Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Moderator: gacciZm

User avatar
Micuks
Posts: 2849
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Contact:

Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Micuks » 24 Jul 2012, 22:59

Šajā tēmā būtu visai daudz ko ierakstīt, bet parādīšu pēdējo lielāko konstrukciju
Ideja par jaudīgu paštaisītu gaisa kompresoru radās tad kad bija trešais žigulis un bija vajadzība pēc strūklošanas, par grīdas un bagāžnieka strūklošanu vidējā cena bija tāda, ka varēja nopirkt citu žiguli un arī tas, ka saimniecība strūklošanas darbi ir vajadzīgi bieži nolēmu taisīt kompresoru un strūklas tvertni.
Bija doma vai tik nevar kompresoru būvēt no auto dzinēja un Izpētot rūpniecisko kompresoru konstrukciju sapratu, ka var un sāku meklēt vai kāds to jau nav darījis. Latvijā neko arī neatradu, bet kolēģis no Krievijas gan bija uzbūvējis kompresoru no žiguļa motora. Viņiem paštaisīto kompresoru būvniecība ir visai attīstīta, top tur visādi brīnumi, kompaktākiem variantiem motori tiek zāģētu uz pusēm un visādi citādi varianti.

Manam aparātam sākumā bija cita konstrukcija, bet par to šobrīd nestāstīšu. Jautāsiet kāpēc piedīšana ar benzīna dzinēju? pirmkārt mājās ir tikai vienfāzes elektrība, lai pagriestu kompresoru vajag vismaz 5kW motoru, varēja caur kārbu ar elektromotoru piedzīt, bet tā kā sistēma ir vajadzīga autonoma tad arī šada konstrukcija.

Tilts saīsināts mo mitsubishi colt/lancer:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Te pirmais video :buttrockxtreme:
Pēc ielādēšanas youtube kvalitāte kā izmainījās uz sliktāku :cry:
http://www.youtube.com/watch?v=Owt1vZAU2Vo

Rezumē ir tāds, ka sistēma ir darbspējīga un reāli ar to var strādāt, protams ir posmi kas tiks pilveidoti.
Dārza šļūtenes pārvads no kompresora uz resīveri parsteidzoši, bet iztur 10 atmosfēras, tā protams tur nepaliks, pārvads tiks taisīts no metāla caurulēm!
Vēl tiks izveidota iespēja pieslēgt papildus resīverus jo šis 100l resīveris uz to ražibu ko spējīgs sapumpēt kompresors būs/ir par mazu.
Aptuvenā ražiba ir 1200Lminūtē griežoties ar 1000rpm/min. bet izņemot izplūdes vārstu ražibu var būtiski palielināt, tas gan pagaidām nav nepieciešams.

Ir tapis arī smilšu strūklas aparāts, process iet uz beigām, apskatīt var šeit http://motoentuziasti.lv/forum/pasizgat ... -t867.html kopš publikācījas motoentuziastos ir izmainījusies gaisa padeve, lai būtu efektīvāk, bet par to citreiz ja kādam interesē.

Tā kā kad viss būs gatavs būs pieejama strūklošana Rīgā, Sarkandavgavas rajonā :)

User avatar
Kaross
Posts: 1314
Joined: 20 Feb 2008, 17:07

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Kaross » 24 Jul 2012, 23:13

:D noirmāls 4 cilindru kompresors.
Cik ilgā laikā tas viss tapa. :yo: izdoma vienkārši afigeķ.
Auto elektronika, Vadu vilkšana, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning
Atslēgu kodēšana
imobilaizeri
PM
26-265-465
Image

Edmunds
Sliktdibenis
Posts: 7346
Joined: 08 Sep 2010, 11:22

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Edmunds » 25 Jul 2012, 07:48

Bļīīn, respekts par apņēmību un lielajām pūlēm.. :cool:
kādu aptuveni ražību(un pie kāda spiediena) var dabūt no šada eksemplāra? :shock: :roll:

User avatar
Micuks
Posts: 2849
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Contact:

