Kāds laiks ir pagājis, nebija laika rakstīt un nav tā, ka šobrīd ir daudz, bet tā kā zinu, ka daudzi seko un iedvesmojas tad īsumā aprakstīšu kā līdz šim ir veicies
īsumā rezumē, šādu kompresoru ir vērts būvēt, bet tikai pēc pareizās receptes, kuru aprakstīšu beigās, zinot kā būvēt, kādus materiālus izmantot jums sanāks ražīgs kompresors par salīdzinoši simbolisku summu, simboliskā summa gan būs virs 1000eiro, bet salīdzinājumā ar lietota kompresora cenu nemaz nerunājot par jauna cenu tiešām būs simboliska un daudz kas atkarīgs kādus darbus varēsiet darīt paši un, kurus pie meistara. Kā arī atkarīgs cik ražīgs kompresors jums būs vajadzīgs.
Arī uzreiz pateikšu to, ka man šis ceļš ir bijis tik garš un salīdzinoši grūts jo centos daudzus variantus pārbaudīt praktiski un daļēji centos izgudrot velosipēdu otrreiz, uzreiz vajadzēja sākt ar mācību materiālu par gaisa kompresoru uzbūvi
Vēl uzreiz, mans variants ir strādājis lietā, bet salīdzinoši maz un ne uz pilnu atdevi jo nebija visa automātika līdz galam, dzese un vēl 101 sīkums, mazi strūklas darbi, kādi krāsošanas, pumpēšanas un tamlīdzīgi.
Tātad pēdējais variants bija ar lancera motoru pēc mazas apkopes un mehānisko kārbu. problēma pēc lancera motora apkopes nepazuda, eļļa starp galvu un bloku tecēja tik un tā un tecēja visai daudz. Problēmas vēl sagādāja mehāniskā kārba un detaļu trūkums pneimo vai hidro pievadiem tāpēc nolēmu sameklēt automātisko kārbu.
Kārbu atradu šrotā, auto bija braucams kad biju pirmo reiz sarunāt, otro reiz bija nodoti motora un kārbas vadi metālos, cena bija salīdzinoši laba par kārbu, atlikušajiem vadiem un vadības blokiem 100eiro, kārbai un motoram jo automātam savādāk.
Sarunāju, ka pats jaukšu, lielāko daļu nojaucu bija pavasaris salīdzinoši vēss, pazvanīja man klients un aizbraucu, atbraucot čalis kārbu bija noņēmis pats jo vajadzēja virsbūvi uz lūžņiem vest.
Savācu vedu uz darbnīcu:
Kādu laiku nostāvēja vairākas nedēļas kad ķēros klāt un atklājās, čalis ņemot nost salauzis:
Šeit viss lielākā problēma, izlauzts kronšteina stiprinājums un augšpusē tecēja eļļa, pagaidu remonts ar šķidro naglu aizlīmēšana arī nelīdzēja:
Arī trūkstošie vadi sagādāja problēmas jo nopirkt provodku nebija iespējams vai nu pārdota vai nodota krāsainajos...... pa vienam vadiņam lodēt negribēju.
Kārba gan bija ielikta un shēmas sameklētas:
Tāpēc izdomāju, ka nav ko jāties un lai ietaupītu laiku nolēmu meklēt veselu auto ar automātu, dažu dienu laikā atradu un nopirku šo Amerikāņu brīnumu:
chrysler neon 2000gada. TA bija pēdējā diena
Uz vietas pētot un izsildot auto darba temperatūrā atklājās, ka tek dzeses šķidrums, līdu apakšā un noskaidroju, ka tek no motora, varianti divi, vai nu kāda truba vai blokā plaisa. Dzinējs un kārba tīri bez eļļas tas bija viens no iemesliem kāpēc riskēju un pirku.
Vēlāk atklājās, ka tecēja no bloka "zagluškas" (korķa):
Lai to salabotu vajadzēja ņemt motoru ārā jo citādi vieglāk nošauties
Bet sanāca tā, ka iepirku donoru SportCaram, pirku tieši dēļ aizmugurējā tilta ar disku bremzēm
Auto pēc papīriem= BMW 1995 gada kompakts 1.8L IS, reāli dzinējs ielikts 1.6L M43B16 kas no otras puses ir labi jo swapi pa kapeikām
konkrētais auto ar ceturtās paaudzes gāzes iekārtu un pat pilnu 60l balonu ar gāzi
Protams izlēmu kompresoram izmantot šo auto, no Plimuta notirgoju vairākas detaļas, katalizatoru un atguvu iztērēto, bez tam pašam palika praktiski jaunas ziemas riepas goodyear ultra grip ice 2 ar radzēm, tā kā zaudētājos par laimi nepaliku, palika vēl daudz detaļu tai skaitā motors un kārba! ja kādam interesē var dabūt par labu cenu! Arī kolta salauzto kārbu pārdevu detaļām.
