Labas dienas riepu kūpinātājiem,
Papētiju citus e34, kas burnout.lv lietotājiem ir bijuši un intereses pēc iemetu CSDD un konstatēju, ka lielākā daļa vairs uz ceļiem neatrodas, taču sagribējās kādu latviešu saitu kur apkopot informāciju un paveikto par savu e34. Cerams ir vēl kādi kadri kam e34 iet pie sirds tikpat daudz cik e30
Tātad, pēc divām neveiksmīgām žurciņām (e36), kuras tika iepirktas tīņu gados kad tavs draugs nopirku vienu un tev arī gribējās, izdomāju pārsēsties uz auto, kas īstenībā jau mazotnē jau patika, jo kaimiņam bija - BMW e34. Šis bija otrs eksemplārs, kas tika skatīts un tas, ka viņam bija tikko izieta TA tikai uzlaboja visu.
Auto likās daudz maz labs, diski smuki, kaut arī iznesumi nebija pareizie priekš e34 ko vēlāk tikai uzzināju, braukt brauca uz priekšu, aizmugurē čīkstēja atbalsts, bet nu tikuntā patikās viss. Problēma vienmēr bijusi, ka man gribas kaut ko uzbūvēt, uzlabot utt taču bāze tam vienmēr ir bijusi sūdīga, tāpēc domāju, ka ar šo auto tikai nobraukšu vasaru un būs labi. Un protams viss sākās no čīkstošā atbalsta un pašlaik ir beidzies ar pilnas virsbūves atrestaurēšanu, bet nu par to vēlāk.
2016. gads 17. maijs - diena kad šis auto nonāca manās rokās. Bilde no sludinājuma.
Nebija diez ko priecīgs, ka motors iekš viņa bija m20b25, jo sirds kārojās pēc m50, taču visi pārējie eksemplāri bija metami. Īpašnieks vismaz godīgi pateica, ka motors iet uz beigām, bet nepateica, ka bija mazliet dibenā sists, bildes vēlāk internetā uzgāju netīšām. Aķis bija jau aizvilkts uz aizmuguri tākā viss ķip gatavs priekš m50 swapa
Braucu visu vasaru laimīgs, pabiju Latgalē, Lietuvas pierobežā un vēl šur tur.
Bilde no Biržiem:
Tātad 2016. gads:
Turpināju ripoties apkārt līdz brīdim kamēr noķīlēja priekšējais kreisas bremžu suports un paliku bez bremzēm uz pāris sekundēm, tas vēlāk tika novērsts un braucu tālāk. Ta protams sākās visi upgreidi un tad pirmais no lielajiem bija TA Technix amīšu un atsperu komplekts, kas tika ieķerts no psih-arno, beigās tika konstatēts, ka manējie amīši visi bija iztecējuši tākā laikam jau sen vajadzēja šo izdarīt.
Vienmēr bija paranoja un tendence bāzt galvu zem grīdas ik pa laikam un apskatīties vai nav kāds caurums un beigās protams tika uziets caurums, kas bija tieši zem šofera krēsla. Jau pie pirkšanas apskates bija skaidri redzams, ka kaut kas ir ķīmiķots ar grīdu un domkrata vietas principā vairs neeksistēja, tikai viena bija daudz maz idzīvojusi.
Gada beigās izlēmu ieziemot tieši dienu pirms uznāca putenis, ziemas riepas tāpat nebija. Iebāzu kaut kādā garāžā kurā īstenībā bija mitrāks gaiss nekā ārā taču decembra beigās tika sarunāts viens cilvēks, kas sametinās grīdu un piespiedu kārtā nācās 2017. gada ziemu nobraukt.
Uz mazu brītiņu sagribējās šķūningu un ieķēru pa velti caur čomu tonētas aizmugurējās lampas
Jau kopš janvāra biju m50b25 swapa meklējumos tieši priekš e34, taču nekas labs nebija pieejams un beigu beigās pienāca marts - motors aizgāja pie dieviem, rokeris noplīsa un skanēja kā (r)audi.
Cilvēki apkārt pierunāja atrestaurēt esošo, ķip lētāk būs un nav tik traki, cik tad tur tie gredzeni un šāles maksā - huiņa, dzelži, kapeikas, vismaz nebūs konstruktors utt.
Izdomāju remontēties autovieta.lv, jo cik skatījos viņiem bija lielāka saprašana klasiskajos BMW, tātad sākas lielo puišu lietas:
Beigās tika uzbūvēts 2.8 strokeris, kas noteikti nav bieži sastopams iekš e34. Ja atmiņa nepieviļ no mana motora tik vien palika vārstu vāks un karteris, visam pārejām bija vakars uz ezera.
Tad bijušajam klasesbiedram vajadzēja naudu, lai tiktu pie pārējiem tautiešiem iekš UK un bija negribīgi gatavs notirgot no sava ex-e34 salonu. Es personīgi tikai gribēju melnu ādas salonu, kas diemžēl šajam nebija pašā sākumā, tikt pie sporta beņķiem es vēl mazāk sapņoju, taču BMW dievi svētija mani šķīsteni ar šo pagodinājumu.
Tiku pie melnas ādas sportsitzēm, kopā ar durvju apšuvumiem un sākās skrūvēšanas darbi. Stūri biju jau 2016. gada beigās samainījis uz mazāka diametra sporta stūri, kas bildēs būs redzams.
Tālāk sekoja kaut kas interesants, draugs ieminējās, ka mums vienam pazīstamam uz e34 stāvot "bloķis", es domāju svarka kārtējā, kas mani absolūti neinteresēja, bet nu labi nocēlām nost, atsitām vāku vaļā un pavērās labs skats:
Divreiz nedomājot, sapiķoju 200 naudas un savācu viņu.
