Pārbūvēts spararats

Dzinēja jaudas palielināšana, balstiekārtas un bremžu uzlabošana

Moderator: Focus

Post Reply
kristiano
Posts: 3
Joined: 09 Feb 2011, 22:45
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Pārbūvēts spararats

Post by kristiano »

Pēc otrā nolauztā dzinēja kronšteina savam 328 e36 BMW sapratu, ka nav ko lauzt mašīnu un kaut kas jādara ar savu izbeigušos divmasu spararatu. Noņēmu un secināju, ka demfera darbības vietā ir liela brīvkustība bez jebkādas pretastības.

Tad ķēros pie lietas - jaucu vaļā spararatu izurbjot kniedes

Image

daļa ko izmantos jaunajam spararatam
Image

un demfera daļas, kas ceļos un Liepājas metalurgu

Image

No automātiskās kārbas tika iegūts zobrata vainags, kas nāk spararata vietā automātiem
Image

Tad uz virpas nogriezts vajadzīgais jeb izgriezts nevajadzīgais. Iestatot vainagu virpas žokļos tika secināts, ka no rūpnīcas tam ir radiālā sišana apmēram 0.15 mm un tas labots ar balansēšanu ( kauns BMW) ieliku precīzi pret zobratu aploci un noravēju balnsēšanas atsvarus - bija apmēram 10 garmi.
Image

Alumīnija sagatave - magnija duralumīnijs , stiprākais no duralumīniju saimes ( marka 6082)

Image

Tad daļai, kas tiks atstāta jaunajam spararatam novirpota plānāka pēda, lai sanāk mazāk virpot no alumīnija, visu jāiestata ar indikatoru.
Image
Image

Darba gaitā biju palicis slinks ar fotogrāfēšanu.
Īsumā aprakstot: tika sagatavots vainags un vecā spararata daļa. viss samērīs un savirpots alumīnijs. Skrūves M8 ar smalko vītni zobrata vainagam uz skrūvju līmi.
Alumīnijs un čuguns tika saskrūvēts ar M14 smalko vītni ( smalkā vītne tiek lietota, lai neatskrūvētos pateicoties mazākam kāpes leņķim). Šis savienojums tika veidots ar vītni čugunā, bet tā tur iespējama temperatūra virs 150 C tad, skrūvju līmes vietā tika izmantota vītne ar uzspīlējumu un kakliņš ar uzspīlējumu). Lai panāktu pēc iespējas mazākus izvirpojumus alumīnijam, tad skrūvēm tika novirpota galva no 9 un 6 mm, beigās alumīnijs, kur skrūvējas čuguns sanāca 22 mm ( vairāk nekā pietiekami)

Tad nu viss tika saskrūvēts un nogādāts uz balansēšanu Volksā. Saņemot spararatu no vienas puses jutos piečakarēts, jo vija veikuši divus urbumus ar 5 mm urbi apmēram 3 -4 gramu vērtībā, bet no otras puses tas pierādija, ka viss ir tip top.

Image
Image
Image
Image


Tad nu galarezultāts - divi vienā: spararats no 12 kg kļuvis 7.4 kg un nav izjukušais demferis.
Tagad jau divas dienas braukājos ar jaunu spararatu - ir baigi labi, demferis vajadzīga sievietēm un autoskolu mašīnām :D
Ja kādam gribas sev tādu spararatu, vai jebko citu uz virpas ražojamu, tad var droši pm vai 28632868
User avatar
Wu-Ryder
Posts: 1779
Joined: 22 Sep 2004, 00:49
Location: Dobele/Jelgava/Riga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Pārbūvēts spararats

Post by Wu-Ryder »

Piedod, bet kopskats ir biš, bet ideja laba :emo: bet nu varbūt šis ir variants ar diezgan lētam izmaksām.

Lai neteiktu, ka es tukši diršu tad .........
Spoiler
Show
Image
Image
Image
Poliuretāna bukses/Drift ANGLE/flanči/sajūgi https://www.facebook.com/3BMotorsport.lv

(c) 3BMotorsport
kristiano
Posts: 3
Joined: 09 Feb 2011, 22:45
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pārbūvēts spararats

Post by kristiano »

nu jaaa, twinplate :emo: 500 Ls paši lētākie

laikam pirms fočēšanas vajadzēja pastrādāt ar acetonu un flexi - lai spīd un čigāniem patīk :D
User avatar
Wu-Ryder
Posts: 1779
Joined: 22 Sep 2004, 00:49
Location: Dobele/Jelgava/Riga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Pārbūvēts spararats

Post by Wu-Ryder »

kristiano wrote:nu jaaa, twinplate :emo: 500 Ls paši lētākie

laikam pirms fočēšanas vajadzēja pastrādāt ar acetonu un flexi - lai spīd un čigāniem patīk :D
Taisu ari single priekš visa kam vajag :) BBMW m60/62 svapam utt :)

Twin 550Ls, tur ~900nm, ok, standartam nav svarigi, bet twin`us ņem arī 530d īpašnieki, kuriem zb cīnīties ar demferiem. Plusi ir diezgan daudz, principā nenobraucams (nu nekas nav mūžigs) samērā miksts, ļauj slidināties.

