Mainām bremžu klučus un diskus [DIY + BILDES]
Moderator: gacciZm
Mainām bremžu klučus un diskus [DIY + BILDES]
Īstam vīrietim dzīvē jāpaveic daudz kas. Nu tur jāsit urlas, čūskas un dēli, jāaudzina kaņepes, jāuzbūvē vismaz viens tūninga projekts (kaut vai maksimas) etc.
Un viena no šīm lietām, kas kaut 1x ir jāpaveic pašam - bremžu uzliku jeb kluču jeb kolodku nomaiņa. Šoreiz - ar disku maiņas bonus pack
Brīdinu - pirms tam par kluču maiņu biju dzirdējis tikai nostāstus, tādēļ guru droši drīkst palabot, ja kas nav tā, kā vajag.
Pirms ķeramies pie domkrata, ar diviem koka klučiem nofiksējam pa diognāli pretējo riteni. Vai abus. Un novelkam roķeni (ja mainām priekšējos klučus). Citādi sanāks šitā.
Otrkārt: Normāls domkrats
Pisināties ar stock domkratiem vai augstāk linkā redzamajiem maksimas variantiem ir zaudētāju padarīšana. Hidraulika rullē.
Noņemam roteni (skrūves paskrūvējam vaļā mazliet, pirms auto ir pacelts gaisā - ticiet man - būs vieglāk)
Un atskrūvējam vaļā supporta skrūves
Man iekšējais uzgrieznis gadījās kaut kāds triperains 15 vai 16 izmērs, nācās 17 atslēgu modificēt ar maģa izvelkamo plāksnīti
S ļohkim dvižeņijam ruki...
...kopā ar klučiem izstumjam laukā to supporta daļu (hvz kā viņu sauc) kas piespiež klučus pie bremžu diska.
Tauta gan mēļo, ka vieglāk bremžu cilindru ir atspiest pirms viss ir izjaukts bet es darīju savādāk.
Es to darīju ar divaisu - milzīgu skrūvspīli.
Sarkanais ir divaiss, lai vieglāk cilindru būtu atspiest, pa vidu ieliku veco kolodku
Tā kā plānā ir arī mainīt priekšējos bremžu diskus (iemesls - spēcīga stūres vibrācija bremzējot - nekad nevirpojiet bremžu diskus pie nejēgām
) ...
...tad palūrēsim, kas bremžu diskam ir otrā pusē. Sarkanās skrūves ir jāatskrūvē, lai noņemtu atlikušo suporta daļu. Vēl tur ir rieviņas abs sensoram - ja aizkakātas iztīram - un vienādu leņķātrumu šarnīra (jeb granāta, miroņgalva) putekļu gumija (piļņiks) - kurai jābūt veselai. Citādi sais smiltis iekšā un viss būs slikti.
Noskrūvējam suportu. Vadīklas der izjaukt un iztīrīt, ja tās brīvi nekustas, un kādu smērīti - piemēram solidolu tur ieziest. Vadīklu piļņikiem jābūt veseliem. Arī bremžu klučiem savās vietās brīvi jāstaigā vajadzīgajā virzienā. Ja tas tā nenotiek - iztīram.
Lai noņemtu disku...
...atskrūvējam abas tapiņas.
Un ja disks rūsas un sūdu dēļ neņemas nost...
...tad to noņem ar āmuriņa, WD40 un kaut kādas mātes palīdzību. Sitam uzmanīgi, lai nesaliektu aiz diska esošo aizsargbleķi. Dauzot, disku lēnām griežam ap savu asti. Var sanākt mazliet ja rūsa ir ieēdusies.
Tā nu tas izskatās - sārtais ir ABS sensors - nelaužam, apejamies uzmanīgi, bremžu šļauku pārbaudām, vai nav saplaisājusi.
Tālākais viss notiek atgriezeniskā kārtībā. Uzliekam un pieskrūvējam jauno disku, suportu, ieliekam tajā klučus
Pieskrūvējam to otru suporta daļu (ja cilindrs atspiests līdz galam, tad viss viegli) un - wualā - viss čikiniekā. (kreisās puses riteņa bilde )
http://www.bildez.lv/bildes/smic/klucu_ ... 663905.jpg
Jautāsiet - kādēļ lai atspiestu cilindru spiedu ar skrūvspīli?
