Page 1 of 2

Mainām bremžu klučus un diskus [DIY + BILDES]

Posted: 03 May 2006, 13:03
by TwinSpark
Īstam vīrietim dzīvē jāpaveic daudz kas. Nu tur jāsit urlas, čūskas un dēli, jāaudzina kaņepes, jāuzbūvē vismaz viens tūninga projekts (kaut vai maksimas) etc.

Un viena no šīm lietām, kas kaut 1x ir jāpaveic pašam - bremžu uzliku jeb kluču jeb kolodku nomaiņa. Šoreiz - ar disku maiņas bonus pack :wink:

Brīdinu - pirms tam par kluču maiņu biju dzirdējis tikai nostāstus, tādēļ guru droši drīkst palabot, ja kas nav tā, kā vajag.

Image
Pirms ķeramies pie domkrata, ar diviem koka klučiem nofiksējam pa diognāli pretējo riteni. Vai abus. Un novelkam roķeni (ja mainām priekšējos klučus). Citādi sanāks šitā.

Otrkārt: Normāls domkrats
Image
Pisināties ar stock domkratiem vai augstāk linkā redzamajiem maksimas variantiem ir zaudētāju padarīšana. Hidraulika rullē.

Noņemam roteni (skrūves paskrūvējam vaļā mazliet, pirms auto ir pacelts gaisā - ticiet man - būs vieglāk)

Un atskrūvējam vaļā supporta skrūves

Image

Man iekšējais uzgrieznis gadījās kaut kāds triperains 15 vai 16 izmērs, nācās 17 atslēgu modificēt ar maģa izvelkamo plāksnīti :oops:

S ļohkim dvižeņijam ruki...
Image
...kopā ar klučiem izstumjam laukā to supporta daļu (hvz kā viņu sauc) kas piespiež klučus pie bremžu diska.

Tauta gan mēļo, ka vieglāk bremžu cilindru ir atspiest pirms viss ir izjaukts bet es darīju savādāk.
Image

Es to darīju ar divaisu - milzīgu skrūvspīli.
Image

Sarkanais ir divaiss, lai vieglāk cilindru būtu atspiest, pa vidu ieliku veco kolodku


Tā kā plānā ir arī mainīt priekšējos bremžu diskus (iemesls - spēcīga stūres vibrācija bremzējot - nekad nevirpojiet bremžu diskus pie nejēgām
:cfks: ) ...
Image

...tad palūrēsim, kas bremžu diskam ir otrā pusē. Sarkanās skrūves ir jāatskrūvē, lai noņemtu atlikušo suporta daļu. Vēl tur ir rieviņas abs sensoram - ja aizkakātas iztīram - un vienādu leņķātrumu šarnīra (jeb granāta, miroņgalva) putekļu gumija (piļņiks) - kurai jābūt veselai. Citādi sais smiltis iekšā un viss būs slikti.

Image

Noskrūvējam suportu. Vadīklas der izjaukt un iztīrīt, ja tās brīvi nekustas, un kādu smērīti - piemēram solidolu tur ieziest. Vadīklu piļņikiem jābūt veseliem. Arī bremžu klučiem savās vietās brīvi jāstaigā vajadzīgajā virzienā. Ja tas tā nenotiek - iztīram.

Lai noņemtu disku...
Image
...atskrūvējam abas tapiņas.

Un ja disks rūsas un sūdu dēļ neņemas nost...
Image
...tad to noņem ar āmuriņa, WD40 un kaut kādas mātes palīdzību. Sitam uzmanīgi, lai nesaliektu aiz diska esošo aizsargbleķi. Dauzot, disku lēnām griežam ap savu asti. Var sanākt mazliet :bananafuck: ja rūsa ir ieēdusies.

Image

Tā nu tas izskatās - sārtais ir ABS sensors - nelaužam, apejamies uzmanīgi, bremžu šļauku pārbaudām, vai nav saplaisājusi.

Tālākais viss notiek atgriezeniskā kārtībā. Uzliekam un pieskrūvējam jauno disku, suportu, ieliekam tajā klučus

Image

Pieskrūvējam to otru suporta daļu (ja cilindrs atspiests līdz galam, tad viss viegli) un - wualā - viss čikiniekā. (kreisās puses riteņa bilde :P)

http://www.bildez.lv/bildes/smic/klucu_ ... 663905.jpg


Jautāsiet - kādēļ lai atspiestu cilindru spiedu ar skrūvspīli?

Tādēļ, ka pirms tam mainīju pakaļējās kolodkas
Image

Un pakaļējo cilindru atspiest vaļā ir pilnīgi nereāli, ar katru cilindru čakarējos 1/2 stundu

Image
zaļais ir pleķis no wd40 - arī ar suportiem tur nebija viegli

Image
Pakaļējā cilindra atspiešanas mokas ar skrūvspīli un metru garu trubu. Atbalstam uzlikti pāris dēļi.