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Micuks » 25 Jul 2012, 08:09

Ražība aptuveni 1200l/min, maksimālais spiediens ko eksperimentējot iepumpēju 100L resīverī bija 15atmosfēras, bet var vairāk!
Pretvārsts resīveri ir speciālais kompresoru ar maks spiedienu ~16atmosfēras, uzgriezu līdz galam, bet pēc manometra bija 15, pieņemu ka kļūda vienā vai otrā, bet tas tā jo ja vajag vairāk tad kā jau minēju izņemot izplūdes vārstus un palielinot rpm vai pārslēdzot 3robā :emo: ražība būs pamatīgi lielāka, krietni virs 1200l/min.
Nedarbinu viņu uz lielu slodzi jo tie santehniskie pretvārsti kas pie cilindriem nav tas labākais risinājums, iekšā plastmasas vārsts ar gumijas blīvi, bet sadeguši vēl nav :naac: ja šitie nobeiksies ir jau izdomāta konstrukcija lodveida pretvārstiem tad gan varēs pumpēt bez stresa kaut 2000l/min :emo:
Reāli arī rūpnieciskos kompresorus darbina ar pusi jaudas, lai saglabātos resurss :)

Cik ilgi tapa konkrētus ciparus nepateikšu, pagāšpavasar sāku, sākumā bija cita konstrukcija ar ķīļsiksnas pārvadu, motori bija izvietoti blakus, bet sikna bija viena karsa un staipījās, piedzenošais motors bija golfa 1.6L kurš kā nepatika un patēriņš bija stipri lielāks, neko regulēties negribēju paņēmu žika 1.3L un viss.

Nav jau nekāda manuāļa, kur paskatīties, viss ir izdomāts, piemērotas daudzas daļas, vispār tur ir no žika, bembja, lancera, kolta, mazdas, gazeles(mikroautobuss), zaza un gan vēl no kāda, kuru neatceros.
Tā ja ir zināms kas vajadzīgs un kā taisīt tad nav ilgi ko tādu uzbūvēt.
Šis kā minēju ir tikai viens no izstrādājumiem, ir vēl milzum daudz instrumentu, ir tādi, kuru būves procesi nav iemūžināti.

User avatar
DimanC
Posts: 1140
Joined: 06 Jan 2006, 13:09
Location: 59N 56'; 10E 58'

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by DimanC » 25 Jul 2012, 11:58

nesanāk baigais overkill ar to žika motoru? ja vajag 5+kW elektromotoru, tad žiguļmotors tur darbojas labākajā gadījumā ar 10% no savas jaudas :roll: tak mierīgi derētu kāds moča motors, kas būtu dafiga vieglāks un tērētu mazāk degvielu.

bet vispār - zvērā labs darbiņš padarīts :yo:
burnout.lv: "pagrieziena lenkis","strava no generatora kas ir na šaru","koniskas riepas","speciga provodka","turbodizelis+benzins der gandriz jebkura kombinacija",atmosferiskais turbo,divmastu spararats,un,protams, MELNAIS

Edmunds
Sliktdibenis
Posts: 7346
Joined: 08 Sep 2010, 11:22

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Edmunds » 25 Jul 2012, 12:10

DimanC wrote:nesanāk baigais overkill ar to žika motoru? ja vajag 5+kW elektromotoru, tad žiguļmotors tur darbojas labākajā gadījumā ar 10% no savas jaudas :roll: tak mierīgi derētu kāds moča motors, kas būtu dafiga vieglāks un tērētu mazāk degvielu.

bet vispār - zvērā labs darbiņš padarīts :yo:
Toties kāda jaudas rezerve.. vajadzības gadijumā kaimiņu māju varēs aizpūst naher.. :cool: :rofl:

User avatar
jaaniss
Audi 80
Posts: 2863
Joined: 11 Feb 2005, 14:22
Location: Jelgava
Contact:

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by jaaniss » 25 Jul 2012, 12:56

ar 5kw elektromotoru diezvai iegriestu mašīnas motoru vajadzīgajos apgriezienos, jo standarta kompresoram ar 5kw ir ap 500l/min.

Kā ražību sarēķināji?
www.ajblasters.lv
Sodas strūkla, smilšu strūkla, metināšana, gruntēšana.

juriz
Posts: 228
Joined: 27 Jul 2004, 20:30
Location: Asari
Contact:

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by juriz » 25 Jul 2012, 13:31

Griež jau uz tukšgaitu, cik sapratu, bet benzīnniekam tur griezes moments "nekāds", toties elektromotors greižas uzreiz ar nominālajiem apgreizieniem, un griezes moments tur zvērīgs. Tāpēc varētu sanaākt tā, ka moča motors būtu pamatīgi jākurina.