No kompakta arī daudz kas ir notirgots + pašam palika disku bremžu tilts, benzīns, spārni, kapots, motors un viss pārējais, lai var izmantot kompresoram. Kāds entuziasts sava auto remontam nopirka visu aizmuguri
Tālāk vajadzēja kā savienot kompresora pumpi (BMW dzinējs M50B20) ar kompresora bembja motoru, skan traki dīvaini
Pie lāzergriezēja pasūtīts materiāls:
Un tālāk darbi lai to saliktu kopā:
Lai reduktorā savienotu šneku ar jauno izejas pievadu ņēmu pusass granātu, cik varēju apvirpoju jo materiāls ciets:
Te gan ir tikai daļa jo vai nu nēsmu nofočējis vai bildes pazudušas, bet galvenais, ka viss ir kopā un griežas:
Tā kā griešanās virzieni nesakrita un griezt kompresora pumpi aiz priekšas skriemeļa nav labi + jāmaina griešanās ātrums uz mazāku kā griežas kardāns ātrākais un vienkāršākais variants bija ņivas sadales kārbas izmantošana:
Pagaidu variantā sacentrēju, bija doma pasūtīt pāreju pie virpotāja ja viss labi, otrs bremžu disks bija plānots izmantot kā bremžu disks, kurš notur mierā kamēr netiek pumpēts gaiss, tas ir tā kā braucot ar automātisko kārbu, nospiež bremzi, kad vajag braukt atlaiž:
Kardāni no kādas armijas tehnikas 50to gadu, nācās izjaukt, lai piemetinātu asi un pie reizes atjaunotu:
Arī pagaidu savienojums, bukses vēl savienoju ar plakandzelzi un sametināju:
Tā kā kārba ņem signālu par kustību no ABS devēja vajadzēja kā ātri apmānīt bez kādu impulsu ģeneratora lodēšanas, šis vienkāršākais variants, kurš strādā
Vārsti pēc visām darbībām joprojām veseli:
Līdz šim kad kompresors bija vecajā rāmī tas darbojas uz 30-40% no tā ko spēja dot jo tika griezts ar 600-700rpm, pēc filtra jutu, ka pumpē arī eļļu, tagad uz jaunās bāzes griežas virs 1000rpm precīzi nesanāca nomērīt jo mehāniskais tahometrs spruka nost no ass gala, bet bija ap 1200vienā brīdī kad pats piedzenošais motors pēc oriģinālā tahometra griezās ar 3000rpm.
Un protams atkal neiztiek bez problēmām, šādos normālos apgriezienos var labi redzēt, ka pumpē eļļu un šerpi, cilindros eļļa un ārā pūš kā vecs dīzelis
Pēc visa spriežot konkrētais motors bijis pārkarsēts un ielipuši gredzeni
Par vārstiem, tika eksperimentēts ar vārstu atsperēm, process sarežģīts, vienkāršāk paskaidrojot, ja grib maksimālo efektivitāti pie 600rpm ir cits atsperu spēks, ja grib pie 1200rpm ir atkal cits atsperu spēks.
Ieplūdes vārsti ir knapi remdeni, bet izplūdes uzkarst tik, ka nevar roku pielikt, bet gumijas vārsti iztur! tas gan darbojoties līdz tiem 700rpm paredzu, ka uz 1200rpm pie pilnas slodzes tur dažu stundu laikā būtu deformācijas un degšanas.
Rezumē, mazas ražības kompresoriem var šādus vārstus izmantot un ja ar dzesi tad vispār bez problēmām
bet citādi gan būs slikti.
Plinti krūmos nemetu, kompresors šobrīd kā instruments ir vajadzīgs ļoti tāpēc pagaidām nopirkšu jaunu kompresora pumpi ar ražību virs 1000l/min un pievienošu tur pat bembim.
Paralēli bez iespringšanas būvēšu citu versiju pašam kompresora pumpim un domāju, ka atgriezīšos pie žiguļa dzinēja, tam ir pieejamas detaļas par normālām cenām, vienīgais mīnus mazais tilpums, bet var salikt paralēli vairākus
Būvēšu ko līdzīgu kā kolēģis no Ukrainas izmantojot СО-7Б plākšņu vārstus:
Ir vēl variants aizmetināt degkameras un iefrēzēt apaļos vārtus, bet iepriekšējais variants patīk vairāk.
Pa laikam apmaināmies ar pieredzi, Ukrainas kolēģi arī ir izmēģinājuši vairākus variantus, ZIL kompresora vārsti arī neder, tie ir pašā galvā un uzkarst spēcīgi, ar laiku sadrūp, uzkarst jo diametrs mazs un gaisa berze liela.
Visumā var uzlikt kaut vai divus oriģinālos pumpjus katru par 1000l/min, bet iesākto pabeigšu tāpēc turpināšu būvēt savu kompresora pumpi
Tas pagaidām viss, turpinājums sekos.....