
Howis reiz iepazinās ar meiteni, kurai patika Jaguāri. Nu tie, uz četriem riteņiem, nevis tie, kuri dzīvo kokos. Pāris gadus atpakaļ Howis tikai smējās un teica, ka nav ko sapņot par visādu, bezjēdzīgu drazu, bmw uber alles, utt. Pienāca laiks šķirties no E36 TDS`a un pārsēsties uz ko citu, taču joprojām tiek pieminēti šie, dīvainie auto. Labi, laikam Howis no pavasara mīlas skurbuļa galīgi sagājis sviestā un sāk ievākt info par ielās salīdzinoši populāro S Type. Daudzi šo auto lamā kā ārkārtīgi neglītu un pilnīgu ateju, taču man vizuāli tīri labi patīk (tieši feislifts, jo tiem ir pilnīgi cits salons, jauna optika, buferi, utt.), it sevišķi, ja zina kaut ko nedaudz par Jaguāriem un zina, ka S Type dizains ir veidots kā atsauce uz 60to gadu Jaguar Mark2, kurš ir ārkārtīgi skaists auto.

Izrādījās, ka paziņa tirgo tieši tādu S Type, kurš mūs visvairāk interesē: feislifts, 2.7 biturbo dīzelis, automāts, bēšīgs ādas salons, navigācija, ksenons, blablabla. Izbraucām, patika, sākām taisīties uz kādu, nopietnāku diagnostiku un tad joka pēc iesitu iekš E-CSDD to auto un pamanīju, ka iepriekšējā skatē divnieks par sliekšņiem.

Protams, ka tādu es negribēju un tad nu, apskatot vēl dažus piedāvājumus (tieši feisliftu ir ļoti maz), atradām to vienu īsto un tad nu TADAAAAAA, rekur mūsu Jaguārs.


Īsāk sakot, no tiem S Type nebija, ko paņemt. Tie, kurus apskatījām, bija viens par otru bēdīgāki. Nu labi, rullzoju ar E39, dāmai arī it kā tīri labi patīk tas hlams, pa brīviem brīžiem remontēju E28, visi it kā apmierināti.
*PĒC KĀDA PUSGADA VAI HZ, KAD*
Vienu dienu sēžam ar sievietes bračku, pļāpājam un šis man pačukst, ka grib papildus savam esošajam darbam kaut kādu bizīti klāt - gribot pamēģināt kāziniekus vadāt, vajag tik kādu, vecu auto nopirkt. Šo, to aizbraucām apskatīties, šis, tas patika, šis, tas nē, nu labi, kādu laiku klusums. Tad, vienu dienu, šis man atsūta sludinājuma linku ar kaut kādu, pilnīgu sūdu: 90to gadu XJ Jaguārs, bildēs izskatās šausmīgs, auto ir ar vecajām VNZ, es saku, ka var pat nebraukt skatīties, noteikti pārpuvis un vispār nelietojams. Pēc brīža šis vēl neliekas mierā un atsūta man e-csdd info, kurā redzams, ka auto ir smieklīgs nobraukums, skates ietas ar kaut kādiem, nenozīmīgiem vieniniekiem, pat rūsas aizrādījumu nav. Neticu, domāju, ka kas tāds nav iespējams, taču, iemetot aci kalendārā, redzu, ka nākamajā dienā man ir brīvdiena un saku - ai, laižam paskatīties, kaut izlīdīs no mājas ārā svaigu gaisu paelpot. Zvanu uz norādīto numuru, paceļ kundzīte, stāsta, ka auto labs un foršs (lol), izstāsta par visādiem, ērmīgiem remontiem un piedzīvojumiem (šitie auto pirkšanas/pārdošanas stāsti laikam ir nepārspējami), tikai esot iedots lietošanā savai grāmatvedei, lai es viņai zvanot un interesējoties - man jau liekas, ka sākas kaut kādi razvodi, bet nu labi, zvanu uz otro numuru, paceļ cita kundzīte. Auto rūc un brauc, skate esot, tikai, ja es braucot skatīties un gribot izlaist kādu apli, lai paķerot tosola kannu un skoču (


Ierodos norādītajā adresē un ieraugu šito te nelaimes čupu:
Jā, bilde ir tieši no apskates brīža, tieši tādu es to auto ieraudzīju, iesperoties pa vārtiņiem pagalmā. Sagaidu tanti, paķeru atslēgas, rauju vaļā haubi, tad tosola bačoku,bet tur viss sauss.



