Ja ceļu uzturētāji darītu savu darbu kvalitatīvi, nevis uz ķap-ļap, ka tik kaut kas kaut kur notiek, tad situācija būtu daudz labāka.
Un arguments par to, ka satiksmes intensitate ir mainījusies, kravas auto masas ir palielinājušās, pa ceļiem tiek vezsti meži, jau pēc noklusējuma neiztur kritiku.
Kvalitatīvi uzlikts segums iztur visu.
Par psrs laiku segumiem, vot man nenormāli patīk ceļa posms Jēkabpilse - Rēzekne, tur pa vidu apmēram, līdz krustojumam ar ceļu uz Madonu - tāds veco laiku segums, ka prieks! Spogulis!
Redz, var! Ja grib....
Tak što - neļāļo, ka nevar....
Visā pasaulē var, arī Lietuvā, tikai vot Latvijā ir īpašie individuālie īpatnie apstākļi, kas liedz klāt ceļa segumu, kas spētu izturēt vairāk kā vienu pavasari
Par to, ka iztur visu - bulšits. Tāpat kā arī mašīnā var iekrāmēt 2x vairāk nekā izgatavotājs paredzējis - kādu laiku jau turēs, bet tikai cik ilgi
Es arī varētu gudri spriedelēt par ārstēšanās īpatnībām, vai arī par grāmatvežu darbību/bezdarbību, taču neuzskatu sevi par zinošu šajās jomās, un tāpēc izvēlos paklusēt, nevis mētājos ar nepamatotām fantāzijām
Un LV ģeoloģiskie apstākļi tik tiešām daudzviet ir reti cūdīgi - nezinu kas leišiem ir zem augsnes, bet igauņiem ir pietiekami daudz granīta un gruntis ir daudz stabilākas. Pie mums ļoti daudz kur ir purvi un citas ceļu būvei nevisai piemērotas gruntis.
Segums tak ir segums. Tā arī strādā - kā sega. Bez pamata tas neko netur.
Vai pamatnes pamatproblēma nav mūsu dolomīts? Pie Iecavas tak laikam kaut kādi būvuzraugi lika nomainīt dolomītu ar granītu...
Dolomīts ir pasūdīgs, taču granīts izmaksā 10x dārgāk, jo, ja dolomītu var tepat <100km rādiusā jebkur dabūt lielā daudzumā, tad granīts tiek ar kuģiem vests no skandināvijas.
Emm .. domāju, ka daudz ko izsaka ceļu noslogojums
Vakardien, braucot uz skolu klausijos radio SWH un tur izteica variantu, par to, ka Latvijā esot visai padaudz plūstošo smilšu vai kas tml. kā rezultātā, pamats var izzust
Piedāvāju kvalitatīvus foto pakalpojumus !
PM vai 29764007
Jā, Pavasara 2019. uzmetēji ir Fretka/Vilciens/Abit
Nu gruntis ir dažādas - tāpēc arī taisa ģeoloģisko izpēti pirms projektēšanas darbiem.
Protams, ceļu ilgmūžību ietekmē ļoti daudzi faktori - vieglā transporta intensitāte, smagā transporta intensitāte, grunts īpašības, ūdens atvade (ir/nav sakārtota, kādā stāvoklī), apkārtējā vide (vai ceļš iet cauri mežam, vai apkārt ir lauks) un vēl ļoti daudzi faktori.
Un rezultātu veido tieši visu faktoru kopums, nevis tikai dolomīta kvalitāte vai arī tikai grunts īpašības.
Ļoti daudzās vietās ir tāda riebīga parādība, kā grunts kūkumošan - sasalšanas/atkušanas rezultātā grunts vietām stipri sēžās, vietām tiek izspiesta uz āru. Šoziem tas ir īpaši stipri jūtams dēļ ilgstošā sala.
Labāk to visu velti valdībai - pie normāla finansējuma (kuru, starp citu, rada paši autovadītāji, maksājot akcīzes nodokli) ceļus pamazām savestu līdz normālam līmenim.
232 wrote:Un, kā saprotu, tikai vienā vietā Latvijā, tajā posmā no Jēkabpils uz Rēzekni, ir normāla grunts.... Ja?
vispār jau tur ir liels gabals ar skarbiem purviem
burnout.lv: "pagrieziena lenkis","strava no generatora kas ir na šaru","koniskas riepas","speciga provodka","turbodizelis+benzins der gandriz jebkura kombinacija",atmosferiskais turbo,divmastu spararats,un,protams, MELNAIS
Melnais wrote:principā, lai viss būtu čiki, vajag taisīt tos ceļus, kā tallinas šoseja, kautkāds metra, vai 2 betona un tad pas virsu asfalts, vot tur nekas nenotiks! bet tas nav lēti.