N.B! Nekad iepriekš klučus nebiju mainījis. Tā kā nekakājat, bet labojat, ja kaut kas izdarīts vai nosaukts ne tā kā vajag :roll:


Ceru, ka kādam noderēs - peace :wink:

Posted: 03 May 2006, 13:25
by Gests
ir viens labs panjeemiens kaa vinju atspiest - tipa virs suporta ir mazinja skruuve - atliek to pagriez NEdaudz valjaa un suportu ir daudz vieglaak iestump atpakal . galvenais ir par daudz vinju neizskruuveet - var gadiities ka viss bremzu skidrums aizies pa gaisu spiesanas laikaa .

Posted: 03 May 2006, 13:30
by Uksus
Gests wrote:ir viens labs panjeemiens kaa vinju atspiest - tipa virs suporta ir mazinja skruuve - atliek to pagriez NEdaudz valjaa un suportu ir daudz vieglaak iestump atpakal . galvenais ir par daudz vinju neizskruuveet - var gadiities ka viss bremzu skidrums aizies pa gaisu spiesanas laikaa .
bet biezi vietas tas mazas skruvites noluzt un un tad ir dimbaa

Posted: 03 May 2006, 13:34
by Gests
Uksus wrote:
Gests wrote:ir viens labs panjeemiens kaa vinju atspiest - tipa virs suporta ir mazinja skruuve - atliek to pagriez NEdaudz valjaa un suportu ir daudz vieglaak iestump atpakal . galvenais ir par daudz vinju neizskruuveet - var gadiities ka viss bremzu skidrums aizies pa gaisu spiesanas laikaa .
bet biezi vietas tas mazas skruvites noluzt un un tad ir dimbaa
njaa zinaams - tik man bija viitne aprauta - naacaas jaunu suportu pirkt :(
bet es tik ieteicu ka var arii taa meiginaat atvieglot sev darbu ;)

Posted: 03 May 2006, 13:44
by jnk
Gests wrote:ir viens labs panjeemiens kaa vinju atspiest - tipa virs suporta ir mazinja skruuve - atliek to pagriez NEdaudz valjaa un suportu ir daudz vieglaak iestump atpakal . galvenais ir par daudz vinju neizskruuveet - var gadiities ka viss bremzu skidrums aizies pa gaisu spiesanas laikaa .
ja nevar normāli iespiest (bez skrūvspīlēm), tad ir vienkārši jāizjauc un jātīra.
agri vai vēlu sāks klemmēt un atkal būs jāvirpo vai jāmaina diski.

Posted: 03 May 2006, 13:54
by Xplod
jnk wrote:
Gests wrote:ir viens labs panjeemiens kaa vinju atspiest - tipa virs suporta ir mazinja skruuve - atliek to pagriez NEdaudz valjaa un suportu ir daudz vieglaak iestump atpakal . galvenais ir par daudz vinju neizskruuveet - var gadiities ka viss bremzu skidrums aizies pa gaisu spiesanas laikaa .
ja nevar normāli iespiest (bez skrūvspīlēm), tad ir vienkārši jāizjauc un jātīra.
agri vai vēlu sāks klemmēt un atkal būs jāvirpo vai jāmaina diski.
aha , labaak pie reizes taisiit arii suportu remontu , nomainiit visas gumijas (ir nopeerkami remontkomplekti)

es taa savam golfam dariju :wink:

Posted: 03 May 2006, 14:26
by Android
principā tas suports viegli spiešās iekšā arī ar rokām - vismaz cik man nācies ar to saskarties tad nekādu probz.
A ja viss ok tad labāk iekšā nejaukties - ja bremzē normāli, nekas neklemmē un bremžu šķidrums prom neiet tad labāk neko neaiztikt.
A par to nolauzto skrūvīti - arī bija tāda probza. Bet ņemot vērā ka suports ir no čuguna bet skrūvīte no tērauda tad var smuki piemetināt pie viņas klāt naglu un izskrūvēt ārā. Pie viena netinot tā vieta sasilst un vieglāk nāk ārā.

Posted: 08 May 2006, 12:06
by TwinSpark
Vēl viens secinājums. Zaļie ferodo čīkst. Sarkanie nečīkst.

Drīkstat oponierēt, protams. :P

Posted: 08 May 2006, 13:21
by ario
nu, paaris reizes esmu mainiijis kluchus un tas secinaajums ir taads, ka iekshaa iespiest ir vieglaak ja spiezh nevis taisni, bet griezhot. spiezh un griezh vienlaiciigi un tad ir ok.

Posted: 08 May 2006, 13:44
by Renegāts
kkur lasiju ka attaisot bremzu skidruma bacoku cilindru varot atspiest daudz vieglaak. :wink:
jautaajiens kadam auto mainiti kluci rakstaa?