Jaunais motors bija jau nobraucis savus 800km "iebraukšanas" laiku un bija pienācis laiks mainīt eļļu, pie viena tika pasūtīta jauna blīve vākam priekš LSD, jo hermētiķis vnk laida garām un tika uzmests virsū. Viss tika operatīvi izdarīts iekš K&E Motors servisa.
Jūnija vidū tika ieķerti RH MBN diski, 2x8j ET10 un 2x10J ET17, varbūt daži tagad kasīs galvu un domās kāpēc es viņus vēlāk notirgoju, bet nu man godīgi sakot kopš uzlikšanas virsū viņi gluži pie sirds tik traki negāja un vēlāk tika notirgoti nost.
Pie K&E Motors viesoties pamanīju, ka viņiem stāv kaut kāds e34 uz detaļām, apstaigāju apkārt, pamanīju pelēkus rekārus un citādus labumus, ar roku pabakstīju logu tīramo mehānismu un sapratu, ka gribu viņu un protams tiem kam ir e30, e34, e32 un varbūt kādi citi vecie modeļi zin par ko es runāju - lufte mehānisma trapecijā.
Braukājos tālāk līdz novembrim, domāju, ka vajag to auto pa riktīgo savest kārtībā beidzot, japārmetina sliekšņi un grīda šur tur, taču tas izvērsās par nopietnāku darbu nekā bija paredzēts.
Auto tika daļēji pārkrāsots, jo neesmu miljonārs, taču cerība ir kādreiz pilnu pārkrāsošanu veikt, lai nav toņu izmaiņas, jo pašam tas krīt uz nerviem.
Ziemas laikā tika ieķerti Remotec mesh diski R15 priekš vasaras, jo zināju, ka naudas priekš R17 nebūs, bet nu savu nokalpoja un nesen tika pārdoti tālāk.
Kā saņēmu auto tā tika braukts uz tehnisko apskati kuru protams izgāju ar pirmo kā bija paredzēts.
Pēc tam izdomāju, ka beidzot vajag hella dark replikas, par laimi bija ieķerts vēlviens pāris lukturu kuriem tika ielikti krusti un viss pārējais, uzlikti jauni stikliņi pie viena. Stara kvalitāti var redzēt bildē, vecie lukturi vs jaunie.
Liels paldies Jankam no Siguldas, kas uzmeistaroja viņus
Pēc tam izdomāju ietestēt pasaules slavenos K&N gaisa filtrus, godīgi sakot nezinu vai jūtu atšķirību vai nē, bet nu liekas itkā, ka asāks cēliens tomēr ir.
Nopirku jaunus TYC migliniekus, jo vecie Hellas vairs ne sūda nespīdēja kaut arī tika izjaukti un iztīrīti. Pie čoma salodēju miglinieka vadu, jau vesalu pusotru gadu braucu bez strādājošiem migliniekiem.
Ja labi būsiet ievērojuši iepriekšējās bildēs man aizmugurē stāvēja logu tīrāmā kājiņa. Tā bija domāta, lai manuāli varētu iekurbulēt salona ventilatoru, jo tas man negāja kopš nopirku auto, taču šogad beidzot tas tika samainīts uz jaunu thermotec ventilatoru un viss strādā kā vajag un neko nevajag vairs iekurbulēt
Nopirku jaunas BOSCH slotiņas, kuras sen jau vajadzēja uzlikt un rezultāts bija diena pret nakti. Pie viena beidzot saņēmos un ieķēru jaunu Pioneer TS-WX300A sabuferu, priekš aktīva sabufera rībina labi.
Septembrī vajadzēja aizlaist līdz Tallinai pie draudzenes tantes, salējām pilnu bāku un laidām ceļā, vispirms vajadzēja apstāties Valkā pārnakšņot un tad no paša rīta uz Tallinu. Ceļš bija ap 800km turp atpakaļ, varbūt pat vairāk, līdz Rīgai atpakaļ tiku ar vēl 20+l bākā, tākā esmu daudz maz apmierināts, taču prasās pēc 6tā roba un kruīza
Samainīju eļļu pirms ceļojuma, jo iepriekšējā konkrēti nesa pēc degvielas un bija melna kā piķis, auto tak bija pusgadu nostāvējis bezkustībā un laidu ceļojumā.
Tālāk tika nomainīta čarkostošā tumbiņa pie kājām uz pagaidu laiku ar citu jaudīgāku, kas laikam nākusi no Hi-Fi opcijas - 40W tumbiņa. Tika iegādāti resnāki stabilizatora stieņi, 25mm priekšā un 16mm aizmugurē, kas bijusi reta opcija universāļiem. Stiprinājumi buksēm tika daudz maz sakopti no rūsas, jo jaunus pa 24 eur gabalā es negribēju likt.
Ar šo auto ir kā "hate/love relationship" kaut kas noplīst, uznāk dusmas, bet tomēr beigās tu to auto mīli un šoreiz man bēdu sagādāja drosele, kuru jau būšu mainījis trešo reizi. Vaina tika atrasta tajā, ka nebija ierobežotājs grīdā, kas ļāva pedālim iet reāli "grīdā" tādejādi laužot droseli, tika sagrābtas visas droseles kuras varēju sagrābt kuras būs rezervei ja nu kas
Ieķēru arī oriģinālo "groziņu" un "sietiņu" tumbām aizmugurē, jo pašreizējās 20cm tumbas tik ravētas ārā, jo izskatās drausmīgi.