Tādēļ, ka pirms tam mainīju pakaļējās kolodkas
Un pakaļējo cilindru atspiest vaļā ir pilnīgi nereāli, ar katru cilindru čakarējos 1/2 stundu
zaļais ir pleķis no wd40 - arī ar suportiem tur nebija viegli
Pakaļējā cilindra atspiešanas mokas ar skrūvspīli un metru garu trubu. Atbalstam uzlikti pāris dēļi.
N.B! Nekad iepriekš klučus nebiju mainījis. Tā kā nekakājat, bet labojat, ja kaut kas izdarīts vai nosaukts ne tā kā vajag
Ceru, ka kādam noderēs - peace
Un viena no šīm lietām, kas kaut 1x ir jāpaveic pašam - bremžu uzliku jeb kluču jeb kolodku nomaiņa. Šoreiz - ar disku maiņas bonus pack
Brīdinu - pirms tam par kluču maiņu biju dzirdējis tikai nostāstus, tādēļ guru droši drīkst palabot, ja kas nav tā, kā vajag.
Pirms ķeramies pie domkrata, ar diviem koka klučiem nofiksējam pa diognāli pretējo riteni. Vai abus. Un novelkam roķeni (ja mainām priekšējos klučus). Citādi sanāks šitā.
Otrkārt: Normāls domkrats
Pisināties ar stock domkratiem vai augstāk linkā redzamajiem maksimas variantiem ir zaudētāju padarīšana. Hidraulika rullē.
Noņemam roteni (skrūves paskrūvējam vaļā mazliet, pirms auto ir pacelts gaisā - ticiet man - būs vieglāk)
Un atskrūvējam vaļā supporta skrūves
Man iekšējais uzgrieznis gadījās kaut kāds triperains 15 vai 16 izmērs, nācās 17 atslēgu modificēt ar maģa izvelkamo plāksnīti
S ļohkim dvižeņijam ruki...
...kopā ar klučiem izstumjam laukā to supporta daļu (hvz kā viņu sauc) kas piespiež klučus pie bremžu diska.
Tauta gan mēļo, ka vieglāk bremžu cilindru ir atspiest pirms viss ir izjaukts bet es darīju savādāk.
Es to darīju ar divaisu - milzīgu skrūvspīli.
Sarkanais ir divaiss, lai vieglāk cilindru būtu atspiest, pa vidu ieliku veco kolodku
Tā kā plānā ir arī mainīt priekšējos bremžu diskus (iemesls - spēcīga stūres vibrācija bremzējot - nekad nevirpojiet bremžu diskus pie nejēgām
) ...
...tad palūrēsim, kas bremžu diskam ir otrā pusē. Sarkanās skrūves ir jāatskrūvē, lai noņemtu atlikušo suporta daļu. Vēl tur ir rieviņas abs sensoram - ja aizkakātas iztīram - un vienādu leņķātrumu šarnīra (jeb granāta, miroņgalva) putekļu gumija (piļņiks) - kurai jābūt veselai. Citādi sais smiltis iekšā un viss būs slikti.
Noskrūvējam suportu. Vadīklas der izjaukt un iztīrīt, ja tās brīvi nekustas, un kādu smērīti - piemēram solidolu tur ieziest. Vadīklu piļņikiem jābūt veseliem. Arī bremžu klučiem savās vietās brīvi jāstaigā vajadzīgajā virzienā. Ja tas tā nenotiek - iztīram.
Lai noņemtu disku...
...atskrūvējam abas tapiņas.
Un ja disks rūsas un sūdu dēļ neņemas nost...
...tad to noņem ar āmuriņa, WD40 un kaut kādas mātes palīdzību. Sitam uzmanīgi, lai nesaliektu aiz diska esošo aizsargbleķi. Dauzot, disku lēnām griežam ap savu asti. Var sanākt mazliet ja rūsa ir ieēdusies.
Tā nu tas izskatās - sārtais ir ABS sensors - nelaužam, apejamies uzmanīgi, bremžu šļauku pārbaudām, vai nav saplaisājusi.