Posted: 08 May 2006, 13:49
by Guest
Nezinu, man kau kā tā padarīšana vienmēr ir baigi vienkāršā un fiksā sanākusi, bet tgaad ka izlasu pilnīgi liekās ka tur visas elles mokas jāizcieš.

un ja runājam par skrūvītēm, kurām vītnes apraujās, nav jāpēk uzreiz jauns suports, aines večiem lai pa aliņu jaunu iegriež, un viss ir kulē.

Posted: 08 May 2006, 16:18
by TwinSpark
Renegāts wrote: jautaajiens kadam auto mainiti kluci rakstaa?
Alfa Romeo 155

aizmugurējie supporti

Posted: 15 Jun 2006, 21:03
by palaidniex
Tos supportus vaig griest iekšā, nevis spiest. :!: Izklausās stulbi, bet tā nu tas ir, JO tam pakaļējam bremžu supportam ir arī jāpilda roķenes funkcijas, neiesi tak roķeni pieregulēt katru reizi, kad bikuc padilst kluči. Tāpēc arī tāda īpatnēja konstrukcija. :idea:

Atceramies - aizmugurējos cilindriņus nevis jāspiež atpakaļ, bet gan jāskrūvē! 8)

Posted: 15 Jun 2006, 21:39
by RoDeO
kaada sagadiissanas! es shodien pac savam sxam neemu nost suportus un saaku mainit bremzes! bet man kkiileejas kas man ir jaadara jaaiztiira tie suporti?

diskus iedevu lai novirpo bus riit gatavi! jo diski bij minimaali nodilussi!

taa vot istie maina passi! :lol:

Posted: 16 Jun 2006, 08:28
by Alien
TwinSpark wrote:Vēl viens secinājums. Zaļie ferodo čīkst. Sarkanie nečīkst.

Drīkstat oponierēt, protams. :P
nezinu par zaļiem bet sarkanie čikst labi :lol:

Posted: 16 Jun 2006, 10:36
by DimanC
RoDeO wrote:kaada sagadiissanas! es shodien pac savam sxam neemu nost suportus un saaku mainit bremzes! bet man kkiileejas kas man ir jaadara jaaiztiira tie suporti?

diskus iedevu lai novirpo bus riit gatavi! jo diski bij minimaali nodilussi!

taa vot istie maina passi! :lol:
slēdzošās putekļu gumijas veselas? vari pameklēt remkomplektiņus...

ja vari, izjauc cilindrīti (hondai, piemēram, viņš diezgan elementāri skrūvējās vaļā). nopēti smalki, vai sieniņās nav nelīdzenumu, rūsas traipiņu, utml. ja ir, tad ar mega smalku smilšpapīru nolīdzini. manai exLudei tā bija - putekļu gumija bij caura, iekšā sagājis ūdens un ierūsējis... vēl var ķīlēties dēļ tā, ka kaut kādā veidā viņi ir deformēti (senča vecajam E21 tā bij). varbūt nevis ķīlējas, bet līdz cilindrītim neatnāk pietiekams spiediens, kas viņu var izspiest? rūpīgi nopēti šļauciņas... :roll: :wink:

Posted: 16 Jun 2006, 10:49
by Guest
Twin spark.
Nākmreiz labāk brauc uz servisu... tur vismaz arī notīrīs stupicas un suporta karetkas. :!:

Posted: 16 Jun 2006, 14:45
by Audifun
Aizmugurējie suportu cilindri šamiem nav jāskrūvē atpakaļ? :shock:
PS,cilindrīšus atpakaļ atspiest visvieglāk ir ar veco labo krievu plakano roratslēgu(3.numurs laikam :) ) :)

Posted: 16 Jun 2006, 15:45
by doubleds
RoDeO wrote:kaada sagadiissanas! es shodien pac savam sxam neemu nost suportus un saaku mainit bremzes! bet man kkiileejas kas man ir jaadara jaaiztiira tie suporti?

diskus iedevu lai novirpo bus riit gatavi! jo diski bij minimaali nodilussi!

taa vot istie maina passi! :lol:
ko nozime minimali padilushi ?
cik biezi vinji ir tagad?

Posted: 16 Jun 2006, 17:05
by RoDeO
doubleds wrote:
RoDeO wrote:kaada sagadiissanas! es shodien pac savam sxam neemu nost suportus un saaku mainit bremzes! bet man kkiileejas kas man ir jaadara jaaiztiira tie suporti?

diskus iedevu lai novirpo bus riit gatavi! jo diski bij minimaali nodilussi!

taa vot istie maina passi! :lol:
ko nozime minimali padilushi ?
cik biezi vinji ir tagad?
nu diskeim malaa bija taa vieta kas nedeilts taada kaa kantiite! un ta bija labi ja pus milimetru liela! a ka virpoja teica ka esot gandriz perfekti nu esot 3desmitadalas metis itkaa un noneema 0.35 nost! tagad diski ir virsuu un ir cciki!