User avatar
e30students
Spam addicted
Posts: 2421
Joined: 21 Feb 2011, 19:36
Location: Rīga uz Jūrmalas pusi.

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by e30students » 25 Jul 2012, 13:45

Šitas man patīk, īsts prakstiskais latvietis :cool:
es ar savu zhiku ta izvreseetu to liikumu... ka bumeri vareetu braukt majaas

User avatar
Micuks
Posts: 2849
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Contact:

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Micuks » 26 Jul 2012, 22:34

Ir zināms, ka 5kw elektromotors mierīgi griež, viss atkarīgs no pārnesuma!
Pirmajos eksperimentos griezu ar zid ~4Zs motoru, tam gan pie vajadzīgiem rpm bija gals :lol:
Nav nekāds overkill, jauda ir ar lielu rezervi, griež kompresoru ar gandrīz brīvgaitas apgriezieniem 1000-1200rpm.
Parastam padomu moča motoram vajag piespiedzu dzesi un vēl tur kas bija ko šobrīd piemirsu, bet kāds pietiekoši jaudīgs 4T ārzemnieks būtu pārāk dārgs.

User avatar
Weber
Cilvēks-karburators
Posts: 2288
Joined: 30 Jan 2006, 14:38
Location: ventspils

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Weber » 27 Jul 2012, 01:19

ziema garaza varesi ielikt radiatoru un bus centralaa apkure :D

malacis, izskatas labs :cool:
Image

User avatar
GG.
Posts: 13388
Joined: 30 Oct 2011, 23:05
Location: THE DOCTOR, THE SLONIK, THE BIG KORPUS

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by GG. » 27 Jul 2012, 18:00

Super!

Esmu lasījis, ka čaļi paņem bmw v12 motoru, norauj vienu degvielas reiku, kompi un iegūst kompresoru. Respektīvi, katrai galvai ir sava vadība, kamēr viena puse darbojās otra kačā gaisu. Nez tā ir patiesība, vai interneta mīti :hvz: ?
500eur alpians

User avatar
Micuks
Posts: 2849
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Contact:

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Micuks » 30 Jul 2012, 21:39

Pēdējās dienās diezgan intensīvi kompresors tika likts pie darba, gan tīrot, gan krāsojot :)
Centos saregulēt vēlamo ieslēgšanos izslēgšanos kas arī sanāca, uzliku, lai izslēdzas pie 4atmosfērām un ieslēdzas pie sešām, ja ieslēgšanos palielina arī izslēgšanās jāpalielina, nu tas tā. Protams atradās šādas tādas nepilnības, kuras jānovērš un jāuztaisa līdz galam vairāki posmi kas tika testam taisīti, lai saprastu vai vispār tas viss strādās, kā pārvads no kompresora uz resīveri, tagad varēs uztaisīt ar metāla caurules pārvadu.
Pašu smilšu strūkas bunduli arī dabūju līdz testam, nu strūklojas jau super, bet būs šis tas jāpārtaisa, ja interesē uzcepšu atsevišķu tēmu strūklas iekārtai.

Par to V8 ir dzirdēts, tā kā gan būs patiesība, ja varētu dabūt kādu V8 tad apņemtos izmēģināt :naac:
Tikai tur pretvārsti uz cilindriem un pretvārsts resīverī būtu jātaisa vai jāņem no kāda lielā rūpnieciskā jo citādi tik ražīgu veikalā nopirkt nevar :emo:
Mēģināju bembja m20 noņemt 3 svečvadus un pamēģināt kā, nu strādāja kā bez 3 cilindriem :emo: kaut kā nepatika un tas ka kopējā dzese arī nepatika, manējais nemaz neuzkarst pēc intensīva darba, knapi silts.

User avatar
Micuks
Posts: 2849
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Contact:

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Micuks » 27 Aug 2012, 01:16

Ir jaunumi :)
Pie intensīvāka darba (krāsošanas) vienam santehnikas pretvārstam sakusa un nolūza stienītis, bildē kāds palika un blakus kādam jābūt:
Image
Image
Ja serdes uztaisa no misiņa tad problēmām nevajadzētu būt, neskatoties uz to ka tie darba procesā nokarst tā ka pirktu pielikt nevar gumijas nesadeg, tik liela temperatūra tur nav!

