Par pakošanas materiāliem
- Lambertino
- JuniorKupeju, Dzīvokli...
- Posts: 9838
- Joined: 18 Sep 2004, 10:30
- Location: Zem debesīm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Par pakošanas materiāliem
Androids šķiet, ka šo lauciņu ir labi izskodis...
Iespējams, ka viņam pie Jettas projektu topikā ir aprasktīts tas
Iespējams, ka viņam pie Jettas projektu topikā ir aprasktīts tas
Re: Par pakošanas materiāliem
DEPO siguldas shoseja 6... 10m garsh 30cm plats 1.5mm biezs pakojamais materials cena ~15Ls no vienas puses aluminija no otras ljoti lipigs bitums! vienkaarshi un aatri.... tur pat ir rullji bordo krasa!
Re: Par pakošanas materiāliem
vari pirkt bituma lentas ruļļos jebkurā būvmateriālu veikalā - bet kad pats pakoju durvis, tad jāsaka ka tas bitums ir plānāks, un pat būtu jālīmē 2 kārtās nekā STP materiāls. Līdz ar to izmaksas pat sanāk aptuveni vienādas vai arī ar tiem būvmateriāliem nedaudz lētāk. izvēlējos STP.marbl wrote:Ir kādas alternatīvas pakošanas materiāliem?
Ja neskaita tos ko var dabūt aux.lv.
Kaut kĀdi buvmateriālu veikalā atrodamie neder?
Otra lieta ka to STP ir vieglāk griezt un līmēt, viņam ir jau ik pa puscentimetram rūtainas atzīmes.
Domāju ka labāk braukt uz to pašu Incar, sabičot kādu atlaidi un pirkt STP - durvju pakošana iznāca uz 30ls.
Vēl ir dzirdēts ka par bitumu daudzi bļauj par smakām karstā laikā, neesmu to lietojis, bet STP točna nekas nesmird
Re: Par pakošanas materiāliem
http://www.carsound.lv ir vieta kur tirgo- paši pako.
bet no i-neta dzīlēm k-kad saglabāts ir šaāds tests- noteikti noderēs!
Bituma lente kā vibroizolācija
Vairāki auto audio amatieri kā vibroizolāciju sākuši lietot bituma lentas. Tās ražo dažādas firmas. Lente paredzēta hermetizācijai – metāla jumtiem, notekcaurulēm utml.
Apskatīsim firmas RUBEROID izstrādājumu, un salīdzināsim to ar speciāli izstrādātu vibroizolāciju no STP, modelējot tām dažādus apstākļus.
RUBEROID piedāvā šo lentu dažādos izmēros, platākas un šaurākas. Viens no variantiem ir 15cm plata un 10m gara lente rullī (protams) pa 11,52Ls (tur kur pirku es), t.i. 7,68Ls/ m2. Tās biezums ir ~1mm. Pamatbiezumu sastāda bituma kārta, kuru no vienas puses pārklāj plāna alumīnija kārtiņa. Lente ir pašlīmējoša. Lipšanas spējas ir ievērojamas, jo pēc pielīmēšanas to ir grūti noraut, pie virmas vietām paliek gabali. Līpošajai virsma, kad lenta ir rullī, virsū ir polietilēna aizsargkārta, lai rullis nesaliptu kopā. Arī šī aizsargkārta, ja to kārtīgi piespiež, kārtīgi pielīp. Te varētu rasties sarežģījumi ar lentas izmantošanu, ja nejauši rullis tiks saspiests. Lentai ir neliela bitumam raksturīga smaka, bet tiešām neliela, jo jūtama tikai pieliekot degunu pie pašas lentas.
STP materiāls nāk loksnēs pa 0,6m2. Loksnes mazumtirdzniecības cena 7,5Ls, t.i. 12,5Ls/ m2. Loksne sastāv no plānas, bet ievērojami biezākas kā RUBEROID, alumīnija kārtas un ~1mm biezas, jēlgumijai līdzīgas masas, kārtas. Līpošā virsma aizsargāta ar papīru, ko viegli no tās atdalīt. Materiāls arī ir pašlīmējošs. Līp vājāk kā bituma lenta, bet pilnīgi pietiekoši. Pēc uzlīmēšanas to var arī salīdzinoši viegli noraut nost, tā ka pie virsmas nekas nepaliekas. Vismaz man tā izdevās.