Ieleju tosolu (kaut kādu pusi kannas), speram dūmā, laižam vizināties. Kamēr tante stāsta par to, kā un kur ar to auto braukts un cik liela vērtība tam būšot pēc pieciem gadiem, es čekoju kārbas darbību, paskatos, vai bremzes ir, paklausos, vai kas negrab. Visā visumā, auto ripo jauki, tikai neiet ne sitams un šausmīgi smird pēc benzīna. Vietējā servisā sarunājām auto palūrēt uz pacēlāja un te nu gan man aizvērās mute. Auto apakša ir labāka, nekā manam E39. Rūsas principā nav nekur, izņemot vienu riteņa arku, kura ir pilnīgi sapuvusi (velns viņu zina, kāpēc tā - GG ar savu krāsas biezuma mērītāja aci teica, ka tur jau esot kaut kas mālēts) un ap antenu.
Es nezinu, kas man tajā brīdī noklikšķēja galvā un kādu LSD es biju todien saēdies (jāzvana savam dīlerim laikam, iesmērēja kaut kādu drazu), bet es zvanīju jūzerim Ch un prasīju: "Tu joprojām gribi manu E28?"


Atbrauca ciemos Ch, apskatīja manu E28, iesvieda man ar naudu un es zvanīju Jaguārkundzītei. Tā iet, kad pārāk daudz mīl savas meitenes.

Ko es nopirku?
Tas ir 1995. gada Jaguar XJ6 - mazliet izskaidrošu, kā Jaguāri iedalās. Šim auto rūpnīcas kods ir X300 (tāpat, kā bmw ir E36, E38, utt), taču modelis ir "XJ6", tas nozīmē motora tipu un aprīkojuma līmeni. XJ6, Daimler, Sovereign, Vanden Plas, Sport, Executive, tie visi ir aprīkojuma līmeņi. XJR, Double Six un XJ6 - tie ir motora tipi, XJR ir sporta versija ar kompresoru, Double Six ir V12 un XJ6 ir parastais rindas sešinieks. Es zinu, ka tas viss izklausās murgaini un tā tas arī ir, ticiet man.

Īsāk sakot, šis Jaguārs ar visubagāko un visplikāko aprīkojuma līmeni, kāds vien bija pieejams.


Motors: 3.2 litru rindas sešinieks (vismazākais no šim auto pieejamajiem motoriem), divas sadalenes, ķēdes piedziņa, alumīnija bloks, aizdedzes spoles uz katru cilindru. Izceļas ar ļoti lielu izturību un resursu. Līdzīgi, kā BMW M30. Jauda ir kaut kādi 200+ zirgspēki, līdz sotakam ap 9 sekundēm, skrējējs nav un nebūs. Sver ap 1800kg.
Nobraukums - oriģināli 160 tūkstoši(kam nav slinkums, skrieniet uz ecsdd un pētiet).
Auto jauns pirkts Latvijā. Tante stāstīja, ka tas esot piederējis Parex bankai un ar to braucis esot Krasovicka kungs.

![veesi :]](./images/smilies/icon_smokin.gif)
Aprīkojums un salons - īstas ādas un īsta koka apdare, 4 robu automāts, beņķi regulējas ar roku, stūres lifts regulējas ar roku, kruīza nav, krutā muzona nav, strādājošs 6 disku čeindžeris ir. Bildēs visu sapratīsiet.
Piekare - priekšā double wishbone, aizmugurē kaut kāds, traks multilinks. Pievēršam uzmanību pusasīm - granātu nav, ir krustiņi.