Pie reizes izņēmu izplūdes vārstu rokerīšus, bet nu netaikšu ka ražiba ļoti pieauga, neko īsti nejūt, pumpē tikpat ilgi:
Image

Tad nu neremontēju vairs tos santehnikas pretvārstus, bet nopirku jaunus pretvārstus kas nāk uz resīveri, parēķināju ja tas viens tur spiedienu no četriem cilindriem tad kāpēc, lai neturētu no viena cilindra un šie ir vispār uz 20bar spiedienu paredzēti:
Image
Image
jauna reika.
Image
Image
Nu un savienojums starp kompresoru un resīveru tagad ir no tērauda caurules :)
Image
Image
Image
Kompresors pumpē kā traks :)
Protams ir kur piestrādāt šo to uzlabot un šo to lieku nahrenizēt, bet savu darbu pilda, mēģināju jau strūklot un sanāk pa visam labi, jātaisa tikai strūklojamā kamera :)

bucis
Posts: 667
Joined: 22 Oct 2011, 13:03
Location: Rīga

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by bucis » 14 Sep 2012, 19:47

Duls tu gan Jāni esi!!!Bet tagad zināšu pie kā griesties uz strūklošanas darbiem!! :cool:

vrz
Posts: 20
Joined: 19 May 2007, 02:11

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by vrz » 14 Sep 2012, 19:51

topiku luudzu diy struuklojamam aparaatam

norca
Posts: 1
Joined: 30 Jan 2013, 15:42

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by norca » 02 Feb 2013, 15:15

labs! Kādas aptuvenās izmaksas būtu šitādam verķim, materiālus un darbu ieskaitot? Tīri intereses pēc.

User avatar
Micuks
Posts: 2849
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Contact:

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Micuks » 03 Feb 2013, 01:36

Būs trešā pārbūve!
Ir skaidrs, ka oriģinālie vārsti neder!
Krāsot var, riepas pumpēt var, bet strūklošanai neder šādā izpildījumā!

Tā kā bija sākumā kad motors darbojas 4T režīmā ir divas liekas taktis +parazītiskais tiplums!
Kad uztaisa 2T režīmā smagie vārsti netiek līdz, pumpē līdz 4atmosfērāk kosmiski ātri un tālāk vairs nepumpē, bet ar to nepietiek strūklošanai!
Tāpēc galva tiks būvēta no jauna ar kompresoru vārstiem. Pats kompresors tiks piedzīts ar elektromotoru caur kārbu.

Ja ir zināma recepte tad izmaksas ir smieklīgi mazas salīdzinājumā ar tādas ražības rūpnieciskajiem kompresoriem, bet man šobrīd skola maksā naudu un izmaksas ir uz pusi vairāk, bet tik un tā mazāk kā rūpnieciskajiem!

Par strūklas iekārtu būs tēma, bet viss ar laiku!

User avatar
Micuks
Posts: 2849
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Contact:

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Micuks » 22 Jun 2013, 19:15

Darbs nav apstājies, šobrīd ir šādi:
Dzinējs m50b20
Image
Image
Izgriežot ar atslēgu ar roku 15-20 reizes sapumpējas atmosfēra tā kā ražibas ziņā būs superduperpuper, bet ir liela problēma, ka vajag ar ko piedzīt, kā bildē redzams mēģināju ar zid motoru, bet savienojums kardās <-> zid motors netur slodzi, pie īsā čuguna ass gala ir nereāli ko pievienot, lai turas klāt :(
Elektromotora šobrīd nav pietiekoši jaudīga 5kw+ uz vienu fāzi :( tas čakarē visu pasākumu, varbūt varat palīdzēt, varbūt kādam ir elektromotors 5kw+ strādājoš 220/380 ja 5kw trisfāznieku saslēdz uz vienu fāzi zūd vairāk kā puse jaudas tāpēc ir vajadzīgs vismaz 10kw 3f slēgumā, bet izskatīšu arī citus variantus!

User avatar
Micuks
Posts: 2849
Joined: 12 Aug 2006, 21:23
Location: Rīga
Contact:

Re: Gaisa kompresors no automašīnas iekšdedzes dzinēja!

Post by Micuks » 10 Apr 2014, 11:23

Te arī nekas nestāv uz vietas, swapojās lancer 1.6L 116Zs dzinējs :emo:
Reduktors sametināts :naac:
Image
Image

Post Reply