Tālākais viss notiek atgriezeniskā kārtībā. Uzliekam un pieskrūvējam jauno disku, suportu, ieliekam tajā klučus
Pieskrūvējam to otru suporta daļu (ja cilindrs atspiests līdz galam, tad viss viegli) un - wualā - viss čikiniekā. (kreisās puses riteņa bilde )
http://www.bildez.lv/bildes/smic/klucu_ ... 663905.jpg
Jautāsiet - kādēļ lai atspiestu cilindru spiedu ar skrūvspīli?
Tādēļ, ka pirms tam mainīju pakaļējās kolodkas
Un pakaļējo cilindru atspiest vaļā ir pilnīgi nereāli, ar katru cilindru čakarējos 1/2 stundu
zaļais ir pleķis no wd40 - arī ar suportiem tur nebija viegli
Pakaļējā cilindra atspiešanas mokas ar skrūvspīli un metru garu trubu. Atbalstam uzlikti pāris dēļi.
N.B! Nekad iepriekš klučus nebiju mainījis. Tā kā nekakājat, bet labojat, ja kaut kas izdarīts vai nosaukts ne tā kā vajag
Ceru, ka kādam noderēs - peace
1989 Alfa 75
2003 Accord Tourer
2003 Accord Tourer
bet biezi vietas tas mazas skruvites noluzt un un tad ir dimbaaGests wrote:ir viens labs panjeemiens kaa vinju atspiest - tipa virs suporta ir mazinja skruuve - atliek to pagriez NEdaudz valjaa un suportu ir daudz vieglaak iestump atpakal . galvenais ir par daudz vinju neizskruuveet - var gadiities ka viss bremzu skidrums aizies pa gaisu spiesanas laikaa .
ID 1985-iesalis garāžā
Caming soon Franciscan Turbo Terror
Caming soon Franciscan Turbo Terror
- Gests
- Audi 80
- Posts: 181
- Joined: 08 May 2005, 10:54
- Location: Valmiera
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
njaa zinaams - tik man bija viitne aprauta - naacaas jaunu suportu pirktUksus wrote:bet biezi vietas tas mazas skruvites noluzt un un tad ir dimbaaGests wrote:ir viens labs panjeemiens kaa vinju atspiest - tipa virs suporta ir mazinja skruuve - atliek to pagriez NEdaudz valjaa un suportu ir daudz vieglaak iestump atpakal . galvenais ir par daudz vinju neizskruuveet - var gadiities ka viss bremzu skidrums aizies pa gaisu spiesanas laikaa .
bet es tik ieteicu ka var arii taa meiginaat atvieglot sev darbu
ja nevar normāli iespiest (bez skrūvspīlēm), tad ir vienkārši jāizjauc un jātīra.Gests wrote:ir viens labs panjeemiens kaa vinju atspiest - tipa virs suporta ir mazinja skruuve - atliek to pagriez NEdaudz valjaa un suportu ir daudz vieglaak iestump atpakal . galvenais ir par daudz vinju neizskruuveet - var gadiities ka viss bremzu skidrums aizies pa gaisu spiesanas laikaa .
agri vai vēlu sāks klemmēt un atkal būs jāvirpo vai jāmaina diski.
rust in piece ricing team.
Drifting is like the ballet of motorsports, and last time I checked, ballet was gay.
Drifting is like the ballet of motorsports, and last time I checked, ballet was gay.
aha , labaak pie reizes taisiit arii suportu remontu , nomainiit visas gumijas (ir nopeerkami remontkomplekti)jnk wrote:ja nevar normāli iespiest (bez skrūvspīlēm), tad ir vienkārši jāizjauc un jātīra.Gests wrote:ir viens labs panjeemiens kaa vinju atspiest - tipa virs suporta ir mazinja skruuve - atliek to pagriez NEdaudz valjaa un suportu ir daudz vieglaak iestump atpakal . galvenais ir par daudz vinju neizskruuveet - var gadiities ka viss bremzu skidrums aizies pa gaisu spiesanas laikaa .
agri vai vēlu sāks klemmēt un atkal būs jāvirpo vai jāmaina diski.
es taa savam golfam dariju
ID 286 GOLF 4 TDI 4MOTION
- Android
- Admins
- Posts: 6909
- Joined: 14 Jun 2004, 11:08
- Location: nenoteikta
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
principā tas suports viegli spiešās iekšā arī ar rokām - vismaz cik man nācies ar to saskarties tad nekādu probz.