Tad nu biju to nabagu atvilcis mājās un pirmais uzdevums bija saprast, kāpēc tosols tek. Pirms pirku auto, pagūglēju un sapratu, ka Jaguāriem populāra "slimībiņa



Noņemot ieplūdes kolektoru (nebija ilgi, kādu stundu pačakarējos, bet viss diezgan ērti sasniedzams, bija sajūta, ka strādāju ar bmw), pamanīju LV rukožopu pirmos prikolus:
Izrādās, ka pirms manis jau kāds savas mazās, melnās Vaļeras roķeles tur bija jau iebāzis un uzmaucis kaut kādu, atkritumu urnā atrastu cauruli, kura bija 2x par lielu, nepiegulēja un viss vienkārši tecēja garām. Kā varat redzēt, arī žņaugi izskatās ļoti labi pievilkti.

Pasūtīju Britishpart`os (ja gribat pirkt šādu auto, jārēķinās, ka LV nekādu detaļu, izņemot bremžu klučus un pāris bukses piekarei, nekur neatrast, viss jāsūta no Rižo Džonu zemes) vajadzīgās blīvītes ieplūdniekam un vēl pāris sīkumus, aizskrēju uz Hidroskandu pēc atbilstoša diametra caurules, drošības pēc vēl uzliku uz hermētiķa, savilku un spēru dūmā. Nekas vairs netecēja.

Šādi, ar ieplūdnieku, piesietu pie sienas, auto garāžā stāvēja nedēļu, kamēr detaļas ceļoja pie manis.

Tad nu pie reizes vajadzēja samainīt arī termostatu un vēl citus štruntiņus. Lieku jauno termostatu korpusā, velku korpusu, pļāpāju ar čomu un ČPOK!
Nekad nedariet divus darbus vienlaicīgi, it sevišķi, ja tas saistīts ar trauslām alumīnija detaļām.

Apzvanīju tos pāris LV šrotus, kuros šādi auto bija atrodami, tiem nekā nebija - atkal gaidām divas nedēļas Ebay paciņu.
Nākamais tūnings: mana auto griesti izskatījās šādi.

Braucu ciemos uz savu mīļāko šūšanas kantori "Automix", labi zinādams, ka viņi griestus netaisa. Cerēju, ka izdīkšu Harim kaut ko, bet viņš bija nelokāms.

Aizskrēju uz Vinilteks`u, paķēru audumu ar porolonu vienā pusē, nopirku izsmidzināmo līmi šuvējbodē, aizvedu griestus uz savu getto darbnīcu un pāris h laikā uztapa griesti.
Sanāca tīri ok. Nē, PM nesūtiet, es nevienam to netaisīšu ne par kādu naudu.

Tad nu vajadzēja saprast, kāpēc tas auto ne velna neiet, rij ārprātā un smird pēc beņas. Nopirku šādu gadžetu.

Ar to man izdevās izzīst, ka viena o2 zonde rāda pilnīgi atšķirīgus un neadekvātus rādījumus. Pasūtīju zondes, tās šobrīd ir auto bagāžniekā, brīvākā brīdī jāliek virsū, pie reizes arī izpūtējs jāpametina, jo kaut kur purkšķina garām.
Ja visu mehānisko un tehnisko var saremontēt, tad, lūk, ar rūsu cīnīties ir tas pats, kas ar plikām rokām pa sūdiem rakāties. Šāda izskatījās viena arka.
Protams, ka atkal LV neko no remontpaneļiem nevar dabūt, Ebay atkal nāk talkā un paciņa pēc nedēļas ir klāt.
Pagaidu, kamēr sāls un sniegs no ielām ir nost, sazvanu čoma īpaši ieteiktu krāsotāju un abi mani auto dodas ceļā. Viens, kā tehniskais auto, protams.