Melnais, beidz pīpēt kaktusu un sapņot par ātomkara bunkuriem
Vācijā un tagad arī polijā lielās maģistrāles taisa ar betona kārtu ~30cm biezumā
Par to ūberceļu - nezinu par kuru tieši ir runa, bet zinu, ka vietām (t.sk. arī Daugavpils šoseja pirms Daugavpils, kur 3 joslas katrā virzienā) psrs laikos atsevišķi ceļa posmi tika būvēti kā rezerves lidlauki kara gadījumam - tb lai ceļu var izmanto kā skrejceļu lidmašīnām vajadzības gadījumā. Moš tas ir iemesls, kāpēc daži ceļu posmi ir daudz nopietnāk uzbūvēti par citiem. Bet tas ir tikai minējums.
Labāk to visu velti valdībai - pie normāla finansējuma (kuru, starp citu, rada paši autovadītāji, maksājot akcīzes nodokli) ceļus pamazām savestu līdz normālam līmenim.
TvNet.lv wrote:Likums par autoceļiem noteic, ka Valsts autoceļu programmai piešķirtais finansējums nedrīkst būt mazāks par plānotajiem ienākumiem no transporta līdzekļu ikgadējās nodevas un 80% no akcīzes nodokļa par naftas produktiem. Latvijas Pašvaldību savienības padomnieks tehnisko problēmu jautājumos Aino Salmiņš informē, ka akcīzes nodokļa naftas produktiem prognoze šim gadam ir 260,40 miljoni latu. Tas nozīmē, ka ceļiem bija jāpiešķir vismaz 208 miljoni latu, tomēr reālais finansējums ir krietni mazāks – 89,7 miljoni.
Es neko personīgi Android nepārmetu, protams tas viss adresēts valdībai. Bet lūk izskatās, ka es varētu paņemt kabatā ļimonu, aiziet pie kāpostgalvām, nolikt to galdā un pateikt- davai sataisam ceļu, max ko var par šito ļimonu. Un tas būtu mans visnelietderīgāk izmantotais ļimons, jo viņš aizripotu nebūtībā (piem., "simtniekiem", 8.marta rotājumiem, tūrisma piesaistei...). Šeit "akcīzes nodokļa naftas produktiem prognoze šim gadam ir 260,40 miljoni latu" jau arī ir tā mūsu nauda, kuru mēs dodam ceļiem. Un lūk šis "89,7 miljoni" ir tas, kas aizripo līdz mūsu ceļiem (laikam jau līdz vasarai praktiski viss būs notērējies).
Mašīnai nav problēmu- tai ir raksturs ID 8kādreiz bija
Melnais wrote:neesmu neko mērijis, taču braukājot uz dāču daudz redzēju, kā viņi būvēja to ceļu, metrs pamata zem augšējā asfaltlējuma toč bija.
Nu bet ne jau metrs betona Kopējais segas biezums bieži vien ir 1m+. Standartā reģionālajiem ceļiem parasti pieņem kaut ko līdzīgu šādam pīrāgam (katram gan atsevišķi aprēķina)
1. drenējošā smilts 50cm
2. šķembas 30cm
3. asfalta pamatkārta 8cm
4. asfalta dilumkārta 4cm.
Un tā ir tāda viegla sega, daudzviet šie slāņu biezumi ir lielāki.
nu jā, bet tā jau arī nav izeja, ja šitā vēl sāks domāt tie 100 pajoliņi, tad pie mums ceļi būs kā krievijā, kur ar džipu pa taisnu ceļu, neapdzīvotā vietā nevar ātrāk pabraukt pa 40km/h.
Pats saprati, ko pateici? Tiem tas process ir ģenētiski neiespējams
Attieksmei jāmainās un ne tikai ceļu būvē.
Android - grunts vainīga, naudu nedod un vel 100 atrunas. Un par to ko iedeva ar čiks vien sabūvēts. Un ne man kādi pierādījumi te jāgādā. pasmaidu par to. Tu runā takā ments uz ceļa. "A kas jums te tās švīkas uz ceļa taisa.?" Vecīt katram savs darbs un vajag darīt to ar atbildības sajūtu. Bet kā jau mēs zinam atbildīgs mums valstī nav neviens. ja nu vienīgi grunts