Var arī singlu uztaisīt, ja vajag, to var kādam RWD dampim likt utt.

Parastam bmw ar M50 var jau likt sparratus no M20, tur bija divu veidu, smagais un vieglais. Svari līdzīgi tiem 7kg.

Es varu uztaisīt sparratu principā +/-100gr no tā ko vēlas, Ok uz mega diametru tur ir ko iespringt bet priekš mazajiem no streess :)

Un mūsējos jau ar flexi un acetonu netaisam :)

Tas tā, mūsu savstarpējai diskusijai, jo saku kā ir, cena runā pati par sevi, es taisu spararatus sākot no ~100Ls + materiāls, protams cena diskutējama, bet argumentēti. Ir pārtaisīt gan no tīra AL taisītie, kur slīdvirsma no metāla utt. Izmeģināts diezgan daudz kas.
Image
Poliuretāna bukses/Drift ANGLE/flanči/sajūgi https://www.facebook.com/3BMotorsport.lv

(c) 3BMotorsport
kristiano
Posts: 3
Joined: 09 Feb 2011, 22:45
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pārbūvēts spararats

Post by kristiano »

Savstarpējai diskusijai :D

Šādu taisiju, jo M52 nāk 240 mm sajūga disks un tur nedaudz lielāku griezi, negribēju ņemt M20 spararatu. Šādu uztaisīt ar viesiem materiāliem +/- 70 ls , tā kā tu saki - budžeta variants, tiem, kam twin plate rokas par īsu :)
User avatar
Wu-Ryder
Posts: 1779
Joined: 22 Sep 2004, 00:49
Location: Dobele/Jelgava/Riga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Pārbūvēts spararats

Post by Wu-Ryder »

kristiano wrote:Savstarpējai diskusijai :D

Šādu taisiju, jo M52 nāk 240 mm sajūga disks un tur nedaudz lielāku griezi, negribēju ņemt M20 spararatu. Šādu uztaisīt ar viesiem materiāliem +/- 70 ls , tā kā tu saki - budžeta variants, tiem, kam twin plate rokas par īsu :)
:cool:
Image
Poliuretāna bukses/Drift ANGLE/flanči/sajūgi https://www.facebook.com/3BMotorsport.lv

(c) 3BMotorsport
ParaTr00per
Posts: 2560
Joined: 06 Aug 2004, 10:26
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pārbūvēts spararats

Post by ParaTr00per »

Wu-Ryder wrote:Twin 550Ls, tur ~900nm, ok, standartam nav svarigi, bet twin`us ņem arī 530d īpašnieki, kuriem zb cīnīties ar demferiem. Plusi ir diezgan daudz, principā nenobraucams (nu nekas nav mūžigs) samērā miksts, ļauj slidināties.
cik subaaram izmaxaa divdisku sajuuga komplekts?
User avatar
Wu-Ryder
Posts: 1779
Joined: 22 Sep 2004, 00:49
Location: Dobele/Jelgava/Riga
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Pārbūvēts spararats

Post by Wu-Ryder »

ParaTr00per wrote:
Wu-Ryder wrote:Twin 550Ls, tur ~900nm, ok, standartam nav svarigi, bet twin`us ņem arī 530d īpašnieki, kuriem zb cīnīties ar demferiem. Plusi ir diezgan daudz, principā nenobraucams (nu nekas nav mūžigs) samērā miksts, ļauj slidināties.
cik subaaram izmaxaa divdisku sajuuga komplekts?
550Ls ir starta cena jebkuram divdisku sajūga komplektam, pēc tam ir jau diskutējams variants. Diskusija gan nav par pārāk lielu cenu izmaiņu, bet kādu savstarpēji apmierinošu variantu var sarunāt.
Image
Poliuretāna bukses/Drift ANGLE/flanči/sajūgi https://www.facebook.com/3BMotorsport.lv

(c) 3BMotorsport
User avatar
Juzix
burnout.lv foto team
Posts: 17021
Joined: 11 Apr 2006, 19:52
Location: LV
Has thanked: 23 times
Been thanked: 0
Contact:

Re: Pārbūvēts spararats

Post by Juzix »

Man vienīgajam bildes nerāda?
Image :latvija:
"Ja Tu esi lohs, tad tevi izglabt ir grūti" (c) Petka IV2
"Man principā ir P0HUJ" (c) GG IV2.5
lm
ID 55
Posts: 2831
Joined: 05 Feb 2009, 22:53
Location: Rīga
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pārbūvēts spararats

Post by lm »

Juzix wrote:Man vienīgajam bildes nerāda?
Man arī nerāda.
Nelido ātrāk par savu sargeņģeli!
Post Reply