Līmējot šos materiālus uz virmas, STP izstrādājuma ir vēl viena priekšrocība, tas ir elastīgāks – vieglāk to uzlīmēt uz nelīdzenas virsmas. Uz īpaši nelīdzenas virsmas vieglāk varētu būt līmēt bituma lenti, jo tā nāk jau strēmelēs, t.i. to vieglāk sadalīt mazākos gabalos. Turpretī STP materiāls vieglāk griežas, jo tas ir mīkstāks, kā arī tas neatstāj pēdas uz naža asmens (bitumu). STP materiālam ir arī tā priekšrocība, ka to vieglāk uzklāt uz lielām virsmām, nav jāveido daudzas šuves. Uz mana auto durvīm pietika faktiski ar vienu salaidumu, un tas ir auto ar salīdzinoši lielām durvīm. Auto ar 4 durvīm, iespējams, ka visu durvju virsmu var noklāt ar vienu loksni, bez stiķiem.
Tātad eksperimenti.
Izolācijas līmenis. Mēraparāts - cilvēka auss, diemžēl subjektīvs. Uzlīmējot vienu kārtu, labāks noteikti ir STP. RUBEROID iespējams, ka būtu jālīmē divās kārtās, jo tas kā nekā ir plānāks, un savā ziņā arī cietāks pie tās pašas temperatūras.
Termoizturība. Pakarinām nelielu materiāla gabalu gaisā un sildām ar tehnisko fēnu no ~0,5m attāluma ar pirmo ātrumu (izejā ~3000C ). Bituma lente pirms tam atradās istabas temperatūrā. Bituma lente sāk pilēt pēc ~60s. Nedaudz jau drakonisks tests, bet ātra rezultāta iegūšanai pats labākais. Būtu vasara, varētu pārbaudīt reālos apstākļos. Pozitīvais faktors, ka pie šādas temperatūras lente nesāka īpaši vairāk smirdēt. Tātad vismaz nepatīkamām smakām salonā nevajadzētu būt.
Lai vairāk pietuvinātos reāliem apstākļiem, sildīju arī lentu ar 2kW elektrisko sildītāju, kurš dod vairāk kā 500C (maksimālais pieejamā termometra mērīšanas diapazons), bet mazāk noteikti kā 1000C, jo roku ilglaicīgi var noturēt plūsmā (pamēģiniet ielikt roku vārošā ūdeni, bet rēķinieties ar ārsta apmeklējumu) . 15min laikā bituma lente negatavojās pilēt, lai gan palika ļoti mīksta. Līdz ar to var cerēt, ka nekas pa durvju virsmu nenotecēs.
Tālāk ievietojam lenti ledusskapja saldētāvā (~ -100C). Lente loģiski paliek ievērojami cieta (10cm strēmele neliecas savas masas iedarbībā), praktiski vairs nelīp, līdz ar to pie šādas temperatūras vibroizolācijas spējas krasi samazinās. Loģiski, ka pie zemām temperatūrām nevajadzētu arī šo lenti līmēt. Temperatūrai vajadzētu būt vismaz +100C . Ja to kārtīgi pielīmēsiet tad tā nost nekritīs, arī pie mīnusiem.
To pašu arī izdarām ar speciālo izolācijas materiālu.
Pie maksimālās temperatūras no materiāla nekas netaisījās pilēt arī pēc 10min. Parādījās tikai nelieli gaisa burbuļi, kuri noteikti rodas starp alumīnija kārtu un mīksto materiālu. Smaka arī nekāda neizdalījās.
Testā ar parasto sildītāju neradās pat gaisa burbuļi.
Saldētavā materiāls palika nedaudz cietāks, bet saglabāja mīkstumu, līdz ar to izolācijas spējas, un nelielu liptspēju. Tas gan nenozīmē, ka to var līmēt arī pie zemām temperatūrām. Līmēšanu vajadzētu veikt vismaz pie tiem pašiem +100C.
Ruberoid Aluminium
Flash Band
STP
Vibroizolācijas spējas (vienai kārtai)
4
8
Vibroizolācijas spējas pie -10C0
2
7
Karstumizturība
3
9
Liptspēja
8
8
Ieklāšanas vieglums
9
9
bet no i-neta dzīlēm k-kad saglabāts ir šaāds tests- noteikti noderēs!