Kamēr auto dzīvojas pie krāsotāja, es skraidu pa šrotiem un sūtu augšā visādus hlamus. Piemēram, auto ir salauztas visas ventilācijas lūciņas panelī. Tās šiem auto esot ļoti neizturīgas. Ticiet, vai nē, tās man izdodas atrast tepat, Latvijā. Vienas Rīgā, otras Valmierā.
Paralēli pasūtu šādus, tādus knibuļus - jaunus klipšus griestiem, vēl šo, to.
Šodien, kad rakstu šo topiku, savācu auto no krāsotāja. Arka iekšā, sakrāsota, viss smuki un labi.
Tad nu tā. Auto domāju pieteikt Cars`n`Coffee pasākumam, rīt aizsūtīšu anketu, tur to arī varēsiet apskatīt, ja pa ceļam uz turieni nesalūzīs.

Kas jāizdara līdz YTR pasākumam:
Jāuztaisa pamatapkope - eļļa, sveces, utt.
Jānolīmē jumts ar vibroizolāciju un jāieliek pārlīmētie griesti.
Jāiztīra un jāsakopj ādas salons, tas ir lieliskā stāvoklī, taču ļoti piecūkots.
Jāieliek jaunās, nesalauztās ventilācijas lūciņas panelī.
Jānopulē auto.
Jāuzšuj jauni auduma paklājiņi - dodiet ziņu, kur to var izdarīt kvalitatīvi.
Vajadzētu saprast, kāpēc tas auto ik pa brīdim noslāpst - ne no šā, ne no tā, vienkārši beidz rūkt un viss. Stāvot, vai gaitā - vienalga. Pieļauju, ka kāda masa zem auto sapuvusi (motortelpā un pie aķa jau satīrīju), vai arī kloķenes, vai sadalenes devēji gļučī, kompis ik pa brīdim "pazaudē" motoru.
Jāieliek pasūtītās Lambda zondes un jāsametina izpūtējs.
Ceru, ka visu paspēšu - pa lielam, tādi sīkumi vien ir, bet nu mēs jau visi zinām, kā parasti ar tiem iet.

Ko es gribu ar šo auto iesākt - maksimāli daudz braukt un maksimāli labi uzturēt.

Reāli, BMW piepīpē šim auto. Un smagi. Jebkurš bmw, ar kuru esmu braucis - E38, E65, E39, E60 par 3er vispār nerunāsim (es jau nevaru sagaidīt želejnieku shitstormu

Protams, ka šim auto ir ļoti daudz, ko remontēt un uzlabot. Šķidrumu noplūdes motortelpā, švīkas un buktes, kaut kas viegli klaudz ritošajā, utt. Domāju, ka tas viss ir lēnu garu sakopjams un novēršams. Par naudām - visiem vienmēr ļoti interesē, cik miljonus maksā šādu auto uzturēt. Es teiktu, ka kaut kas E39/E38 līmenī (labi uzturot, nevis kolhozna). Ir detaļas, kuras maksā kapeikas. Piemēram, viens riteņa gultnis maksā kaut kādus 30eur, taču, tajā pat laikā, ūdenssūknis maksā ap 130-150eur. Uz vienām detaļām sanāk ietaupīt, uz citām - daudz iztērēt, nekad nezini, kas tevi pārsteigs.

Kāpēc iemainīju pret E28? Es nezinu.


Tas, ko visi visvairāk gaida - lūdzu, bildītes. Sapulēs un uztaisīs kārtīgu fotošūtu kaut kad.
p.s. - VNZ netiek pārdota.
![veesi :]](./images/smilies/icon_smokin.gif)
p.p.s. - ieteikumus, ka vajadzēja pirkt V12, vajadzēja pirkt V8, vajadzēja pirkt ar kompresoru, utt., uzklausīšu tikai no tiem Jaguāru īpašniekiem, kuri brauc ar V12, kompresoriem, utt.