A ja viss ok tad labāk iekšā nejaukties - ja bremzē normāli, nekas neklemmē un bremžu šķidrums prom neiet tad labāk neko neaiztikt.
A par to nolauzto skrūvīti - arī bija tāda probza. Bet ņemot vērā ka suports ir no čuguna bet skrūvīte no tērauda tad var smuki piemetināt pie viņas klāt naglu un izskrūvēt ārā. Pie viena netinot tā vieta sasilst un vieglāk nāk ārā.
A ja viss ok tad labāk iekšā nejaukties - ja bremzē normāli, nekas neklemmē un bremžu šķidrums prom neiet tad labāk neko neaiztikt.
A par to nolauzto skrūvīti - arī bija tāda probza. Bet ņemot vērā ka suports ir no čuguna bet skrūvīte no tērauda tad var smuki piemetināt pie viņas klāt naglu un izskrūvēt ārā. Pie viena netinot tā vieta sasilst un vieglāk nāk ārā.
Good morning? No such thing!
aizmugurējie supporti
Tos supportus vaig griest iekšā, nevis spiest. Izklausās stulbi, bet tā nu tas ir, JO tam pakaļējam bremžu supportam ir arī jāpilda roķenes funkcijas, neiesi tak roķeni pieregulēt katru reizi, kad bikuc padilst kluči. Tāpēc arī tāda īpatnēja konstrukcija.
Atceramies - aizmugurējos cilindriņus nevis jāspiež atpakaļ, bet gan jāskrūvē!
Atceramies - aizmugurējos cilindriņus nevis jāspiež atpakaļ, bet gan jāskrūvē!
- DimanC
- Posts: 1140
- Joined: 06 Jan 2006, 13:09
- Location: 59N 56'; 10E 58'
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
slēdzošās putekļu gumijas veselas? vari pameklēt remkomplektiņus...RoDeO wrote:kaada sagadiissanas! es shodien pac savam sxam neemu nost suportus un saaku mainit bremzes! bet man kkiileejas kas man ir jaadara jaaiztiira tie suporti?
diskus iedevu lai novirpo bus riit gatavi! jo diski bij minimaali nodilussi!
taa vot istie maina passi!
ja vari, izjauc cilindrīti (hondai, piemēram, viņš diezgan elementāri skrūvējās vaļā). nopēti smalki, vai sieniņās nav nelīdzenumu, rūsas traipiņu, utml. ja ir, tad ar mega smalku smilšpapīru nolīdzini. manai exLudei tā bija - putekļu gumija bij caura, iekšā sagājis ūdens un ierūsējis... vēl var ķīlēties dēļ tā, ka kaut kādā veidā viņi ir deformēti (senča vecajam E21 tā bij). varbūt nevis ķīlējas, bet līdz cilindrītim neatnāk pietiekams spiediens, kas viņu var izspiest? rūpīgi nopēti šļauciņas...
burnout.lv: "pagrieziena lenkis","strava no generatora kas ir na šaru","koniskas riepas","speciga provodka","turbodizelis+benzins der gandriz jebkura kombinacija",atmosferiskais turbo,divmastu spararats,un,protams, MELNAIS
ko nozime minimali padilushi ?RoDeO wrote:kaada sagadiissanas! es shodien pac savam sxam neemu nost suportus un saaku mainit bremzes! bet man kkiileejas kas man ir jaadara jaaiztiira tie suporti?
diskus iedevu lai novirpo bus riit gatavi! jo diski bij minimaali nodilussi!
taa vot istie maina passi!
cik biezi vinji ir tagad?
nu diskeim malaa bija taa vieta kas nedeilts taada kaa kantiite! un ta bija labi ja pus milimetru liela! a ka virpoja teica ka esot gandriz perfekti nu esot 3desmitadalas metis itkaa un noneema 0.35 nost! tagad diski ir virsuu un ir cciki!doubleds wrote:ko nozime minimali padilushi ?RoDeO wrote:kaada sagadiissanas! es shodien pac savam sxam neemu nost suportus un saaku mainit bremzes! bet man kkiileejas kas man ir jaadara jaaiztiira tie suporti?
diskus iedevu lai novirpo bus riit gatavi! jo diski bij minimaali nodilussi!
taa vot istie maina passi!
cik biezi vinji ir tagad?