Bituma lente kā vibroizolācija
Vairāki auto audio amatieri kā vibroizolāciju sākuši lietot bituma lentas. Tās ražo dažādas firmas. Lente paredzēta hermetizācijai – metāla jumtiem, notekcaurulēm utml.
Apskatīsim firmas RUBEROID izstrādājumu, un salīdzināsim to ar speciāli izstrādātu vibroizolāciju no STP, modelējot tām dažādus apstākļus.
RUBEROID piedāvā šo lentu dažādos izmēros, platākas un šaurākas. Viens no variantiem ir 15cm plata un 10m gara lente rullī (protams) pa 11,52Ls (tur kur pirku es), t.i. 7,68Ls/ m2. Tās biezums ir ~1mm. Pamatbiezumu sastāda bituma kārta, kuru no vienas puses pārklāj plāna alumīnija kārtiņa. Lente ir pašlīmējoša. Lipšanas spējas ir ievērojamas, jo pēc pielīmēšanas to ir grūti noraut, pie virmas vietām paliek gabali. Līpošajai virsma, kad lenta ir rullī, virsū ir polietilēna aizsargkārta, lai rullis nesaliptu kopā. Arī šī aizsargkārta, ja to kārtīgi piespiež, kārtīgi pielīp. Te varētu rasties sarežģījumi ar lentas izmantošanu, ja nejauši rullis tiks saspiests. Lentai ir neliela bitumam raksturīga smaka, bet tiešām neliela, jo jūtama tikai pieliekot degunu pie pašas lentas.
STP materiāls nāk loksnēs pa 0,6m2. Loksnes mazumtirdzniecības cena 7,5Ls, t.i. 12,5Ls/ m2. Loksne sastāv no plānas, bet ievērojami biezākas kā RUBEROID, alumīnija kārtas un ~1mm biezas, jēlgumijai līdzīgas masas, kārtas. Līpošā virsma aizsargāta ar papīru, ko viegli no tās atdalīt. Materiāls arī ir pašlīmējošs. Līp vājāk kā bituma lenta, bet pilnīgi pietiekoši. Pēc uzlīmēšanas to var arī salīdzinoši viegli noraut nost, tā ka pie virsmas nekas nepaliekas. Vismaz man tā izdevās.
Līmējot šos materiālus uz virmas, STP izstrādājuma ir vēl viena priekšrocība, tas ir elastīgāks – vieglāk to uzlīmēt uz nelīdzenas virsmas. Uz īpaši nelīdzenas virsmas vieglāk varētu būt līmēt bituma lenti, jo tā nāk jau strēmelēs, t.i. to vieglāk sadalīt mazākos gabalos. Turpretī STP materiāls vieglāk griežas, jo tas ir mīkstāks, kā arī tas neatstāj pēdas uz naža asmens (bitumu). STP materiālam ir arī tā priekšrocība, ka to vieglāk uzklāt uz lielām virsmām, nav jāveido daudzas šuves. Uz mana auto durvīm pietika faktiski ar vienu salaidumu, un tas ir auto ar salīdzinoši lielām durvīm. Auto ar 4 durvīm, iespējams, ka visu durvju virsmu var noklāt ar vienu loksni, bez stiķiem.
Tātad eksperimenti.
Izolācijas līmenis. Mēraparāts - cilvēka auss, diemžēl subjektīvs. Uzlīmējot vienu kārtu, labāks noteikti ir STP. RUBEROID iespējams, ka būtu jālīmē divās kārtās, jo tas kā nekā ir plānāks, un savā ziņā arī cietāks pie tās pašas temperatūras.
Termoizturība. Pakarinām nelielu materiāla gabalu gaisā un sildām ar tehnisko fēnu no ~0,5m attāluma ar pirmo ātrumu (izejā ~3000C ). Bituma lente pirms tam atradās istabas temperatūrā. Bituma lente sāk pilēt pēc ~60s. Nedaudz jau drakonisks tests, bet ātra rezultāta iegūšanai pats labākais. Būtu vasara, varētu pārbaudīt reālos apstākļos. Pozitīvais faktors, ka pie šādas temperatūras lente nesāka īpaši vairāk smirdēt. Tātad vismaz nepatīkamām smakām salonā nevajadzētu būt.
