemžēl nav iespējams regulēt augstumu nemainot amja un atsperes savstarpējo stāvokli. Tas jau būtu pārāk sarežģīti jau tā problemātiskajai piekarei. Nevarēja Audi kā pie normāliem cilvēkiem stūres mehānismu nolaist lejā. Bija jāatstāj kaut kur pa vidu gaisā.
Ja sāk pētīt visu piekari, tad var smagi apjukt, bet pašlaik es gribu "uzbūvēt" lietojamu koilu ar labām/pareizēm komponentēm. Amortizators ir izvēlēts Bilstein B6. No pieejamām atsperēm pašlaik esmu atradis tikai BC racing, kas liekas gana labas.
Data logging idejas pāris ir uz ātro papētot netu. Gatavi risinājumi ir mega dārgi svētdienas braucējam, bet ir DIY varianti izmantojot parastu lineāru potenciometru, kas kaut kādā veidā piestirpināts piekarei. Informācijas apstrādei varētu derēt kāds Arduino projekts. Ir te kādi programmētāji forumā?

Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465

Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465
Re: Atsperes - how to coilover!
visu piekari nevajag peetiit(camber curves n shit
).
drusku ar meerlenti pameeriit - kas un kaa sanaak, lai, vismaz aptuveni, dabuutu motion ratio un sagatavoties tam, ka ar pirmo piegaajienu taas atsperes nebuus pareizaas.
pie data logginga, manupraat, prasiitos veel riepu temperatuuras reaalaa laikaa pamonitoreet, lai saprastu, kas ar ritenju lenkjiem.
pie arduino teemas, labpraat, padarbotos. tad tik jaaizdomaa/jaaredz kaa tur kautkokautkur pielikt

drusku ar meerlenti pameeriit - kas un kaa sanaak, lai, vismaz aptuveni, dabuutu motion ratio un sagatavoties tam, ka ar pirmo piegaajienu taas atsperes nebuus pareizaas.
pie data logginga, manupraat, prasiitos veel riepu temperatuuras reaalaa laikaa pamonitoreet, lai saprastu, kas ar ritenju lenkjiem.
pie arduino teemas, labpraat, padarbotos. tad tik jaaizdomaa/jaaredz kaa tur kautkokautkur pielikt

Re: Atsperes - how to coilover!
Vari izstāstī ko mērīt?
Atradu bildi ar pilnu aizmugures piekari.



Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465

Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri PM
26-265-465
Re: Atsperes - how to coilover!
taatad:
0) pienjemu, ka statne D ir praktiski vertikaala, ja skataas no auto saana (atrodas plaknee, ko veido bukses C atrashanaas vieta, stupica E un statnes D ) un taapeec ignoreeju sviru, kas ir ar bukseem B un C taas galos. ja statne D, skatoties no auto saana, ir sliipa, tad veel vajadzees bukses B atrashanaas vietu, kas nedaudz sarezhgjiis ziimeeshanu un aprekjinus, bet... ne daudz
1) telpaa jaanomeera/jaanoskaidro chetri punkti:
1.1) bukses C atrashanaas vieta
1.2) stupicas E centrs
1.3) statnes D augšējais atbalsta punkts
1.4) statnes D apakshejais atbalsta punkts (bukse H).
2) izejot no shiis info - uzziimeet/aprekjinaat piekari divos punktos un izreekinaat motion ratio.
0) pienjemu, ka statne D ir praktiski vertikaala, ja skataas no auto saana (atrodas plaknee, ko veido bukses C atrashanaas vieta, stupica E un statnes D ) un taapeec ignoreeju sviru, kas ir ar bukseem B un C taas galos. ja statne D, skatoties no auto saana, ir sliipa, tad veel vajadzees bukses B atrashanaas vietu, kas nedaudz sarezhgjiis ziimeeshanu un aprekjinus, bet... ne daudz

1) telpaa jaanomeera/jaanoskaidro chetri punkti:
1.1) bukses C atrashanaas vieta
1.2) stupicas E centrs
1.3) statnes D augšējais atbalsta punkts
1.4) statnes D apakshejais atbalsta punkts (bukse H).
2) izejot no shiis info - uzziimeet/aprekjinaat piekari divos punktos un izreekinaat motion ratio.