Lai vairāk pietuvinātos reāliem apstākļiem, sildīju arī lentu ar 2kW elektrisko sildītāju, kurš dod vairāk kā 500C (maksimālais pieejamā termometra mērīšanas diapazons), bet mazāk noteikti kā 1000C, jo roku ilglaicīgi var noturēt plūsmā (pamēģiniet ielikt roku vārošā ūdeni, bet rēķinieties ar ārsta apmeklējumu) . 15min laikā bituma lente negatavojās pilēt, lai gan palika ļoti mīksta. Līdz ar to var cerēt, ka nekas pa durvju virsmu nenotecēs.
Tālāk ievietojam lenti ledusskapja saldētāvā (~ -100C). Lente loģiski paliek ievērojami cieta (10cm strēmele neliecas savas masas iedarbībā), praktiski vairs nelīp, līdz ar to pie šādas temperatūras vibroizolācijas spējas krasi samazinās. Loģiski, ka pie zemām temperatūrām nevajadzētu arī šo lenti līmēt. Temperatūrai vajadzētu būt vismaz +100C . Ja to kārtīgi pielīmēsiet tad tā nost nekritīs, arī pie mīnusiem.
To pašu arī izdarām ar speciālo izolācijas materiālu.
Pie maksimālās temperatūras no materiāla nekas netaisījās pilēt arī pēc 10min. Parādījās tikai nelieli gaisa burbuļi, kuri noteikti rodas starp alumīnija kārtu un mīksto materiālu. Smaka arī nekāda neizdalījās.
Testā ar parasto sildītāju neradās pat gaisa burbuļi.
Saldētavā materiāls palika nedaudz cietāks, bet saglabāja mīkstumu, līdz ar to izolācijas spējas, un nelielu liptspēju. Tas gan nenozīmē, ka to var līmēt arī pie zemām temperatūrām. Līmēšanu vajadzētu veikt vismaz pie tiem pašiem +100C.
Ruberoid Aluminium
Flash Band
STP
Vibroizolācijas spējas (vienai kārtai)
4
8
Vibroizolācijas spējas pie -10C0
2
7
Karstumizturība
3
9
Liptspēja
8
8
Ieklāšanas vieglums
9
9
2022 gads: Ir 3 gab. vasaras R17 225/45 riepas, ar labu protektoru (ap 5 mm), bet visas dažādas. Varbūt kādam drifterim der, protektora raksts līdzīgs. Garšo alus. PM
Re: Par pakošanas materiāliem
cik vareetu izmaksaat izliimeet taadu lielu kasti kaa discovery(cik m2 vareetu iziet), un vai jeega, muuzika nekaada krutaa netiks likta, veelmi ir salonu padariit klusaaku, jo skalsh tas traktors ir un garb arii un mosh biku siltaaku lai pie -25 nav cimdos un valjinkos jaabrauc(jo anglji, maitas, par ziemaam tikai graamataas lasiijushi), ja priekshu kaut cik piesilda tad aizmuguree ir auksts(akmens vati durviis nelikshu )
cik sapratu no sitaa topika ar bitumena lentu chakareeties nav jeega
cik sapratu no sitaa topika ar bitumena lentu chakareeties nav jeega
Ir tikai divu veidu cilvēki - tādi, kuriem es patīku, un tādi, kuri var iet dirst.
Re: Par pakošanas materiāliem
Starp plastmasām var salikt šādu: http://www.aux.lv/popup_image.php?pID=3 ... &language= un arī krietni mazāk grabēs, čīkstēs un tamlīdzīgi.
Bez mašīnām mūsdienās nav iedomājams pilnīgi nekas...
Re: Par pakošanas materiāliem
nu plastmasas nav galvenais trokshnja avots, vairaak interesee celja/ motora trokshnji un pretiigaa skanja ceertot durvis
Ir tikai divu veidu cilvēki - tādi, kuriem es patīku, un tādi, kuri var iet dirst.
- Martinss
- Posts: 4875
- Joined: 04 May 2006, 11:29
- Location: pieRīga
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Par pakošanas materiāliem
http://burnout.lv/forums/viewtopic.php? ... id#p571792" onclick="window.open(this.href);return false;